Publicerat Augusti 18, 200520 yr Jag betalar 6000kr per år för ca 700ha och då ingår allt som marken erbjuder.
Publicerat Augusti 20, 200520 yr Betalar totalt 750 kr för att få jaga på 4800ha och då är det inräknat jaktkort och arrende kostnad.
Publicerat Augusti 20, 200520 yr En mark i Uppland, 750 ha 4000 kr, här får vi inget kött utan köper älgen och vildsvinet för 50 kr/kg, vuxet rådjur 700 kr och kid 350 kr. Pengarna för köttet går tillbaka till laget för att hålla ner arrendet. En mark i Dalarna, 1 900 ha, 4500 kr, enbart älgjakt, finns nästan inget annat pga predatortryck, gott om räv och lo samt att marken är omringad av tre vargrevir! En mark i Sörmland, 860 ha, 5900 kr. Här finns allt, kanonmark med mycket vilt.....
Publicerat Augusti 20, 200520 yr jagar på samma marker som fredde_piteå årskostnaden för mig blir 250:- för 4800hektar.
Publicerat Augusti 21, 200520 yr jagar på samma marker som fredde_piteå årskostnaden för mig blir 250:- för 4800hektar. Men VAFAN Markus... behöver int du betala arrende?
Publicerat Augusti 21, 200520 yr Men VAFAN Markus... behöver int du betala arrende? Tydligen så skiljer dom på folk och folk.
Publicerat Augusti 21, 200520 yr Tydligen så skiljer dom på folk och folk. Haha jo...tydligen...Vi arrenderar från olika...men tydligen är killen han arrenderar ifrån mer ekonomiskt oberoende än han som jag arrenderar ifrån
Publicerat Augusti 21, 200520 yr Haha jo...tydligen...Vi arrenderar från olika...men tydligen är killen han arrenderar ifrån mer ekonomiskt oberoende än han som jag arrenderar ifrån Tydligen! Världen är bra orättvis ibland.
Publicerat Augusti 21, 200520 yr Tydligen! Världen är bra orättvis ibland. Jepp! fördemesta... men ibland kan man ju ha tur...men bara ibland
Publicerat Augusti 21, 200520 yr Jepp! fördemesta... men ibland kan man ju ha tur...men bara ibland Jo, jag förstår det! Har Du sett att dom har skjutit 3 björnar i länet redan. Titta på högvilt. Det går undan.
Publicerat Augusti 22, 200520 yr Jo, jag förstår det! Har Du sett att dom har skjutit 3 björnar i länet redan. Titta på högvilt. Det går undan. jo jag såg det...dom hade gjort björn inventering med helikopter kring våran jaktmark + grannmarkerna (Hortlax, Jävre, blåsmark och hemmingsmark) och dom hade sett 7 (!) björnar . då undrar man ju hur många kompisar dessa 7 björnar har som gömmer sig i skogen... ???
Publicerat Augusti 22, 200520 yr jo jag såg det...dom hade gjort björn inventering med helikopter kring våran jaktmark + grannmarkerna (Hortlax, Jävre, blåsmark och hemmingsmark) och dom hade sett 7 (!) björnar . då undrar man ju hur många kompisar dessa 7 björnar har som gömmer sig i skogen... ??? Många fler.
Publicerat Augusti 22, 200520 yr Förhoppningsvis 8)... man skulle inte tveka en sekund om läget var perfekt... hoppas att det tar en stund innan kvoten är fylld... så att man själv har nån schans till att skjuta en nalle!! Vad jag har förstått så går björnen under småvilt och får jagas av alla med jakträtt, klass 1 studsare och under tillåten tid...rätta mig om jag har fel.
Publicerat Augusti 22, 200520 yr beroende på om vad man bestämmer i ditt vvo eller jaktklubb eller vad ni nu har..där jag jagar så har man bestämt att björnjakt bedrivs endast som gemensamhetsjakt.
Publicerat Augusti 22, 200520 yr ok...vi har bestämt att björn är småvilt...fast under älgjakten får även älgjägarna (de som bara har löst jaktkort för högvilt) skjuta om de kommer en björn i passet.
Publicerat Augusti 22, 200520 yr Förhoppningsvis 8)... man skulle inte tveka en sekund om läget var perfekt... hoppas att det tar en stund innan kvoten är fylld... så att man själv har nån schans till att skjuta en nalle!!Vad jag har förstått så går björnen under småvilt och får jagas av alla med jakträtt, klass 1 studsare och under tillåten tid...rätta mig om jag har fel. Under övrigt vilt och sedan ska man ha markägarens tillstånd att få jaga nalle om det inte står allt vilt i ditt avtal med markägaren.
Publicerat Augusti 22, 200520 yr Under övrigt vilt och sedan ska man ha markägarens tillstånd att få jaga nalle om det inte står allt vilt i ditt avtal med markägaren. I mitt arrende kontrakt står det att jag får jaga allt tillåtet jaktbart vilt i sverige...så de borde vara lungt att jaga nalle
Publicerat Augusti 22, 200520 yr I mitt arrende kontrakt står det att jag får jaga allt tillåtet jaktbart vilt i sverige...så de borde vara lungt att jaga nalle Okej!
Publicerat Oktober 10, 200520 yr .... betalar jag 1050 kr/år för 91000 ha att jaga på..... Detta med "att känna marken lika väl som sin egen ficka" får ju en helt annan dimension för vissa ;D Själv har jag ännu inte lärt mig de ca 7000Ha som jag jagar småvilt på för 750kr/år. En del av dessa (ca 2700Ha) jagar jag Älg på för 475Kr/år Men det är ju på jaktkort Inte samma rättigheter som för arrende får man hoppas!?