Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilket viltkött är godast.

Godaste köttet 80 röster

1. 1. Vad vill du helst ha mest av i frysen?

• älg
      33%
    • rådjur
      12%
    • hjort
      28%
    • vildsvin
      6%
    • hare
      3%
    • kanin
      0%
      0
    • gäss
      0%
      0
    • änder
      2%
    • tjäder/orre/ripa/järpe
      2%
    • fasan/rapphöns
      2%
    • duva
      5%
    • annat
      2%

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Nyfiken på om vad vi tycker är godast stämmer med vad som är dyrast att köpa.

Annat är allt från mufflon till nötskrika

/Mike

Publicerat

Dov!

Kron har jag dock inte så stor erfarenhet av :sleep:

Publicerat
  • Författare

Dov och kron i princip likvärdiga med ett uns fördel för kron,i min frys finns dock bara dov :tongue: smask!

/Mike

Publicerat

Kronhjort o Dovhjort har inte samma smak o textur så det vore vettigast att dela på dem.

Kronjort är godast....

Publicerat

Valde rådjur eftersom jag endast har ätit rådjurs och älgkött och jag tycker rådjurs kött är godare än älg.

Publicerat

Älg, Gillar smaken på rådjur men inte konsistensen, för fintrådigt. Hjort har vi haft i hägn, men det gillar jag inte, tycker det smakar kofta.

Publicerat

Oj, det var inte lätt det där. Jag föredrar någon detalj framför de övriga på var djur. Ytterfilé från rådjur, innerfilé från kron. Entrecote från älg och färs från gris. Sett till snittupplevelsen över hela djuret tror jag nog att jag hade valt att fylla frysen med årsgrisar trots allt.

Ursäkta att jag kanske glider från ämnet men fick tipset av en norrländsk kock för några veckor sedan att bryna nötskrikebröst och rulla in det i smördeg för att göra något liknande en biff wellington. Har vi någon som vågar testa?

Publicerat

pfrep- jag tar den, måste bara skjuta mig en hög med nötisar först så skall jag nog göra en provlagning,

jag åt nötis förra året, tillagad på samma sätt som duvbröst, det var ett kött med mycket smak och karatär, särskilt för att vara en så liten fågel.

/CHristian

Publicerat

Vad är Hjort?

Det finns väl ingen art som heter Hjort... :tongue: Det sägs ju vara en avsevärd skillnad mellan Dov och Kron.

Fasan är för dj-la gott!!

/Må

Publicerat

Tog älg.

Dov är också fint men vill ha från ett ungt djur.

Rådjur är ingen hitt längre.

Helgrillad årsgris är ifs med svårslaget :P

Så en kombination mellan älg, dov o årsgris får det bli :)

Publicerat

Har svårt att se något som är godare än grillad älg.

Publicerat

Gris.....

Eller allt torkat kött ink bäver.

Publicerat

Dovhjort är min favorit om jag får välja.

En fin stek på dov och murkel sås med Hasselbackspotatis. Ett glas rött vin... Mums

Publicerat

Rådjur!

Gryta på rådjur är favoriten.

Sedan är ju Älgen egentligen lika god fast på annat sätt och kanske lite lättare exprimentera med.

Men det är nog så att det beror på vad man ätit mest av

Vilt är det godaste köttet kan man inte svara det istället :yes:

Publicerat
  • Författare

Fasan är för dj-la gott!!

Fasan är skitgott! till min stora sorg har dom sedan ett antal år mer eller mindre helt försvunnit så det är långt mellan högtiderna nu.

Annars är det ju mycket som är gott,käkade nyss några mackor med skivor av rökt kottlettrad från vildsvin som pålägg,järpe är en annan fågel som är fruktansvärt god,en oktoberälgkalv gör inte ont nånstans heller.

Dock är det endast dovhjort som skulle gå att äta sju dagar i veckan-tröttnar aldrig på det :tongue:

/Mike

Publicerat

Dovhjort helt klart

Publicerat

Variation gäller! Om man bara fick ha ett kött hade både dov, älg o vildsvin funkat, ganska diskret smak på samtliga, likaså fasan. Men emellanåt är det gött med t ex gräsand, eller kraftigare saker som ripa (soppa på ripa är kanon). Björn är en krävande sak i köket tycker jag. Vlldigt mört men med en "speciell" smak som man måste handskas med på rätt sätt, tycker jag. Som sagt, just variationen är mycket värd!

Publicerat

Om man håller sig till djur som finns i ngn form av numerär i svenska skogar vinner kron i mitt kök.

Men ett griljerat gräsandsbröst med citruskompott och camparisås nedsköljt med en chateauneuf-du-pape funkar ju också.....

Får man snobba litet väljer jag tveklöst sika -svårt att se ngt som slår det, helt enkelt en briljant köttproducent!

Publicerat

Gryta på ringduva bröst är inte helt fel! :-) Men annars rådjur!

Publicerat

pfrep- jag tar den, måste bara skjuta mig en hög med nötisar först så skall jag nog göra en provlagning,

jag åt nötis förra året, tillagad på samma sätt som duvbröst, det var ett kött med mycket smak och karatär, särskilt för att vara en så liten fågel.

/CHristian

jag tar dig på orden. jag ska göra mitt yttersta för ett ordna ett par till dig i helgen

Publicerat

Årsgris!

Publicerat

Hjort då det är det godaste jag ätit några ggr, men just nu satt det fint med en Abbesspecial !!

Publicerat

Svårt, älg är jättegott, likaså vildsvin, men jag tror ändå att hjort är favoriten.

Publicerat

Hjort! Som tyvärr inte äts så ofta, men tycker det är himmelskt!