Publicerat Oktober 3, 201213 yr Hallå Jag har kommit över en bock valmet 212 och undrar om det går att på tag på ett combipipset (kula- hagel 12/5,6X52R)? har bara sett pipset med hagel kal.12 till 212:an. är det någon som vet var det kan finnas? På Torsbo har jag bara sett det till 412:an mvh //Jimmy
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Ett alternativ är att tråla på www.nollkoll.tk/ Det brukar löna sig att kolla hemsidorna samt att ringa till de som sällan uppdaterar sina sidor. Raggarö
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Jag väntar på licens på det omvända... 12/.222. Är det värt att kolla efter ett hagelbockspipset eller bättre att lämna in och ta en annan vanlig bock istället? Har ingen som helst användning för en kombi i vad jag vet i dagsläget... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Sorry för trippelpost, stod att det inte gick att ansluta på telefonen...
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Författare Ett alternativ är att tråla på www.nollkoll.tk/ Det brukar löna sig att kolla hemsidorna samt att ringa till de som sällan uppdaterar sina sidor. Raggarö absolut det går att ringa runt men jag var osäker på om det fanns ett sådant pipset till 212:an eftersom jag inte har sett något eller hört det förut bara till 412:an
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Författare Jag väntar på licens på det omvända... 12/.222. Är det värt att kolla efter ett hagelbockspipset eller bättre att lämna in och ta en annan vanlig bock istället? Har ingen som helst användning för en kombi i vad jag vet i dagsläget... Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 har du kula-hagel och letar efter ett bock pipset?
Publicerat Oktober 3, 201213 yr JimmyT, Ja det finns men du får leta lite. Det ska finnas pipset till alla Valmetmodeller, från Leijona och 112 - 412 om jag inte missminner mig. Pipseten är inte (direkt) utbytbara mellan modellerna. En inte alltför gammal tråd i samma ämne: http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/36188-valmet-212/ Raggarö
Publicerat Oktober 3, 201213 yr har du kula-hagel och letar efter ett bock pipset? Letar och letar vet jag inte, men har funderat på det. Men jag ska känna och se hur den känns först, kan man få tag på ett pipset till skapligt pris så är det kanske bra. Men vapnet måste lämnas in hos smed för att passas in, Torsbo tar ca 500 för att göra det. Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 3, 201213 yr Jag har två pipsätt till min valmet 212. En hagel/hagel och en hagel/5,6x55. Men jag har tyvärr ingen anledning att sälja något av dem eftersom jag riktig älskar bössan och aldrig skjutit så bra som jag gjort med den. Bössan verkligen passar mig perfekt Fortsätt leta bössan är super bra