Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken är den optimala kikaren till en 22 Hornet?

Featured Replies

Publicerat

Köpt på mig en Hornet ja me :thumbsup: Funderade i banorna om en Leupold 4,5-14, borde väl va en hygglig glugg utan att bli för stor? Påken är en Brno Fox.

Publicerat

Nu har jag fått min Delta Optical Titanium 4-16x42 BDC från astrosweden.se. Kan säga att den är mycket klarare och ljusare än kompisens Wortex Diamondback och pappas Leupold Vari-X II. Dessutom till ett mycket bättre pris... Precis som George på butiken sa. Den skall snart pryda min nya 22:a.

Publicerat

En fast 6x42 sitter nog som en smäck, men det har kommit flera bra förslag i tråden!

Publicerat

Ska nog prova en sån här bara för att ha gjort det. Frågan är, är det bara kinagrejer med Pentax namn på eller är det pentaxgrejer? Nån som vet nåt om dom? Har haft ett par Nikon och dom är sjukt trevliga men just nu har dom ingen modell jag riktigt gillar till en Hornet.

http://www.ebay.com/itm/PENTAX-Gameseeker-II-4-12x40-Rifle-Scope-89746-/180983116922?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a236f347a

• 4 weeks later...
Publicerat

En Swarovski (feks fra Eurooptics) med Ballistic Turret vil dra mer ytelse ut av Horneten enn en kikkert med ordinære ratt og retikler.

Skulle veldig gjerne hatt en Swarovski, men økonomi gjorde at det ble en Leupold med CDS tårn. Den gjør jobben helt fint, nemlig strekke Horneten til 200m plus. Er dog litt usikker på hvor solid en CDS løsning vil være over tid.

Publicerat

Mats: nikon monarch 3-12x42 är faktiskt riktigt trevlig o smidig kikare. O med bdc riktmedlet borde även de va vettigt ekonomi förslag annars har dom 4-16x50 men de känns för stort tycker jag.

Publicerat

På en liten smidig och lätt bössa för jakt på dagtid på moderata avstånd skulle jag rösta på en Leupold 2-7x28 compact. Mindre och smidigare kikare får man leta efter. Ungefär halva vikten mot en Europé Xx36/42