Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

På Fredag kommer GYBS-beslutet.

Featured Replies

Publicerat

Nu på Fredag ska alltså GYBS klargöras av tjänstemännen.

Någon mer än jag som är orolig för att det här kommer att bli tokfel ?

Och att den ev vargjakt som nu utreds av bara är ett förtida plåster på såren för det skrällbeslut som väntar ?

Ja jag ser mörkt och konspiratoriskt på detta, vis av erfarenheten, men jag är den förste att erkänna att jag hade fel, om jag nu skulle ha det..

Publicerat

Bara låt oss hoppas att du har fel.

Publicerat

Det är väl myndighetspersoner som håller i det!? Klart att det blir tokfel!

Allt annat är en skräll större än Tyskland- Sverige matchen :thumbsup:

Publicerat

Ja fel på ngt sätt blir det helt klart. Jag hoppas det blir fel på så bra sätt som möjligt.

Jag tror på en siffra kring 300-500 vargar nationellt men vi får väl se.

Publicerat
  • Författare

Nu var det ändrat till i morgon Torsdag.

Publicerat

Jag är livrädd för att Teffek har rätt.

Och enligt mitt menande så skulle en sådan siffra tyda på ett missförstånd gällande vad GYBS egentligen är. Och det riktigt hemska blir sen om förvaltningsmålen sedan sätts med en marginal som hade varit lämplig om GYBS hade satts enligt de kriterier jag menar borde gälla.

Mitt förslag (om någon nu är intresserad) är GYBS = 100. Förvaltningsmål = 150-200. Men, det får väl antagligen ses som önskedrömmar...

Publicerat
  • Författare

Jag är livrädd för att Teffek har rätt.

Och enligt mitt menande så skulle en sådan siffra tyda på ett missförstånd gällande vad GYBS egentligen är. Och det riktigt hemska blir sen om förvaltningsmålen sedan sätts med en marginal som hade varit lämplig om GYBS hade satts enligt de kriterier jag menar borde gälla.

Mitt förslag (om någon nu är intresserad) är GYBS = 100. Förvaltningsmål = 150-200. Men, det får väl antagligen ses som önskedrömmar...

Antagligen..

Men du har rätt i det du skriver.

Är det nån som missat detta förresten? : http://www.jaktojagare.se/aktuellt/vargbesked-blir-en-familjeaffar

Publicerat
  • Författare

En sak som oroar mig, är att skulle nu beslutet bli 450+, så riskerar rekylen att bli stenhård från de vargdrabbade.

Publicerat

En sak som oroar mig, är att skulle nu beslutet bli 450+, så riskerar rekylen att bli stenhård från de vargdrabbade.

Jo och fler blir dom ju då, de vargdrabbade alltså.

Det blir krig!

Publicerat
  • Författare

Det blir krig!

Ja jag är rädd för det, då det här är större än vad många tycks förstå..

Publicerat

Får väl köra en daladans på franskt manér. Parkera traktorerna utanför riksdagshuset.

Publicerat

Har gjort en artikel med synpunkter på hur man kan tänka inför det uppdrag om riktad jakt o dyl som Grimsö fått av naturvårdsverket men tror inte att någon förstår något utöver att det är mycket svårare än det verkar med riktad jakt mot de mest "inavlade" reviren. Betydelsen av antalet torde däremot vara lätt http://vargdag.wordpress.com/2012/10/17/uppdrag-fran-naturvardsverket/

Det visar väl hur subjektivt beslutet är, att fortfarande när beslutet redan är fattat, så kan man bara gissa inom ett brett intervall. Blir intressant att läsa vad "forskarna" skrivit för underlag. Undrar om jag kommer att kunna spåra något av brevet jag skrev till naturvårdsverket, det var rätt tajmat tror jag.

Publicerat

Det blir krig!

Krig borde det varit för länge sedan.
Publicerat

Hoppas de insett hur viktigt beslutet är, blir det tokmånga lär förvaltningen ske med inslag av det Italienska förvaltningssystemet, vilket vore synd men jag tror folk "ute i busken" börjar tappa tålamodet.... Hm ja jag hoppas verkligen att de är förnuftig...

Publicerat

Jag håller tummarna för landsbygden, djurhållare, hundägare och jägarkåren. Det kan vi behöva...

Publicerat

sitter på helspänn och bara väntar på att det ska komma ut någon nyhet om detta, men det är ju trotts allt torsdag heeeela dagen..

Publicerat

För egen del så har jag inga högre förhoppningar. Tror nämligen inte att jag kommer slippa mina vargar oavsätt vargjakt eller inte.

Försöker att tänka så negativt jag kan, för då kan man bara bli positivt överraskad, och det är ju trevligare än motsatsen :wink:

Publicerat

Eftersom vi slaviskt skyllt på eu i frågan och eu nu berättat att det räcker med 80 individer i Skandinavien, så räcker det med 20 i Sverige, de kan bo på Gotland

Gotska sandön :thumbsup: Så blir inga människor drabbade!

Publicerat

sitter på helspänn och bara väntar på att det ska komma ut någon nyhet om detta, men det är ju trotts allt torsdag heeeela dagen..

...och beslutet är flyttat till fredag.

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/har-ar-tjanstemannen-som-avgor-vargfragan

Inget som förvånar mig i denna känsliga fråga.

Publicerat

Gotska sandön :thumbsup: Så blir inga människor drabbade!

Fårö o Almedalen kan det bli närmare verkligheten för våra politiker som har sommarstugor på Fårö :biggrin:

Lidingö är lokalt bra men risken är ju att smittan sprider sig till fastlandet!