Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Snöcamo Jacka

Featured Replies

Publicerat

Tjena där ute i stugorna!

Är inne på att köpa en Snöcamo Jacka, och osökt glider jag in på engelsons eftersom jag enbart har bra erfarenheter utav deras kläder.

Såg att Euro-Hunter jackan låg för runt en tusing vilket är den billigaste jag kunnat hitta.

Hur är fodret? är den varm? är den värd 1,000kr? Tål den mycket väta? eller har ni något annat tips? Hittar ingen Härkila Kiruna för ett bra pris heller.

Publicerat

Tjena där ute i stugorna!

Är inne på att köpa en Snöcamo Jacka, och osökt glider jag in på engelsons eftersom jag enbart har bra erfarenheter utav deras kläder.

Såg att Euro-Hunter jackan låg för runt en tusing vilket är den billigaste jag kunnat hitta.

Hur är fodret? är den varm? är den värd 1,000kr? Tål den mycket väta? eller har ni något annat tips? Hittar ingen Härkila Kiruna för ett bra pris heller.

Hemmasydd efter mönster från anorak. Bara att tänka på att göra den lite rymligare. 1-2 stl större. :thumbsup:

Det är bara att du köper dig ett mönster till en anorak, vitt tyg och ta fram saxen och sedan symaskinen och sy. :thumbsup::tongue::wink::yes:

Publicerat
  • Författare

haha jag sy? :biggrin::cool::dry:

Jag hade iof syslöjd i högstadiet men det var ju enbart för att få vara ensam med tjejerna och att man kunde imponera! :wink::thumbsup:

Publicerat

haha jag sy? :biggrin::cool::dry:

Jag hade iof syslöjd i högstadiet men det var ju enbart för att få vara ensam med tjejerna och att man kunde imponera! :wink::thumbsup:

Då har du inte tummen mitt i handen iaf. Du har ingen tjejkompis som kan sy åt dig? :tongue: Några hundralappar brukar hjälpa. :thumbsup:

Då var du inte ensam om det för det hade jag också, men jag sydde då en manchesterjacka bl. a . :thumbsup:

Lärarinnan var impad också. :thumbsup::yes:

Publicerat
  • Författare

Då har du inte tummen mitt i handen iaf. Du har ingen tjejkompis som kan sy åt dig? :tongue: Några hundralappar brukar hjälpa. :thumbsup:

Då var du inte ensam om det för det hade jag också, men jag sydde då en manchesterjacka bl. a . :thumbsup:

Lärarinnan var impad också. :thumbsup::yes:

Snygg lärarinna? Bra jobbat med jackan i alla fall :thumbsup:

Tror jag gjorde en tröja och ett överdrag till en fåtölj :tongue:

Publicerat

Snygg lärarinna? Bra jobbat med jackan i alla fall :thumbsup:

Tror jag gjorde en tröja och ett överdrag till en fåtölj :tongue:

Ja, hon var rätt snygg och rätt många snygga brudar i klassen också. :wub:

Jag gjorde även en ryakudde. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Vi hade ihop med våran parallellklass, det var jag och 22 tjejer :thumbsup:

Nej tänkte införskaffa en snöcammo jacka för vinterjakten och då är prion att den ska vara varm och att den ska tåla lite väta om det blir nån plusgrad :smile:

Publicerat

Vi hade ihop med våran parallellklass, det var jag och 22 tjejer :thumbsup:

Nej tänkte införskaffa en snöcammo jacka för vinterjakten och då är prion att den ska vara varm och att den ska tåla lite väta om det blir nån plusgrad :smile:

Haha! Många brudar i klassen om en kille.

Vilt slagsmål om dig. :thumbsup:

Jag har i regel bara undertröja+tröja och långkallingar och byxor. Ingen jacka. Blir nog varm av skidrandet. :thumbsup::yes:

Publicerat
  • Författare

Haha! Många brudar i klassen om en kille.

Vilt slagsmål om dig. :thumbsup:

Jag har i regel bara undertröja+tröja och långkallingar och byxor. Ingen jacka. Blir nog varm av skidrandet. :thumbsup::yes:

Synd bara att man hade syslöjd en timme varje vecka annars hade man varit helpoppis bland tjejerna :thumbsup:

Jo det har du rätt i, få ser hur det blir :)

Publicerat

Köpte ett sånt överdrags ställ där ifrån. Tog 2 storlekar större än vad jag har annars. Byxorna är lite stora men det är bra resår i dom. Jackan är mindre så det är därför du behöver köpa ett par storlekar större.

Om det är det som du kollar på så är det inte ett varmt ställ utan bara tunnt tyg. Tyst och bra. Så jag gillar det för det priset

Publicerat

Synd bara att man hade syslöjd en timme varje vecka annars hade man varit helpoppis bland tjejerna :thumbsup:

Jo det har du rätt i, få ser hur det blir :)

Hm! Dubbellektion. :thumbsup:

Ja, det räcker iaf för mig! :smile:

Publicerat

Tjena där ute i stugorna!

Är inne på att köpa en Snöcamo Jacka, och osökt glider jag in på engelsons eftersom jag enbart har bra erfarenheter utav deras kläder.

Såg att Euro-Hunter jackan låg för runt en tusing vilket är den billigaste jag kunnat hitta.

Hur är fodret? är den varm? är den värd 1,000kr? Tål den mycket väta? eller har ni något annat tips? Hittar ingen Härkila Kiruna för ett bra pris heller.

Kolla på Racerback de säljer ut Pinewoods Jaktjacka Yeti och Bear för 799:- .

Pinewood håller bra kvalite tycker jag .

http://www.racerback.se/jaktklader-tillbehor/pinewood/jackor/

// Andreas

Publicerat
  • Författare

Tack för tipset, guld! :yes:

Då blev ju frågan, Bear eller Yeti?:D

Publicerat

Har för mig att det kommer ett stort test av vintercamo i nästa svensk jakt, om du nu kan vänta till dess... :)

Mvh

Cris

Publicerat

Tack för tipset, guld! :yes:

Då blev ju frågan, Bear eller Yeti? :D

Är det rörlig jakt skulle jag ta Bear jackan stå du enbart på pass då är det Yeti .

Själv använder jag Bear jackan och den är jag väldigt nöjd med om jag sen skulle stå på pass då ta jag bara på mig en tunnare fleece jacka under till .

//Andreas

Publicerat
  • Författare

Frågan om man har det tålamodet och om erbjudandet på Raceback är kvar då :D

Publicerat
  • Författare

Är det rörlig jakt skulle jag ta Bear jackan stå du enbart på pass då är det Yeti .

Själv använder jag Bear jackan och den är jag väldigt nöjd med om jag sen skulle stå på pass då ta jag bara på mig en tunnare fleece jacka under till .

//Andreas

Är det rörlig jakt skulle jag ta Bear jackan stå du enbart på pass då är det Yeti .

Själv använder jag Bear jackan och den är jag väldigt nöjd med om jag sen skulle stå på pass då ta jag bara på mig en tunnare fleece jacka under till .

//Andreas

Den kommer väl förmodligen användas i en sorts kombination av rörlig och passjakt :)

Publicerat

Den kommer väl förmodligen användas i en sorts kombination av rörlig och passjakt :)

Då skulle jag nog valt Bear jackan och tagit på mig en extra tröja eller tunn fleece jacka under när man stå på pass.

Såg också det att byxorna till dessa jackor också var nedsatt till 499:- nu , då har man ett helt ställ för 1298:- istället för 2190:- :smile:

Publicerat

Kolla då ofta dessa jackor har dubbla tyg som nöts motvarandra ganska mycket,har swedteams och verkligen inte nöjd med den,Axlarna kommer fara i förtid då tyget nöts där och låter

Publicerat
  • Författare

Kolla då ofta dessa jackor har dubbla tyg som nöts motvarandra ganska mycket,har swedteams och verkligen inte nöjd med den,Axlarna kommer fara i förtid då tyget nöts där och låter

Det ska tas i beaktande, bra tips! :)

Publicerat
  • Författare

Självklart så var det inte reapris på den storlek jag ville ha.... :wallbash:

Publicerat

Jag har bearskin ursus. sköna kläder .Lite dyrare men man har ju allt i ett när det är vändbar+ Att det har varit slitstarkt.

  • 2 weeks later...
Publicerat

har ingen erfarenhet av euro hunts men har däremot ett pinewood yeti snödräkts ställ om du verkligen vill ha en riktitg varm jacka :)

  • 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Vad är mest värt, överdragset eller fodrade jacka/byxor?:)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.