Publicerat Oktober 31, 201213 yr Detta är en populär post. Första grisen föll ikväll en galt på 118kg. första skottet på ca 150m, bredsida. tar lite långt bak då galten klev fram i skottet. snuddar lungtappen. Grisen slår i backen o sprattlar lite, ställer sig helt plötsligt och börjar springa bortåt. satte andra skottet bakom örat, skönt att slippa det eftersöket! P.s,, att 308 inte skulle duga till grisjakt, det är banne mig bullshit!!
Publicerat Oktober 31, 201213 yr Författare Grattis och bra andra skott! Tack! Känns som att det var mycket tur, men andra skottet var reflexmässigt, och satt ju uppenbarligen där jag siktade så det var skönt!
Publicerat Oktober 31, 201213 yr Varför skulle inte en. 308 duga till gris? Grattis till första grisen!
Publicerat November 1, 201213 yr Första grisen föll ikväll en galt på 118kg. första skottet på ca 150m, bredsida. tar lite långt bak då galten klev fram i skottet. snuddar lungtappen. Grisen slår i backen o sprattlar lite, ställer sig helt plötsligt och börjar springa bortåt. satte andra skottet bakom örat, skönt att slippa det eftersöket! P.s,, att 308 inte skulle duga till grisjakt, det är banne mig bullshit!! Grattis Gustaf! Bra skjutit! Bra storlek på grisen för att vara premiärgris. Julskinkan räddad!
Publicerat November 1, 201213 yr Grattis! Premiärgrisen glömmer man aldrig, min var en 50-kilos gylta, i skymningsljus en bockjakt för bortåt 10 år sedan. P.S Hade en HK 770 .308 då, så inget fel med den kalibern!
Publicerat November 1, 201213 yr Författare Tack alla!:-) Nej jag har träffat mkt folk som har sagt att jag fanninte får jaga gris med 308 hos dem(;
Publicerat November 1, 201213 yr Grattis till grisen!! Kör själv med 308 vilket funkar ypperligt på gris
Publicerat November 1, 201213 yr Grisen jag sköt sist sprang i full fart och den föll på platsen av en 308!
Publicerat November 1, 201213 yr Detta är en populär post. Stort grattis Gustav, väldigt kul och förmodligen spännande när första grisen skulle omkull. En bra kula och en 308 Win är en fullständigt förödande kombination, den som påstår något annat, vilka det så klart finns, har en enligt mig tveksam perception av verkligheten, eller med andra ord, de är helt vilse. /Christian
Publicerat November 1, 201213 yr Grattis till din första gris!!! Hoppas att det blir många fler i framtiden //Niklas
Publicerat November 1, 201213 yr Grattis! Första grisen är speciell! Appropå 308 win till gris så har mina alla grisar skjutits med 308 win och alla har lagt sig pladask. Sen om det har att göra med kalibern som sådan eller skyttens skjutförmåga låter jag vara osagt.. /Må
Publicerat November 1, 201213 yr Grattis till en ståtlig första gris. Vad det gäller kaliber så har mina grisar oxå trillat pladask för 308:an
Publicerat November 1, 201213 yr Författare Tack alla! Verkar som att jag inte är den enda som är kär i 308;)
Publicerat November 1, 201213 yr Gratulerar till första grisen! 308 är en bra kaliber, jag har skjutit mina två första grisar med 308. Den ena bakom bogen vilket gjorde att den knallade iväg 50m innan den la sig och den andra mitt i bogen vilket ledde till att den slog i och blev kvar
Publicerat November 1, 201213 yr Var det utanför Frinnaryd el. fick du skjuta den på Bordsjö hos greven???
Publicerat November 1, 201213 yr Författare På bordsjö, bonden som arrenderade var arg på den Tackar!
Publicerat November 1, 201213 yr Grattis! Ingen dålig bit som första gris! 308 är en kanon kaliber, bara larv att påstå annat.