Publicerat November 1, 201213 yr Skulle behöva ha en väska att ha jaktprylarna i så att allt är "packat o klart" om man ska iväg på kort varsel. Det som den ska kunna innehålla är saker som Hundpejlarna, Radio, Hörselskydd, Laddare, Batterier, Pannlampa, Ficklampa, Spårlina+sele/halsband, Vattenflaska, Avståndsmätare, Handkikare, Rep, extra koppel, Kniv, Ammo, Första hjälpen kit o sånna saker. Var inne på biltema en sväng idag och kikade om dom hade någon typ verktygslåda som var vettig men hittade inget som föll i smaken. Neverlost har ju någon Addon väska som iaf på bilderna ser vettig ut. Vad tror ni om den? Är trött på att ha åkt ifrån något som man behöver så det är lika bra att ha med det mesta man kan tänkas behöva. Tack på förhand!
Publicerat November 1, 201213 yr En vanlig plastback! Fungerar skitbra att slänga ner alla prylar i och sen bara lyfta in i bilen när man ska iväg
Publicerat November 1, 201213 yr Författare Har funderat lite på det med men vill gärna ha lite fack så att man får lite ordning och överblick på att allt är med Blir ju lätt lite som en jävla hög om det bara är ett stort fack
Publicerat November 1, 201213 yr Jag kör en hyggligt stor plastback från Jula. Funkar rätt ok även om det blir lite rörigt. Jag lägger alla grejer i den efter avslutad jakt så vet jag att de följer med till nästa.
Publicerat November 1, 201213 yr Har funderat lite på det med men vill gärna ha lite fack så att man får lite ordning och överblick på att allt är med Blir ju lätt lite som en jävla hög om det bara är ett stort fack Organiserad oordning kallas de för
Publicerat November 1, 201213 yr Författare Organiserad oordning kallas de för Organiserad oordning kallas de för Ungefär som hela mitt hem med andra ord
Publicerat November 1, 201213 yr Klämt och kännt på Neverlost väskan och kan rekommendera den. Vet inte om den kommit ut på marknaden ännu men den verkar vettig!
Publicerat November 1, 201213 yr Författare Klämt och kännt på Neverlost väskan och kan rekommendera den. Vet inte om den kommit ut på marknaden ännu men den verkar vettig! Låter bra! Du råkar inte veta vad den kommer att kosta?
Publicerat November 1, 201213 yr http://www.cabelas.com/product/Hunting/Waterfowl-Boating-Blinds/Blind-Bags%7C/pc/104791680/c/104786280/sc/104845680/Cabelas-Northern-Flight-Ultimate-Blind-Bag/1390008.uts?destination=%2Fcatalog%2Fbrowse%2Fhunting-waterfowl-boating-blinds-blind-bags%2F_%2FN-1103595%2FNs-CATEGORY_SEQ_104845680%3FWTz_l%3DSBC%253BMMcat104791680%253Bcat104786280&WTz_l=SBC%3BMMcat104791680%3Bcat104786280%3Bcat104845680 Per jag använder föregångaren till denna i large och får plats med det mesta jag behöver, för att inte säga allt. Kolla in videon ! Rätta färgerna oxå
Publicerat November 1, 201213 yr Författare http://www.cabelas.c...80;cat104845680 Per jag använder föregångaren till denna i large och får plats med det mesta jag behöver, för att inte säga allt. Kolla in videon ! Rätta färgerna oxå Nu börjar det likna nått!
Publicerat November 1, 201213 yr http://www.batalj.eu...rifle-case.html herregud, ett vapenfodral med några fickor.....
Publicerat November 2, 201213 yr Skulle behöva ha en väska att ha jaktprylarna i så att allt är "packat o klart" om man ska iväg på kort varsel. Det som den ska kunna innehålla är saker som Hundpejlarna, Radio, Hörselskydd, Laddare, Batterier, Pannlampa, Ficklampa, Spårlina+sele/halsband, Vattenflaska, Avståndsmätare, Handkikare, Rep, extra koppel, Kniv, Ammo, Första hjälpen kit o sånna saker. Var inne på biltema en sväng idag och kikade om dom hade någon typ verktygslåda som var vettig men hittade inget som föll i smaken. Neverlost har ju någon Addon väska som iaf på bilderna ser vettig ut. Vad tror ni om den? Är trött på att ha åkt ifrån något som man behöver så det är lika bra att ha med det mesta man kan tänkas behöva. Tack på förhand! Här är en fin antik väska men den är nog förliten om du ska ha med dig allt som du nämner ovan. http://www.blocket.se/vastmanland/Jaktvaska_43680518.htm?ca=1_7&w=3
Publicerat November 2, 201213 yr Kör med biltemas fiskeväska och där får allt plats. Perfekt när eftersöksippdraget rings mitt i natten. Neverlost skulle landa på ca2tusen har jag läst. Biltemas är bra mycket billigare. Det enda jag inte har med så är det hörselskydf men det hade gått att trycka ner det ned någonstans. Istället för drag kan msn ha ammo batterier och andra småpryttlar i draglådorna.
Publicerat November 2, 201213 yr Författare Här är en fin antik väska men den är nog förliten om du ska ha med dig allt som du nämner ovan. http://www.blocket.s....htm?ca=1_7&w=3 Har faktiskt en nästan likadan som jag fått ärva av morfar Den jag har är gjord av sälskinn ute på åland. Formen är nästan identisk med den du länkade till. Den ägdes av min morfars morfar som hade den när han var ute på säljakt Fick även ärva den gamla Remington rullblockare i 12,7X44 med en hiskeligt grov åttkantig pipa som han använde Sidelock här på sidan kan intyga att det krävs en redig kar för att skjuta stående med den pjäsen! Men den användes enligt morfar nästa bara till liggande skytte i någon slags släde som användes som skydd så inte sälarna skulle upptäcka jagaren och givetvis som stöd
Publicerat November 2, 201213 yr Storlek på väska och budget? Jag personligen gillar "mjuka" väskor då man kan klämma in dom lite var som helst om det är tajt vilket inte alltid är fallet med plastbackar, men om man nu har såpass bra ordning på torpet att det alltid finns plats för backen så funkar det ju. (Det gör det INTE hemma hos mig...) För budgetalternativet så har Jula en del verktygsväskor i någon sorts pvcförstärkt tyg. Många fack och vettiga bärremmar/handtag. Lite dyrare så finns dom s.k. israeliska väskorna (eller det lite mindre pk uttrycket "judeväska"). Orginalet tillverkas av hagor chimidan och kopior tillverkas av bl.a. rothco. Stora tygväskor, med sidofack och extra fack invändigt. Kan bäras som en vanlig väska och som ryggsäck. Bra om man ska kånka mycket och vill ha händerna fria. Jag har en hagor som inköptes för ca 14 år sedan (fan vad tiden går...) och den används allt som oftast. Slitstark och bärvänlig. Ser väl inte så skogsaktig ut med diverse tygemblem fastsydda lite varstans, men den funkar. /Patrik
Publicerat November 2, 201213 yr Författare Storleken ska vara så att dom sakerna jag räknat upp och möjligtvis lite till ska få plats. Inte för stor så den tar upp för mkt plats i bilen men inte heller för liten. Som du säger så är en något mjuk variant bättre när man ska "knöla in" den i en redan full bil. Hittade Neverlost Addon väska på jakto.se men den kostar 1895kr+ tillbehör... Så där kommer man snart upp i 3000kr om man ska ha dom tillbehör man vill ha... Det tycker jag är ett extremt överpris för en väska! Så den går bort. Dom mjuka verktygsväskor somjag hittat har i mitt tycke ofta lite för små fack. Dom är ju anpassade för skruvmejslar, blocknycklar, tänger o liknande så det blir för långsmala fack för att få plats med det man vill. Vad kostar en Hagor ca? Och hur stor menar du att den är?
Publicerat November 2, 201213 yr Jag har använt en billig sportbag i minst 3-4år nu, funkar perfekt. Är en med ett stort fack i mitten och två skofack i ändarna.
Publicerat November 2, 201213 yr Det verkar nästan vara för nischat med "jaktväska" och kanske kan det vara idé att söka sig mot sån där taktisk utrustning. Det dräller av tillverkare och priserna är klart moderatare än för Neverlost-väskan. I Sverige är Snigeldesign stora men det finns hur mycket som helst annat, särskilt om man kikar över gränsen och runt EU. Om jag hittar förslag så lägger jag upp i tråden så får du se vad jag menar. Själv är jag rätt svag för hard core material som Cordura (fabrikatnamn) osv.
Publicerat November 2, 201213 yr Storleken ska vara så att dom sakerna jag räknat upp och möjligtvis lite till ska få plats. Inte för stor så den tar upp för mkt plats i bilen men inte heller för liten. Som du säger så är en något mjuk variant bättre när man ska "knöla in" den i en redan full bil. Hittade Neverlost Addon väska på jakto.se men den kostar 1895kr+ tillbehör... Så där kommer man snart upp i 3000kr om man ska ha dom tillbehör man vill ha... Det tycker jag är ett extremt överpris för en väska! Så den går bort. Dom mjuka verktygsväskor somjag hittat har i mitt tycke ofta lite för små fack. Dom är ju anpassade för skruvmejslar, blocknycklar, tänger o liknande så det blir för långsmala fack för att få plats med det man vill. Vad kostar en Hagor ca? Och hur stor menar du att den är? Hagor kostar 1095 från www.armyshopen.se den modellen dom har ser ut att vara lite mindre än den jag har hemma, men det kan vara bliden som ljuger. Måtten är angivna till 42x76x25. Dom har även rothcos kopia för 590 kronor. Det finns säkert militära överskottsvarianter för några hundringar om man orkar leta. Runt en tusing för originalet får du nog räkna med, ca hälften för "kopiorna". Kvalitetsskillnad? Ingen aning... /Patrik **edit: Hittade hagor lite billigare 850 pix http://armygross.se/taktisk-utrustning/militara-ryggsackar/ Fanns i lite olika storlekar.
Publicerat November 2, 201213 yr http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsbank-och-forvaring/Verktygslada/Verktygslada-20367/ Använder den stora för 189:- Köpte den som ersättare för min vanliga plastback. Visst, inte den mest påkostade men den fyller sin funktion. Inga antenner som sticker upp och går av när nån lägger ryggsäcken ovanpå etc. Har allt jag behöver i den, handkikare, benstödx2, avståndsmätare, antenner (radio å astro), extra radioapparat, kartor, våtservetter, extra ammo, batterier, pannlama, piplampa, ficklampor, tejp, första förband, öronproppar, hörselkåpor, pejlhalsband, thermacell mm mm. När den pajjar, då köper jag en ny för hutlösa 189:-
Publicerat November 2, 201213 yr Författare http://www.biltema.s...tygslada-20367/ Använder den stora för 189:- Köpte den som ersättare för min vanliga plastback. Visst, inte den mest påkostade men den fyller sin funktion. Inga antenner som sticker upp och går av när nån lägger ryggsäcken ovanpå etc. Har allt jag behöver i den, handkikare, benstödx2, avståndsmätare, antenner (radio å astro), extra radioapparat, kartor, våtservetter, extra ammo, batterier, pannlama, piplampa, ficklampor, tejp, första förband, öronproppar, hörselkåpor, pejlhalsband, thermacell mm mm. När den pajjar, då köper jag en ny för hutlösa 189:- Precis den jag tänkte köpa igår Men var något som fattades kändes det som. Hittade denna på Jula nu. http://www.jula.se/aluminiumvaska-663016 Lite mer fack och fortfarande bra pris
Publicerat November 2, 201213 yr Storlek på väska och budget? Jag personligen gillar "mjuka" väskor då man kan klämma in dom lite var som helst om det är tajt vilket inte alltid är fallet med plastbackar, men om man nu har såpass bra ordning på torpet att det alltid finns plats för backen så funkar det ju. (Det gör det INTE hemma hos mig...) För budgetalternativet så har Jula en del verktygsväskor i någon sorts pvcförstärkt tyg. Många fack och vettiga bärremmar/handtag. Lite dyrare så finns dom s.k. israeliska väskorna (eller det lite mindre pk uttrycket "judeväska"). Orginalet tillverkas av hagor chimidan och kopior tillverkas av bl.a. rothco. Stora tygväskor, med sidofack och extra fack invändigt. Kan bäras som en vanlig väska och som ryggsäck. Bra om man ska kånka mycket och vill ha händerna fria. Jag har en hagor som inköptes för ca 14 år sedan (fan vad tiden går...) och den används allt som oftast. Slitstark och bärvänlig. Ser väl inte så skogsaktig ut med diverse tygemblem fastsydda lite varstans, men den funkar. /Patrik +1
Publicerat November 2, 201213 yr Har faktiskt en nästan likadan som jag fått ärva av morfar Den jag har är gjord av sälskinn ute på åland. Formen är nästan identisk med den du länkade till. Den ägdes av min morfars morfar som hade den när han var ute på säljakt Fick även ärva den gamla Remington rullblockare i 12,7X44 med en hiskeligt grov åttkantig pipa som han använde Sidelock här på sidan kan intyga att det krävs en redig kar för att skjuta stående med den pjäsen! Men den användes enligt morfar nästa bara till liggande skytte i någon slags släde som användes som skydd så inte sälarna skulle upptäcka jagaren och givetvis som stöd Ok! Den såg fin ut! Jag har haft en liknande som var klädd i grävlingsskin av farfars bror på tidigt 1900-tal.
Publicerat November 2, 201213 yr Författare Ok! Den såg fin ut! Jag har haft en liknande som var klädd i grävlingsskin av farfars bror på tidigt 1900-tal. Verkar som att det var en vanlig typ av väska på den tiden