Publicerat Januari 8, 201313 yr Nå, måste man använda sig av klickpatroner? På vapen gjorda för centralantända patroner så är svaret nej men på vapen gjorda för kantantända patroner så är svaret ja. För kombivapen m.m vet jag inte hur det är egentligen. Jag använder tomhyslor som är skjutna i mitt vapen när jag torrtränar med min .22lr som är det vapen jag tränar mest med eftersom det är det tävlingsvapen jag använder mest. Tänkt bara på att rotera hylsan efter varje klick så slagstiftet får något att slå emot.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare Ok tack, så på en plastblaser så behöver jag inte bry mig?
Publicerat Januari 11, 201313 yr Författare Hmm skulle testskjuta en ny kula idag. Bara se så den gick rätt på 80m. Tillbaka till gamla synder! Suck... Två läskskott 5-7 cm från siktounkten sen en bra avfyrning 3-4 cm högt, perfekt. Två timmar senare sköt jag en räv på 230m precis under hakan där jag ville... Skotträdd på räven?? Inte det minsta, men papptavlan...