Publicerat April 27, 201412 yr Hillman Chairpack 30, som ljahman rekomenderar finns att köpa hos www.hellmanoutdoor.com direktlänk: http://www.hellmanoutdoor.com/hillman%C2%AE/chairpack-30-21028417 En väldigt omtyckt ryggsäck som är tyst och skön att bära, lätt att hitta i och packa och skön att sitta på. Se en bloggares omdöme här: http://www.redfoxhunting.se/#post273 M.v.h. Thomas
Publicerat Februari 22, 20179 yr Återigen en gammal tråd och jag förväntar mig egentligen inte något svar på frågan, men kanske några erfarenheter som ni garvade jägare har av ryggsäckar i olika utföranden kan man alltid hoppas på. Det bör i sammanhanget nämnas att jag söker ett alternativ med pall. Det begränsar urvalet något, kan jag tänka.
Publicerat Februari 22, 20179 yr Sittryggsäckar köper man över disk, de beställer man inte. Helt enkelt för att man skall ha möjlighet att provsitta dem för alla har vi olika långa ben.... Hur stor väskan skall vara och hur mycket fack man vill ha är upp till en själv. Men det kan ju vara bra att tänka på att stolsryggsäckarna är kompromisser, de är sällan speciellt bra att bära långt så om du tänkte gå mycket med säcken så väljer du tex en friluftssäck av dagstursmodell och knyter fast en lös pall utanpå. För egen del så är ett grundkrav, oavsett ryggsäckstyp, att det skall finnas möjlighet att placera kaffetermosen så den är lätt åtkomlig. Helst utan att behöva jiddra med remmar och liknande.... De snyggaste säckarna är ju de i läder med trädetaljer, men de kostar också därefter....
Publicerat Februari 22, 20179 yr 6 minutes ago Älgflugornas Herre sa: så väljer du tex en friluftssäck av dagstursmodell och knyter fast en lös pall utanpå. Förefaller vara en bra kompromiss. 6 minutes ago Älgflugornas Herre sa: att det skall finnas möjlighet att placera kaffetermosen så den är lätt åtkomlig. Saknar betydelse för mig, då jag inte dricker kaffe, men jag är med på resonemanget.
Publicerat Februari 22, 20179 yr Jag har alltid gillat Faunas säckar. Ganska sköna att bära för att vara stolryggor. Har haft några olika varianter genom åren. Nu sliter jag på en Vråken sen nåt 10-tal år tillbaka. Välj storlek efter hur mycket du vill ha med dig. http://faunaoutdoor.com/swe/ryggsackar-jakt-friluftsliv/
Publicerat Februari 22, 20179 yr 6 minutes ago Dr Krall sa: http://faunaoutdoor.com/swe/ryggsackar-jakt-friluftsliv/ Tackar för länken, får titta på det.
Publicerat Februari 22, 20179 yr Jag rekommenderar också Hillman. Sitter bra på ryggen. Enkel att packa och framförallt att plocka ut grejer från. Vissa säcker måste man tömma helt och hållet för att t.ex. tröjan ligger i botten. Bra kaffetermosficka på sidan. Hyffsat tyst. Ska man sitta länge har jag ett extra sittunderlag då min röv är benig och sitsen lite tunt vaderad.
Publicerat Februari 22, 20179 yr 8 hours ago Älgflugornas Herre sa: Sittryggsäckar köper man över disk, de beställer man inte. Helt enkelt för att man skall ha möjlighet att provsitta dem för alla har vi olika långa ben. Vettigt. Men det kan vara av värde om man läser olika personers omdömen och erfarenheter av stolsryggsäckar t ex, för att sedan besöka en butik som saluför just den som man upplever vara intressantast för en själv (om den finns att tillgå, i butik).
Publicerat Februari 22, 20179 yr Hillman är bra och Hellman är hygglig. Den nya modellen med knäpplock verkar bättre och är bara ett par hundra dyrare.
Publicerat Februari 22, 20179 yr 44 minutes ago MagnusN sa: Hillman är bra och Hellman är hygglig. Den nya modellen med knäpplock verkar bättre och är bara ett par hundra dyrare. Har tittat på Hillman eller Hellman om ni vill och jag tilltalas av lösningen. Det jag däremot saknar är ryggstödet...
Publicerat Februari 22, 20179 yr 9 minutes ago MrT. sa: Har tittat på Hillman eller Hellman om ni vill och jag tilltalas av lösningen. Det jag däremot saknar är ryggstödet... Ryggstöd!? Behöver man en ryggsäck att sitta på så föreslår jag att man först köper harstövarn!! Har hittils alldrig råkat ut för att det inte finns en lämplig sten/stubbe att sitta på! Enda tillfället är om det ska fikas gemensamt....vilket ofta brukar ske på en platt vändplan eller motsvarande!
Publicerat Februari 22, 20179 yr 4 minutes ago Urban sa: harstövarn!! Que ? Aha, en hund. Nja, det är inget för mig. Då får jag nog gifta mig först och det förefaller vara osannolikt att det skulle inträffa. Med ålder kommer visdom (påstås det ).