Publicerat November 18, 201213 yr Detta är en populär post. Morgonpigg som jag är (eller inte) så drog jag ut med farsan på jakt.På väg ut på andra passet så går jag ut mot det hygget jag skulle sitta på , när jag kommer så att jag ser tornet så laddar jag bössan för jag har varit med om tidigare att det rest sig djur när man smyger ut till tornet.Jag passerar första kullen och där reser sig ett smaldjur och en bock 10m framför mig, jag får ta några steg upp på en kulle för att se deras flyktväg.Efter 40-50m så visslar jag till men ingen reaktion , visslar till hårdare och dom vänder sig om på ca 60m och kollar på mig *Pang* bocken lägger sig knall och fall och en lättnad går igenom kroppen.Även fast skottet tog lite förlångt fram.Första bocken för mig och har gått med ett leende på läpparna hela dagen.
Publicerat November 19, 201213 yr Författare Härligt =) fick min första rå igår själv... Härligt NyUppsalaHunter, Grattis till dig !
Publicerat November 20, 201213 yr Grattis, vet hur det känns fällde första hjorten älgen och rådjuret inom en vecka i år vart helt otroligt! Vad skjuter du med?
Publicerat November 20, 201213 yr Författare Tack , ja dagen innan fick jag på mig ko och dubbel kalv men kom inte åt skott . Hade varit fint med första älgen samma helg Carl Gustav 308
Publicerat November 21, 201213 yr Gratulerar! En sådan skottplacering är nästan mer lugnande. Särskilt när de första vilten fälls då du slipper se djuret springa någonstans!
Publicerat November 26, 201213 yr Författare Grattis! Skön känsla och kul att det gick bra! Gratulerar! En sådan skottplacering är nästan mer lugnande. Särskilt när de första vilten fälls då du slipper se djuret springa någonstans! Tack alla , riktigt skön känsla och ser redan fram emot 16 aug.
Publicerat December 14, 201213 yr Stort grattis till första bocken Det var länge sedan jagb sköt min första men kan än redogöra varje sekund. minne för livet å gud så stolt man är...
Publicerat Januari 10, 201313 yr Författare Tack , ja det var riktigt kul och stolt som bara den Min första älgjakt har de inte blivit ngt skjutet för mig men det spelar inte så stor roll då jag har fått på mig massa djur men som inte varit lovliga. Men att få se djur på nära håll är en upplevelse. Lika nöjd om jag får se ett fint djur utan att komma till skott
Publicerat Januari 19, 201313 yr Morgonpigg som jag är (eller inte) så drog jag ut och plockade upp farsan för att senare bege oss till markerna. På väg ut på andra passet så går jag ut mot det hygget jag skulle sitta på , när jag kommer så att jag ser tornet så laddar jag bössan för jag har varit med om tidigare att det rest sig djur när man smyger ut till tornet. Jag passerar första kullen och där reser sig ett smaldjur och en bock 10m framför mig, jag får ta några steg upp på en kulle för att se deras flyktväg. Efter 40-50m så visslar jag till men ingen reaktion , visslar till hårdare och dom vänder sig om på ca 60m och kollar på mig *Pang* bocken lägger sig knall och fall och en lättnad går igenom kroppen. Även fast skottet tog lite förlångt fram. Första bocken för mig och har gått med ett leende på läpparna hela dagen. Grattis
Publicerat Februari 14, 201313 yr min första sprang 50meter inann han la sig fan vad nervöst det var inann man visste om han låg ner men mitt andra rådjur tog jag på drev med hagelbössan den dök knall och fall