Publicerat December 5, 201213 yr När det ljusnar, jobbar i natt så jag kan inte förren efter 07.00 Det har spårats nått hundratal meter. Grisen blöder lite stänk. Troligen en årsgris. Verkar som en skall skada... Hoppas det inte snöar inatt.. Det lär hur som bli knepigt... Återkommer...
Publicerat December 6, 201213 yr Inget kul med griseftersök om det är mycket snö... ett helt gäng som följer samma tunnlar är inte lätt att hålla rätt på den skadade.
Publicerat December 6, 201213 yr När jag såg rubriken tänkte jag direkt: nu har det brunnit för Niklas, nu planerar han in eftersöken i förväg. Lycka till! Kan nog bli svårt.
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Vet inte hur mycket jag predikat ang huvudskott på gris... tröttsamt är det allt. Men skytten och hans polare är yngre förmågor, alla har vi väl gjort nått dumt i den åldern... Men man blir väl visare med åren. De har inte snöat mer ännu... Dåligt med farbar väg i det området... Drar det iväg får man köra långt som fan för att komma runt... Har jag oflyt så kommer det bli riktigt jobbigt... Man ska ju va optimistisk.. jag tror nog tiken kan få kontakt med gris... Vet inte hur mycket gris det är därute, hoppas att det är lite och få spår i snön.. Men komma till skott på en gris med alla benen i behåll och alla vitala organ hela det kan bli knepigt. Vet inte heller om pejlen är laddad... satte inte halsbanden på laddning sist.. Hoppas på det bästa...
Publicerat December 6, 201213 yr Halsbandet brukar klara en 2 dagars, slarver. Blir spännande eftermiddagsläsning hoppas jag.
Publicerat December 6, 201213 yr Heldivis langt imellem eftersøg! men ikke for dem der læser ALT om grise og eftersøg lykke til kalle.
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Detta är en populär post. Grisen är skjuten.. Ska kolla kameran innan jag skriver nått
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Detta är en populär post. Tja.. det va väl lite av ett antiklimax.. Satte i mig en hel del kolhydrater och tog dessutom en energidricka innan vi gick på. Föreställde mig att det kunde behövas va fulltankat inför uppgiften.. som det nu blev så lär jag bli ännu fetare... Ett par unga grabbar som suttit ute igår och sköt efter 18.00 nånting. Inget blod på skottplats men lite hår, lång ragg. En skinnbit med hår på oxå. Genade till där de brutit igår. Blackie tog löpan direkt nu 14 timmar efter skott. Såg inte ut som där va så mycket gris i markerna. Grisen hade kommit själv till åteln. De har fällt ett par liknande innan som verkar vara utan sugga. Kopplade loss efter 50m.. tiken rann iväg i löpan och drog igång 150m bort. Rörde sig inte alls och det va väl inget direkt drag i Blackies skallande. Kom fram och hon står och skäller intill en stor gran med en rishög under. Ser strax lite grisragg i mörkret, typ 5-6 hårstrå.. under rishögen. Vill inte ha grisen till att bryta ut och rusa land o rike runt så jag måttar en bit under raggen och trycker av när tiken är ur vägen. Viste inte ens om grisen levde eller va död.. Den levde tydligen och jag träffade rätt perfekt utan att ens se mer än några håstrå Det hela tog väl en 20 minuter... Gillar verkligen kameran http://youtu.be/FUKWF5WUVWo
Publicerat December 6, 201213 yr Du skulle skaffat en sådan kamera för längesen ;-) kul att se hur du är upp med vänsternäven och känner efter om kameran påslagen :-) Snyggt jobbat som vanligt :-) Sent from my Storno 940 using Nmt 450
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Asbra handskar med ser jag, helt grymma! Snyggt jobbat!!! Mvh! Jaha... killen med hästsvans tycker jag har snygga handskar.. Jag vet inte ens var jag fått dem från... förmodligen frugan som hittat dem på miljöstationen för en femma
Publicerat December 6, 201213 yr Nästan fusk när dom ligger så pass öppet, inget krypande under snötyngda granar, Men bra jobbat som vanligt
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Vart lär man sig skjuta så För min del ren tur.. Eller menar du förste skytten ? i såfall kan jag tänka mig att de tagit intryck av någon skrythals... Finns tyvärr gott om den varan... Killarna/killen som sköt lärde sig nått iallfall, det är jag övertygad om.
Publicerat December 6, 201213 yr Fick bara med halva min text, vill tillägga: vilket härligt lugn du har, nått som fler jägare och e-jägare borde eftersträva. Bra filmat och ett lika härligt hund arbete.
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Vad för kamera? Bra jobbat! Contour roam, finns för 990:- på CDON.
Publicerat December 6, 201213 yr Författare Skönt med en hämtgris som omväxling. Jepp! Men jag hade ju laddat för minst en heldag.. blev lite besviken...