Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kråkfågel

Featured Replies

Publicerat

hur gick kråkjakten telgetok ??

• Svar 69
  • Visningar 7,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Skitdåligt,det har suttit närmare 500 kråkor/kajor vid en holme varje dag nu,men tyvärr inte i morse,,,nåja ett par stycken fick akut blyförgiftning i alla fall :D

Verkar som om dom mer är där på dagen,men nu måste jag jobba några timmar,får se om jag hinner jaga litet i eftermiddag,turligt nog har jag inte mer än 2 kilometer till gömslet.

Publicerat

Ja en knallapportering rakt

genom camonätet har man vart

med om några gånger,då är det

lätt att hålla sig för skratt!!

Publicerat

provade lägga ut ett rävskinn och en skjuten kråka på snön som var kvar i våras! bara för skojj skull.. satte mig aldrig och passade på nån kråka men när jag vaknade på morron och gick ut så va det ett jävla liv uti räven flög kråkor kors å tvärs över den och kraxade! ska göra samma sak i vår men då ska jag försöka skjuta mig några :)

Publicerat
Det skiter sig för oss med ibland..  ;D

http://www.jagareforbundet.se/wilda/wildar...ruvenarfull.asp

Mvh!

Härlig läsning,fan vad skönt det är att läsa att det även skiter sej för andra ;D

Sen har vi dagar inom jakten eller för all del även fisket som som etsar sej fast i minnesbanken,tur det,annars hade man väl ruttnat för länge sedan :D

Publicerat
provade lägga ut ett rävskinn och en skjuten kråka på snön som var kvar i våras! bara för skojj skull.. satte mig aldrig och passade på nån kråka men när jag vaknade på morron och gick ut så va det ett jävla liv uti räven flög kråkor kors å tvärs över den och kraxade! ska göra samma sak i vår men då ska jag försöka skjuta mig några :)
Kan fungera väldans bra ibland.
Publicerat

Japp,har nu mailat ;D

Publicerat

Den där uven blir gräsligt dyr tror jag.. sen känns det läskigt att hänga upp en så pass fin uggla till kråkorna, de tar rätt hårt med stryk..

Mvh!

Publicerat
Den där uven blir gräsligt dyr tror jag.. sen känns det läskigt att hänga upp en så pass fin uggla till kråkorna, de tar rätt hårt med stryk..

Mvh!

Hipshot..allt för att vinna våran tävling nu i vår  grin.gif

Publicerat

Här har du din motpart  ;D ;D

post-241-1168110384_thumb.jpg

post-51-1168110384_thumb.jpg

Publicerat

Räder mej icke ,om jag så skall ställa ut en Saab på fältet......

Hmm,rackarns fin uv du har,ser smaskig ut...mums.. ;D

Nåja,har nu talat med polaren Pär ;D egentligen (Uffe) vi kommer garanterat smiska ett antal i vår ;D

Lova mej inga tippar nu i räkenskaperna ;)

I så fall ringer jag Jan-Erik... ;D

Publicerat

Nope tipparna redovisas separat.. Iofs så tror jag du kan ringa nämnda potentat, fixar sig nog ändå  ;D men för enkelhetens skull så ok då..

Mvh!

Publicerat

var uppe och städade i en gammals släktings vind och då hittade jag en gammal uppstoppad duvhök råttorna hade varit på den och tuggat sönder nästan hela huvudet så det är bara att slänga den . men då kom jag att tänka på min plast uv . tror ni att jag kan ta bort vingarna från duvhöken och sätta på den på uven ??? tror ni det funkar ???? får man göra såhär ???

Publicerat

Om man får ??? Ge fan i att fråga så slipper du få veta om du får eller inte  ;D

Det kan nog funka, äkta vingar är under alla omständigheter bättre än orginalplasten..

Mvh!

Publicerat

Inga funderingar på när vi ska köra? Med detta väder så där det ju drägligt att hålla på redan nu faktiskt.. Iofs dröjer det väl innan sträcket sätter ingång om det nu gör det öht med denna vinter.. Om detta håller i sig så lär jag börja rätt tidigt i mars tror jag..

Mvh!

Publicerat
Inga funderingar på när vi ska köra? Med detta väder så där det ju drägligt att hålla på redan nu faktiskt.. Iofs dröjer det väl innan sträcket sätter ingång om det nu gör det öht med denna vinter.. Om detta håller i sig så lär jag börja rätt tidigt i mars tror jag..

Mvh!

Vi kör igång så fort det bara går,men just nu är det rätt så tomt. Annat var det bara för en månad sen,undrar vart dom tagit vägen?

Publicerat

De hittar mat på annan plats, hade ni inte en tipp i Järna eller nåt? Är väl kanske inte helt nära iosf.. Nu när det är barmark så har de obegränsat med mat under alla omständigheter..

Mvh!