Hoppa till innehåll

Kråkuv!


Hipshot

Recommended Posts

Det där tyget påminner starkt om det tyg jag har på bröstet på min egen limpa och jag tycker det fungerar bra för att vara en limpa så kör på! Försök fixa "the real thing" och klistra på det utanpå tyget vartefter du får tag på fjäder. Spontant så skulle jag nog köra tyget på kroppen och börja bättra på ansiktet på uven med fjäder för att sedan fortsätta med vingarna vartefter du får tag på vettigt material.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur får jag bort de 3 fel aktika inläggen ?

HJÄLP !!

Fixar det, jag kommer att anmäla dubbelposterna så tar den moderator som ser det först bort dem. Jag kan inget göra här utan det blir global eller jimbolo men jag undrar om inte han är i fjällen och jagar så det blir väl Micke eller Seger tror jag. Det löser sig iaf!

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser helt ok ut! Något vitt under näbben och på med "äkta" ögon utanpå de befintliga.. Kanske förstärka vid näbbfästet och över ögonen så den ser lite mer förbannad ut...

Bifogar en bild på den uv som jag sett som funkat absolut och utan tvekan bäst! Märkväl att den funkar bäst TROTS att den saknar ena ögat!!!

Bifogar även en bild på min uv som ser för snäll ut.. :angry:

Trodde jag ja, verkar inte gå att ladda upp bilder för tillfället...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter som att uven inte är färdig och att jag lutat den emot väggen så blir bilden framifrån lite fel.

Tittar man rakt på den är det mer / skarpare konturer av kropp å vingar samt att vingarna är lite mörkare än kroppen.

Ska fixa bättre bild när den är klar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här fuskas inget!

Här limmas fjäder för fjäder.

De ska ju bli snyggt o titta på om inte kråkorna vill komma in :rolleyes:

Vad använder du för sorts lim ??? ...jag har samma projekt som jag ska börja med nu !!!
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Exakt hur har du tänkt använda dig av taxen i uvbygget? :)

Jo men det förstår du väl!

Den ska ju så klart sitta inne i uven och flaxa med vingarna! ;)

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I morgonbitti ska min nya (polska) uv provas.

Får se om den lyckas med att locka till sig nått/ nån.

Bäst att ta med sig några grova hagel oxå. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I morgonbitti ska min nya (polska) uv provas.

Får se om den lyckas med att locka till sig nått/ nån.

Bäst att ta med sig några grova hagel oxå. :P

Jepp!

Patronbältet ska innehålla allt från skeet till slug!! :P

Skitjakt på dej!

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan säga att uven "Olga" funkar.

Men morgonen vart en flopp.

Kom ut lite sent ,jag och en kompis. När uven var uppe (ca 5m upp) började vi med kammonätet.

På en sekund kom alla kråkor i trakten igång samtidigt och en kom i mot uven , snabbt fram med bössan. (Bom :P:) )

Vi kunde bara ha gömslet nästan under uven så resterande kråkor kom in och såg oss för vi hade inget tak , en kaja vart det dock.

Nästa gång ska vi bygga ett gömsle dan innan. Och få upp uven högre.

Mycket fågel i luften i dag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hippen , hur nära uven bör man ha gömslet samt hur högt ska uven sitta ? Om det bara är små bärträd runt om.

Jag tyckte nämligen att en del kråkor/kajor inte såg uven.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Första försöket med nya uven idag... Tyvärr var det en grymt tjock dimma som låg kvar ända tills vi

åkte hem men uven verkade fungera. första 2 kråkorna kom efter bara 3-4 minuter och en av dom fick

blita i gräset, sen blev det alldeles dött förmodligen pga av dimman då man bara såg runt 80-100m. Men efter en timme kom en kråka om bara flög förbi å struntade i uven och ytterligare en stund senare kom en som direkt anföll

och fick syna gräset lite närmre :angry: en bra början för att va amatör på uv bygge å kråkjakt :huh:

Får försöka lite mer när man kommer hem i påsk igen å hoppas på bättre sikt då

post-1430-1205668460_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hippen , hur nära uven bör man ha gömslet samt hur högt ska uven sitta ? Om det bara är små bärträd runt om.

Jag tyckte nämligen att en del kråkor/kajor inte såg uven.

Såg bilden i din jaktdagbok.. Svårt att säga men såvitt jag kunde se så såg det ruskigt bra ut. Jag brukar ha 20-22 meter till uven, kanske står 15 meter knappt från uvträdet ca.. det där styrs mer av vart man kan göra ett bra skydd och valet av uvträd tycker jag.. För nära, typ 10 meter, genererar en förbannat stel nacke mest tycker jag och för långt håll typ 20 meter ger svåra skott..

Sen sen är det ju som vanligt, vinden gör sitt till och påverkar vart man skjuter kråkorna oftast.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hur får jag bort de 3 fel aktika inläggen ?

HJÄLP !!

Nyss hemkommen från fjällen men nu e de borta :mellow:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Efter dom senaste fiaskona är jag övertygad om att min uv inte håller måttet. Jag slaktade den på fjädrar och gjorde en ny. Kroppen är hönsnät klädd med jutesäck. Jag blev riktigt nöjd själv, får se om kråkorna gillar den.

post-281-1206020214_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...