Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Blir en Lothar Walther pipa till Blasern!

Featured Replies

Publicerat

Vad väntar du på nu?

Min licens skickades i fredags (från polisen)men när pipan kommer vet jag inte!

jag ska höra med torsbo om grs!

• Svar 99
  • Visningar 21,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Per Gustafsson
    Per Gustafsson

Invigd o klar Kjells vägde 53kg o min 59kg. Hittade kulan i snön några meter bakom grisen! Det har jag inte gjort innan Bild kommer. Sent from my iPhone using Tapatalk 2

• 8- flutes, 280 Win, lång pipa, har du fått julbonus slyngel? Perskans lyxbekymmer./Christian

• Per Gustafsson
    Per Gustafsson

Inga ringar eller magasin idag heller. Men jag monterade Kahlesen i de allt för höga ringarna av ren protest Här kommer en 5 skotts träffbild med Swift sirocco 150gr med 61,5gr MRP som puttar på Nu

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Både Licensen o pipan.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Pipan ær istortsætt klar nu :) Skenan ær det enda som återstår. Så på måndag nær jag kommer till Sverige så blir det att passa på att hæmta den :) Ska bli kul! :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Pipan är hämtad! Riktigt nöjd :) Bilder kommer imorn :) Nu väntar några timmar i bilen hem till Östergötland :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Ja pipan är hemma o jag är riktigt nöjd! Ska mäta lite så jag kan beställa lägsta möjliga ringar. Blir nog att sätta Zeiss 1,5-6x42 och Kahles 6-24x56 på denna. 1900a sportern får tillbaka 3-12x56. :)

När jag har fått på kikare o testat lite laddningar så kommer det nog upp någon bild på träffbild :)

post-11331-0-58121700-1363684121_thumb.j

post-11331-0-36890200-1363684134_thumb.j

post-11331-0-40088000-1363684146_thumb.j

post-11331-0-72429600-1363684175_thumb.j

post-11331-0-69124700-1363684200_thumb.j

post-11331-0-16791400-1363684213_thumb.j

post-11331-0-54992700-1363684448_thumb.j

Publicerat

Ser riktigt najs ut det där!

Publicerat
  • Författare

Så nu är ringar beställda :) Warne QD 34mm Low och 30mm Medium kom jag efter lite mätningar fram till att jag behöver. :)

Publicerat

Jävligt sweet! Vem har du beställt denna av, Samt pris??

Skicka gärna PM om info

Mvh Nike

Publicerat
  • Författare

Lite bitter idag. I tisdags i förra veckan så beställde jag en magasininsats som passar. Och 2 par ringar. Inget av det har kommit ännu. Ringde företaget jag beställde magasinet ifrån o då skulle dom skicka det idag... När jag beställde så stod det att dom hade i lager så jag förstår inte riktigt varför det ska behöva dröja 6 dagar innan dom skickar?

Sent from Pers iPad using Tapatalk HD

Publicerat

Invigd o klar :) Kjells vägde 53kg o min 59kg. post-11331-13644195816817_thumb.jpg Hittade kulan i snön några meter bakom grisen! Det har jag inte gjort innan :) Bild kommer.

Stort grattis!!

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2

Publicerat

Grattis till en snabb invigning av nya pipan och kalibern, bra jobbat :smile:<br /><br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />

Publicerat
  • Författare

post-11331-13644811107736_thumb.jpg Såhär ser då kulan ut. Jag hittade islaget i snön några meter bakom grisen. Skulle börja gräva lite bär jag såg kulan ligga på snön ytterligare 1 meter bort. :P som ni ser har den fått en smäll när den gått ner i marken så manteln har vikts tillbaka. Restvikten var 129,6gr

Publicerat

Härligt per!! :)

Publicerat

Grattis! Fascinerande med folk som skjuter gris ungefär lika ofta som jag byter kalsonger (eller var det bössor...) :thumbsup:

Publicerat

Snyggt :)

Publicerat

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk 21364481106.777471.jpg Såhär ser då kulan ut. Jag hittade islaget i snön några meter bakom grisen. Skulle börja gräva lite bär jag såg kulan ligga på snön ytterligare 1 meter bort. :P som ni ser har den fått en smäll när den gått ner i marken så manteln har vikts tillbaka. Restvikten var 129,6gr Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Har du mätt farten?

QL säger 925m/s

Det blir väl 86% restvikt, rätt ok :tongue:

slog den sönder mycket?

Publicerat
  • Författare
ImageUploadedByTapatalk 21364481106.777471.jpg Såhär ser då kulan ut. Jag hittade islaget i snön några meter bakom grisen. Skulle börja gräva lite bär jag såg kulan ligga på snön ytterligare 1 meter bort. :P som ni ser har den fått en smäll när den gått ner i marken så manteln har vikts tillbaka. Restvikten var 129,6gr Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Har du mätt farten?QL säger 925m/sDet blir väl 86% restvikt, rätt ok :tongue:slog den sönder mycket?
Har inte mätt farten än. Har bara skjutit i skymning o då funkar inte kronografen. Ja det vart bra mkt högre restriktiv än vad det ser ut som :) svårt att avgöra när jag bara tog ur grisen igår. Men såg rätt fin ut invändigt iaf :P Vart knall o fall med ett rent lungskott :)Sent from Pers iPad using Tapatalk HD
  • 2 weeks later...
Publicerat

Hej, som nybliven medlem tänkte jag börja med att sno tråden lite. Jag undrar om det skulle funka att göra samma sak med en mauser m03? Det är väl i stort samma lösning? Jag tar gärna kontaktuppgifter till smeden, så jag kan fråga honom direkt. // Mvh Christoffer, som skäms lite för trådkapningen...

Publicerat

Vad jag vet så kör han bara blaser och har massor att göra.... så varför en mauser?

Sorry!

Hej, som nybliven medlem tänkte jag börja med att sno tråden lite. Jag undrar om det skulle funka att göra samma sak med en mauser m03? Det är väl i stort samma lösning? Jag tar gärna kontaktuppgifter till smeden, så jag kan fråga honom direkt. // Mvh Christoffer, som skäms lite för trådkapningen...

Publicerat
  • Författare

Tror det blir svårt att göra en mauser pipa mtp hur deras låsning ser ut. Blasern är ju väldigt enkel i pipan. Det är ju bara att svarva medans mauser, sauer mfl kräver att man fräser i pipan.

Publicerat
  • Författare

Fick för mig att testa att omforma några Lapua 30-06 hylsor idag. Började med att ställa hylsorna i en rostfri bunke men några cm vatten i, tog fram gasbrännaren o glödgade halsarna o brösten lite lätt, Torkade dom i ugn på 75 grader i några minuter, Smörjde halsen lite lagom och körde dom 1 gång i kulisättarverktyget, efter det så tog jag helkaibreringsverktyget och körde 1 gång o stötte ut tändhatten. Laddade med 49gr 204 o A-max (Billigaste kulan jag har hemma) satte kulan mot bommarna o sedan var det bara att testa. Det funkade fint.

post-11331-0-08717000-1365601546_thumb.jpost-11331-0-30736100-1365601790_thumb.jpost-11331-0-78091700-1365601809_thumb.j

Men nu undrar jag hur ni gör? Det här är första gången jag omformar hylsor så tips mottages gärna!

Tack på förhand.//Per

• 1 year later...
Publicerat

Otroligt fint bygge! Skulle man kunna få namn å nummer till smeden? :D