Publicerat December 23, 201213 yr Kan vara farligt att försöka dämma någon efter en U-Tube video. Framförallt när man inte får veta mer än vi fick här. Håller dock med om att det är tveksamt hur smart det är att smälla på första djuret i en sådan situation!
Publicerat December 23, 201213 yr Författare Nej det är ju sant men man ser ju att hon får med sig alla när hon vänder ute i det öppna samt att hon är en av dom största i flocken.. Nja, lite tveksam blev jag allt
Publicerat December 23, 201213 yr Blir också lite tveksam.. Undrar varför han inte bara väntar, ser ju tydligt att fler mindre grisar följer..
Publicerat December 23, 201213 yr Det lilla jag såg så var det inga randiga med? Men så här i lugn o ro så tycker jag det är en tydlig sugga iaf.. Inget lagbrott, men kanske lämpligt att se mer. Men lätt då man ser det i efterhand..
Publicerat December 23, 201213 yr Författare Det lilla jag såg så var det inga randiga med? Men så här i lugn o ro så tycker jag det är en tydlig sugga iaf.. Inget lagbrott, men kanske lämpligt att se mer. Men lätt då man ser det i efterhand.. nej men ändå förande sugga och det skjuter man inte på! En enkel regel att hålla sig till är "skjut inte på den första eller största". Håller man sig tills det kan man inte hjälpa om suggan är liten, dock tycker jag det är uppenbart att det är en sugga. Först och störst vad jag kan se
Publicerat December 23, 201213 yr Ja det är ju fritt att "kasta första stenen". Men nog fan har man sett värre händelser.
Publicerat December 23, 201213 yr nej men ändå förande sugga och det skjuter man inte på! En enkel regel att hålla sig till är "skjut inte på den första eller största". Håller man sig tills det kan man inte hjälpa om suggan är liten, dock tycker jag det är uppenbart att det är en sugga. Först och störst vad jag kan se Olämplig, kanske, men är inte att räkna som kultingförande ur biologisk el vad jag förstått inte heller ur juridiskt perspektiv.
Publicerat December 23, 201213 yr Ja det är ju fritt att "kasta första stenen". Men nog fan har man sett värre händelser. Att kasta något från det lilla är bara att spekulera..
Publicerat December 23, 201213 yr Författare Nej men man står inte och larmar på första, största och bästa.. Visst har man sett värre musköt, men nog sjutton lägger man inte upp det på youtube
Publicerat December 23, 201213 yr Nej men man står inte och larmar på första, största och bästa.. Visst har man sett värre musköt, men nog sjutton lägger man inte upp det på youtube Nej, det var nog onekligen inte så genomtänkt..
Publicerat December 23, 201213 yr Författare Ber om ursäkt om jag låter otrevlig, men sånt här blir jag så lack på
Publicerat December 24, 201213 yr Kan inte personen i frågan svara på vad för djur han sköt o hur o varför. De känns ändå rättvist. Dömma utan dommarlicens känns fel
Publicerat December 25, 201213 yr Författare Kan inte personen i frågan svara på vad för djur han sköt o hur o varför. De känns ändå rättvist. Dömma utan dommarlicens känns fel visst kan han de! Svarar dock aldrig på youtube
Publicerat December 26, 201213 yr Testa dra ett mail eller något till honom så kanske han förklarar vad o varför han sköt innan han hängs på nätet...
Publicerat December 27, 201213 yr Författare Tycker dock att har han lagt ut det på nätet är det till för allmänheten att kolla på och sen får man dra eget beslut
Publicerat December 27, 201213 yr De har en egen sida för jaktlaget. Där finns lite avskjutningsstatistik...
Publicerat December 27, 201213 yr Författare Hittade själv och såg avskjutningen.. Ber om ursäktlig för mitt påhopp på honom men tycker ändå det är fel att skjuta första och största..
Publicerat December 28, 201213 yr hej på er ! här är en som kan svara er experter på era frågor och funderingar som ni verkar ha. rävjägarn skulle jag vilja fråga en sak! vad är det som säger dig att det är en kultingförande sugga?? // henrik
Publicerat December 28, 201213 yr hej på er ! här är en som kan svara er experter på era frågor och funderingar som ni verkar ha. rävjägarn skulle jag vilja fråga en sak! vad är det som säger dig att det är en kultingförande sugga?? // henrik Välkommen hit! Tror vi redan rett ut att efter vad man ser från den korta sekvensen så är det inte en kultingförande sugga,. Frågan är väl mer om det är lämpligt att skjuta djuret som kommer först i flocken. En, som jag tolkar det hela, rent principiell diskussion..
Publicerat December 28, 201213 yr Har sett klippet och kan inte fatta vad felet är?ser inga småkultingar el dyl? Det skjuts smaldjur o älgkor ,hindar mm!Herregud ,har ni aldrig varit på drevjakt på gris innan!Så typiskt svenskt att fördömma ,men hoppas ni själva kommer på en bra drevjakt på gris så är jag säker på att det alltid fälls ngn gris som har haft kultingar tidigare!
Publicerat December 28, 201213 yr Det är ALLTID fel att skjuta det första djuret som kommer i en flock! Till 99% är det suggan som visar vägen för de övriga..