Publicerat Januari 11, 201313 yr Men hon som ska göra detta till ett bättre land,hon kom ju hem som skjuten ur en kanon,ha,ha,ha,,vilka jävla puckon!å du som sågar min 5-56! Å till sist,vem fan vill ha en valmet?ställ en valmet bredvid en john deer,ja då är det svårt att hålla sig för skratt!
Publicerat Januari 11, 201313 yr Författare Men hon som ska göra detta till ett bättre land,hon kom ju hem som skjuten ur en kanon,ha,ha,ha,,vilka jävla puckon!å du som sågar min 5-56! Å till sist,vem fan vill ha en valmet?ställ en valmet bredvid en john deer,ja då är det svårt att hålla sig för skratt! Hahaha satans patent!
Publicerat Januari 11, 201313 yr HAHA gubbe Du, man kallar inte en beväpnad skåning för Stockholmare. I synnerhet inte en som med största sannaolikhet är bra mycket större än vad du själv är. Men hon som ska göra detta till ett bättre land,hon kom ju hem som skjuten ur en kanon,ha,ha,ha,,vilka jävla puckon!å du som sågar min 5-56! ................. "Hon som ska" ska bara administrerar det partiets utplånande. Därmed blir Sverige ett anständigt land, desto fortare desto bättre. C är inget parti, det är en cancersvulst..... Deras uppträdande på 90-talet i försvarsutskottet har för evigt gjort det partiet till en omöjlighet. Begriper du inte bättre än att använda 5-56 så är dina vapen bara att beklagas. /T
Publicerat Januari 11, 201313 yr Detta är en populär post. ...dom som vet,dom behöver inte säga så mycket! Det förklarar din olidliga svada. -- Mats
Publicerat Januari 11, 201313 yr Författare Du, man kallar inte en beväpnad skåning för Stockholmare. I synnerhet inte en som med största sannaolikhet är bra mycket större än vad du själv är. /T Jag menar inte att du är en 08 men man skulle kunna tro det bara
Publicerat Januari 11, 201313 yr Har samma problem med min 212 kal 20. laddar iväg båda pipor. Var in i Maj till smed och fick det påtittat. Var inget stort problem egentligen. På min låste sig också pipbytaren. Inget är utslitet i mekanismen egentligen utan det var någon jäkla pigg som hade hoppat över på fel sida..eller om det var något skit på nå fjädrar/upphängning.. Efter att man satt den på rätt och rengjort, så är det bara att skruva ihop vapnet igen. Vilket inte är lätt med en valmet. Men man kan lika bra göra det själv, för det är liksom ingen fingerfärdighet som kan hjälpa dig, utan bara ren tur, att få ihop det på rätt. Det är inte bara att slå ihop grejerna igen när man öppnat en Valmet. På "varbygeldelen" är det en pigg/kil som ska upp mellan nå säkringsgrejer på rätt. Annars kvarstår problemet med att allt låser sig. Svårt att förklara. Men jag har inte haft ork att försöka få ihop den på rätt. Har försökt ca 30 ggr nu utan att lyckas. Kan försöka ta lite bilder på den så får ni se hur det ser ut inuti. Svårt att förklara såhär.. Men eftersom att jag inte har skruvat ihop den ännu så kan vi ju titta på problemet tillsammans å se om någon kan komma på en smart lösning för att få ihop den. Problemet är egentligen inte att få in piggen i hålet. Men det jäkliga är att man måste göra det med kolven påskjuten... DVS att man inte kommer åt med vare sig fingrar eller verktyg att pilla piggen på rätt. Nej jag är inte på fyllan. Bara lite trött. mvh (ps bilder kommer någon annan dag. Har inte bössan med mig där jag är nu. så sitt inte uppe och vänta) (Testa inte att torrklicka mekanismen sen. Slagstift till valmet är omöjligt eller jävligt dyrt att få tag i om min fakta stämmer)
Publicerat Januari 11, 201313 yr Författare Har samma problem med min 212 kal 20. laddar iväg båda pipor. Var in i Maj till smed och fick det påtittat. Var inget stort problem egentligen. På min låste sig också pipbytaren. Inget är utslitet i mekanismen egentligen utan det var någon jäkla pigg som hade hoppat över på fel sida..eller om det var något skit på nå frjädrar.. Efter att man satt den på rätt och rengjort, så är det bara att skruva ihop vapnet igen. Vilket inte är lätt med en valmet. Men man kan lika bra göra det själv, för det är liksom ingen fingerfärdighet som kan hjälpa dig, utan bara ren tur, att få ihop det på rätt. Det är inte bara att slå ihop grejerna igen när man öppnat en Valmet. På "varbygeldelen" är det en pigg/kil som ska upp mellan nå säkringsgrejer på rätt. Annars kvarstår problemet med att allt låser sig. Svårt att förklara. Men jag har inte haft ork att försöka få ihop den på rätt. Har försökt ca 30 ggr nu utan att lyckas. Kan försöka ta lite bilder på den så får ni se hur det ser ut inuti. Svårt att förklara såhär.. Men eftersom att jag inte har skruvat ihop den ännu så kan vi ju titta på problemet tillsammans å se om någon kan komma på en smart lösning för att få ihop den. Problemet är egentligen inte att få in piggen i hålet. Men det jäkliga är att man måste göra det med kolven påskjuten... DVS att man inte kommer åt med vare sig fingrar eller verktyg att pilla piggen på rätt. Nej jag är inte på fyllan. Bara lite trött. mvh (ps bilder kommer någon annan dag. Har inte bössan med mig där jag är nu. så sitt inte uppe och vänta) Det var exakt det som hände min kompis! Men tydligen var det inget standardproblem på Valmet...
Publicerat Januari 11, 201313 yr Jo. Men för att förstå varför ingenting funkar, så behöver man öppna upp skiten. Men jag kan ju ta bilder på min, så får du/ni ta beslut sen om ni tycker det är värt att göra själva eller om ni vill ha en smed att göra det. Smed är ju enklare, men kostsammare. Det kostsamma med att anlita smed, blir förmodligen timpenningen han tar för ihopmonteringen igen. För att lösa själva problemet tar sekunder. Vill man spara nerver kan det ju dock med fördel anlitas någon kunnig inom området.
Publicerat Januari 12, 201313 yr Detta är en populär post. Ja,experter,de är dom som tror dom vet,dom som vet,dom behöver inte säga så mycket! Ahaaa...det är därför du är så 'sparsam' med dina inlägg då!? Skickat från min XOOM 2 ME via Tapatalk 2
Publicerat Januari 12, 201313 yr Kom precis hem från Åby,väntade mig liknande kommentarer, sammanfattat,vad vore Svensk Travsport utan Lutfi Koljini?Och ,det är väl för FAN tur att nån vågar ta bladet från munnen,eller?annars blir det väl som Stalins masuleum !Men är forumet endast ägnat åt "vända kappan efter vinden"yttringar,ja då avstår jag gärna detta forum! Ps.hade iallafall jävligt trevligt på Åby travbana idag !
Publicerat Januari 12, 201313 yr Jag menar inte att du är en 08 men man skulle kunna tro det bara Jag har skruvat i ganska mången bössa i min dag..... Så jag har sett en provkarta på det mesta folk utsätter pengarna för. Sedan om du vill lyssna är upp till dig. /T
Publicerat Januari 12, 201313 yr Det var exakt det som hände min kompis! Men tydligen var det inget standardproblem på Valmet... Ok, så du har en med enkeltryck. Hagelvapen har dubbeltryck by default intill annat sägs. Jo, där sitter väljaren under avtryckarstängerna i form av en väljarslid. Den styrs av ett stift som är kopplat till väljaren. Och den kan man tvinga under väljarsliden om man fyller omkopplaren med gucka. Då blir det dubblering då man trycker hela väljaren mot avtryckarstängerna. Och likt alla som har väljaren under avtryckarstängerna så är det lite pilligt att få ihop. Nu har jag inte rivit i en på över 10 år, jag har haft en Valmet med deras enkeltryck så jag har gjort rent det med. Om jag nu inte missminner mig så löser man ut det ena låset och ställer omkopplaren till den andra pipan - då hamnar slid och stift på samma sida och man får ihop det. Standardfel på Valmet vet jag inte jag vill kalla det, klantig skötsel i första hand som gör att omkopplaren fylls med gucka..... T
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare Jag har skruvat i ganska mången bössa i min dag..... Så jag har sett en provkarta på det mesta folk utsätter pengarna för. Sedan om du vill lyssna är upp till dig. /T Självklart lyssnar jag! Ta inte illa upp nu. Glad för allt!
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare Ok, så du har en med enkeltryck. Hagelvapen har dubbeltryck by default intill annat sägs. Jo, där sitter väljaren under avtryckarstängerna i form av en väljarslid. Den styrs av ett stift som är kopplat till väljaren. Och den kan man tvinga under väljarsliden om man fyller omkopplaren med gucka. Då blir det dubblering då man trycker hela väljaren mot avtryckarstängerna. Och likt alla som har väljaren under avtryckarstängerna så är det lite pilligt att få ihop. Nu har jag inte rivit i en på över 10 år, jag har haft en Valmet med deras enkeltryck så jag har gjort rent det med. Om jag nu inte missminner mig så löser man ut det ena låset och ställer omkopplaren till den andra pipan - då hamnar slid och stift på samma sida och man får ihop det. Standardfel på Valmet vet jag inte jag vill kalla det, klantig skötsel i första hand som gör att omkopplaren fylls med gucka..... T Det låter som att jag måste ha upp bössan och titta för att förstå. Men om jag nu lägger omkopplaren till andra pipan så hoppar den väl ur när jag skjuter igen eller tänker jag helt fel. Klockan e 1 på natten! Detta var något nytt. Det är som sagt min farfars bössa och han la olja på och kastade in den i skåpet där den stått ett tag tills han fick för sig att skjuta en mårdhund. Mårdhunden dog ganska hastigt i alla fall! Tackar tackar
Publicerat Januari 12, 201313 yr Hett tips i all välmening. Lämna in bössan och få den rensad av ngn som kan. Och ge fan i den där jävla oljan.... T
Publicerat Januari 13, 201313 yr Gör som pmt säger Fjonkbisam , jag hade en jaktkamrat som ansåg sig kunna reparera sina gevär själv och det gick bra ett par gånger och sedan tog hans tur slut....... Det enda som han kan göra nu är att lyssna på jaktradion och minnas hur jakten har varit för hans syn är borta för alltid efter en olycka
Publicerat Januari 14, 201313 yr Det låter som att jag måste ha upp bössan och titta för att förstå. Men om jag nu lägger omkopplaren till andra pipan så hoppar den väl ur när jag skjuter igen eller tänker jag helt fel. Klockan e 1 på natten! Detta var något nytt. Det är som sagt min farfars bössa och han la olja på och kastade in den i skåpet där den stått ett tag tills han fick för sig att skjuta en mårdhund. Mårdhunden dog ganska hastigt i alla fall! Tackar tackar Det var menat som en monteringshjälp för den som nu gett sig på att ta i sär och nu inte kan få ihop det. Lyd nu ett klokt råd och lämna in pangen! /T
Publicerat Januari 18, 201313 yr Om du klappar igen bössan utav bara helvete så kanske den blir hel igen. Det är ju en universal lösning som brukar rekomenderas titt som tätt.
Publicerat Januari 19, 201313 yr Om du klappar igen bössan utav bara helvete så kanske den blir hel igen. Det är ju en universal lösning som brukar rekomenderas titt som tätt. Men dumma, dumma troll... Eller är du bara OERHÖRT korkad och/eller icke läskunnig? Hursom börjar jag lessna på din attityd så ifall du inte vill bli ett exempel i raden av mig offentligen bepinkade småtroll bör du tänka om. -- Mats