Publicerat Januari 18, 201313 yr Författare För att göra tråden fulländad så bara måste du ju ha med några "från vallen"-bilder. Jag får göra det, men det blir nog inte förrän nästa helg isf..nu till helgen stundar annat "kul", som att fixa med huset..
Publicerat Januari 18, 201313 yr Jo, vallen har en ganska brant vinkling..och jag vet inte hur det är med skytte på vintern, jag tog bara för givet att det inte är tillåtet. Men det ska jag självklart kolla upp Är det plastkulor på v-max? platskula? spetsen är röd plast/polymer typ ja om det var det du menade -Carl på sin galaxy
Publicerat Januari 18, 201313 yr Jag skjuter på vår skjutbana (Åby SK) utan problem så här års. Var där senast häromdagen och kolla kikaren. Inga rikoschetter där inte ;-) Kul med licensen!
Publicerat Januari 18, 201313 yr Författare Jag skjuter på vår skjutbana (Åby SK) utan problem så här års. Var där senast häromdagen och kolla kikaren. Inga rikoschetter där inte ;-) Kul med licensen! Jag har pratat med killen som hade hand om jägarutbildningen, och det var inga problem att skjuta här heller! var bara jag som tog det för givet... Åby? I Mölndal?
Publicerat Februari 10, 201313 yr Författare Då var första skotten avlossade med bössan..308 är en skön kaliber och en prickskytt är jag inte, gick sådär på 150m. Men på 100m gick det bättre. Får fortsätta en annan gång när det inte blåser, snöar och är -7 grader Men det är jäkligt kul att vara igång!
Publicerat Februari 10, 201313 yr Kul att du har kommit igång! Det är bara att invänta försommaren tills banan öppnar och sätta upp ett tält där så har du när och bra.
Publicerat Februari 11, 201313 yr Författare Kul att du har kommit igång! Det är bara att invänta försommaren tills banan öppnar och sätta upp ett tält där så har du när och bra. Det värsta var nog vinden, tårarna rann i ögonen hela tiden.. svårt att skjuta bra då..men all övning är ju bra Ett tält? Det låter lite för bekvämt
Publicerat Februari 11, 201313 yr Det värsta var nog vinden, tårarna rann i ögonen hela tiden.. svårt att skjuta bra då..men all övning är ju bra Ett tält? Det låter lite för bekvämt Visst är det skönt med lite vind så tårarna börjar rinna. Ja, det är det! Nära o bra tänkte jag! Ett fältkök så fixar du käket.
Publicerat Februari 11, 201313 yr Författare Visst är det skönt med lite vind så tårarna börjar rinna. Ja, det är det! Nära o bra tänkte jag! Ett fältkök så fixar du käket. NU fattar jag vad du menar trodde först att du menade att jag skulle sätta upp ett tält runt skjutbänken.. Här i söder är det inte så långa avstånd, har ca 20 min med bil till skjutbanan Ja, vinden var en höjdare..avtryckarfingret tappade jag känseln i också, så det kändes som någon annan som tryckte av - helt plötsligt small det bara
Publicerat Februari 11, 201313 yr NU fattar jag vad du menar trodde först att du menade att jag skulle sätta upp ett tält runt skjutbänken.. Här i söder är det inte så långa avstånd, har ca 20 min med bil till skjutbanan Ja, vinden var en höjdare..avtryckarfingret tappade jag känseln i också, så det kändes som någon annan som tryckte av - helt plötsligt small det bara Bra att poletten trillade ner till slut. Jag har mindre än 10 min till den skjutbanan som ligger närmast mig men den är begravd i snö ännu. Den andra har jag inom 15 min ifrån mig också begravd i snö. Då måste du ha haft riktigt kallt och blåsigt.
Publicerat Februari 11, 201313 yr Författare Bra att poletten trillade ner till slut. Jag har mindre än 10 min till den skjutbanan som ligger närmast mig men den är begravd i snö ännu. Den andra har jag inom 15 min ifrån mig också begravd i snö. Då måste du ha haft riktigt kallt och blåsigt. 2 långa promenader under helgen med jycken och sambon, tog ut sin rätt - jag är väldigt trött och seg idag! därav den tröga tankeverksamheten Jag har inte hittat några bra handskar att ha på mig när jag ska skjuta, det var bara runt -7 i lördags men vinden var inte kul..får hoppas det går bättre när jag skjuter nästa gång. Iofs har jag inte övat prickskytte sen jag gjorde lumpen, och det är 18 år sen..så med mer övning ska det nog gå bra
Publicerat Februari 11, 201313 yr 2 långa promenader under helgen med jycken och sambon, tog ut sin rätt - jag är väldigt trött och seg idag! därav den tröga tankeverksamheten Jag har inte hittat några bra handskar att ha på mig när jag ska skjuta, det var bara runt -7 i lördags men vinden var inte kul..får hoppas det går bättre när jag skjuter nästa gång. Iofs har jag inte övat prickskytte sen jag gjorde lumpen, och det är 18 år sen..så med mer övning ska det nog gå bra Hahaha! Orkar du inte mer??? Hur går det med arbetet mellan lakanen då om du inte orkar 2 långa promenader??? För mycket frisk luft??? Ok! Nej, det är inte alltid lätt att hitta dom rätta handskarna. Jag har ett par sköna vantar som jag köpte genom Djurmagazinet butik här i Kalix. Det är i o f s ett par ridvantar som man har för utomhusridning vintertid men dom är fasiken så sköna. http://www.drakboda.se/mountain-horse/mountain-horse-hand-cozy-fleecehandske.html Det finns säkert varmare. Jag vet inte vad för handskar hundförarna har som kör hundspann norr ut men dom måste ju ha varmt om händerna.
Publicerat Februari 11, 201313 yr Författare Hahaha! Orkar du inte mer??? Hur går det med arbetet mellan lakanen då om du inte orkar 2 långa promenader??? För mycket frisk luft??? Ok! Nej, det är inte alltid lätt att hitta dom rätta handskarna. Jag har ett par sköna vantar som jag köpte genom Djurmagazinet butik här i Kalix. Det är i o f s ett par ridvantar som man har för utomhusridning vintertid men dom är fasiken så sköna. http://www.drakboda.se/mountain-horse/mountain-horse-hand-cozy-fleecehandske.html Det finns säkert varmare. Jag vet inte vad för handskar hundförarna har som kör hundspann norr ut men dom måste ju ha varmt om händerna. Det är betydligt trevligare att ligga mellan lakanen än att sitta i trucken på jobbet och frysa..hemma är det inga problem att samla energi! Ja, det var nog ett överskott på frisk luft mil-promenader är jag inte van vid längre Får kolla in den länken sen, alltid bra att få tips Btw, gôtt att landslagsspelet är över så det roliga börjar nu igen
Publicerat Februari 11, 201313 yr Det är betydligt trevligare att ligga mellan lakanen än att sitta i trucken på jobbet och frysa..hemma är det inga problem att samla energi! Ja, det var nog ett överskott på frisk luft mil-promenader är jag inte van vid längre Får kolla in den länken sen, alltid bra att få tips Btw, gôtt att landslagsspelet är över så det roliga börjar nu igen Jaja, man kan ju ha trevligt i skogen/kojan också. Är det länge sedan du gick 3-milamarschen i lumpen??? Har du kvar flåset från den tiden??? Ja, det var väl så att det blev för mycket av goda för dig under helgen. Gör så! Ja visst är det och det värst är att man får skämmas för att man är svensk. Förlora 3 matcher av 3. Elitseriecoach är en sak men det är lite mer att vara coach för landslaget.
Publicerat Februari 11, 201313 yr Författare Jaja, man kan ju ha trevligt i skogen/kojan också. Är det länge sedan du gick 3-milamarschen i lumpen??? Har du kvar flåset från den tiden??? Ja, det var väl så att det blev för mycket av goda för dig under helgen. Gör så! Ja visst är det och det värst är att man får skämmas för att man är svensk. Förlora 3 matcher av 3. Elitseriecoach är en sak men det är lite mer att vara coach för landslaget. Ja, som jag skrev i ett inlägg ovanför så är det 18 år sen jag gjorde lumpen Ja, det var tur att hockeyn visades på en kanal jag inte har, så jag slapp se matcherna.. Mårts har varit ansvarig i 3 år nu väl? Det känns inte som han får fram sin tanke på hur spelet ska utföras..