Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag måste bara visa er denna test av ett kina Leupold

Featured Replies

• Svar 72
  • Visningar 22,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Du har så många tankar o ideér Fjonken, det är iofs kul men tror du inte att det kan vara motiverat att vara lite mindre tvärsäker?! /CHristian

• ....och här är siktet till salu på blocket. http://www.blocket.se/orebro/Leupold_Mk4_4_5_14X50_45282666.htm?ca=20&w=3      

• Jo jag vet att de kan göra det mesta och att de också gör det och självklart har jag också mycket från Kina. Men personligen försöker jag handla så mycket som möjligt som är gjort utanför Kina men myc

Posted Images

Publicerat

Eller hur :lol: Ffa belysningen är...'stark' :blink:

Skickat från mobil

Publicerat

Som jag skrev där så hade jag också ett kinaskräp på min 22lr förut, de va som att kika rakt in i ett raveparty :D

Publicerat
  • Författare

Som jag skrev där så hade jag också ett kinaskräp på min 22lr förut, de va som att kika rakt in i ett raveparty :D

:thumbsup:

Jag läste det! :yes:

Publicerat

Vad gör kineserna bra egentligen ? Förr i tiden har det ju varit porslin och keramik och sådant där, men kan de ens det nuförtiden ?

Mvh // Johannes

Publicerat

Vad gör kineserna bra egentligen ? Förr i tiden har det ju varit porslin och keramik och sådant där, men kan de ens det nuförtiden ?

Mvh // Johannes

De flesta märkesvarorna vi köper i premiumbutiker, sen i samma fabrik gör dom lite sämre "kina kopior" för att inte konkurera med märkesvaran.

Tex 4-hjulingar, mopeder, barnskotrar osv. Sämre bultförband, plast istället för gummi, lite andra kåpor mm i kopian annars samma vara som det fina märket. 

Publicerat

Vad gör kineserna bra egentligen ? Förr i tiden har det ju varit porslin och keramik och sådant där, men kan de ens det nuförtiden ?Mvh // Johannes

en stor del av dina kläder, skor, hemelektronik osv

ot räknar jag in taiwan, bortre asien och delar av oceanien så blir listan ännu längre. ....

-Carl på sin galaxy

Publicerat

Många premiumbåtar tillverkas också i Kina, men nu verkar det som om flera båtföretag
vill "ta hem" tillverkningen igen då det varit ganska stora problem med jämn kvalitet.

Publicerat

Kineserna kan göra det mesta "om de vill" och om det finns pengar att tjäna.

Det tillverkas en jädrans massa på OEM-basis därborta.

Raggarö

Publicerat
Vad gör kineserna bra egentligen ? Förr i tiden har det ju varit porslin och keramik och sådant där, men kan de ens det nuförtiden ?Mvh // Johannes

HTC telefoner (visar vad de kan när de satsar på att bygga high end produkter). Mm mm mm mm.......bl.a egna stridsflygplan och rymdraketer :)

Från min platta...android så klart!

Publicerat

Jo jag vet att de kan göra det mesta och att de också gör det och självklart har jag också mycket från Kina. Men personligen försöker jag handla så mycket som möjligt som är gjort utanför Kina men mycket går som sagt inte att få tag på. Jag tror det är viktigt att försöka efterfråga och handla så mycket som möjligt som är gjort utanför Kina annars gräver vi våra egna gravar.

Mvh // Johannes

Publicerat
  • Författare

Jo jag vet att de kan göra det mesta och att de också gör det och självklart har jag också mycket från Kina. Men personligen försöker jag handla så mycket som möjligt som är gjort utanför Kina men mycket går som sagt inte att få tag på. Jag tror det är viktigt att försöka efterfråga och handla så mycket som möjligt som är gjort utanför Kina annars gräver vi våra egna gravar.

Mvh // Johannes

Helt rätt! :thumbsup:

Även jag kör med samma filosofi. :yes:

Publicerat

Mvh // Johannes

Försök köpa en brödrost...

Publicerat

I Kina går Kineserna med låånga bamburör å sticker missionärerna i röven så det blör! :woot:

Publicerat
Publicerat

O vi handlar bara det som görs i sverige,,,eller.

Publicerat
  • Författare

O vi handlar bara det som görs i sverige,,,eller.

Så mycket jag kan och det gäller även mat om vi ska ha kvar något svenskt jordbruk och svensk mjölk och snart får du köpa importerad mjölk. 

Hur förklarar man för barnen hur en ko ser ut när det inte finns några kvar???

Publicerat

Precis - så mycket man kan ska vara svenskt, är det inte svenskt så ska det vara nordiskt, europeiskt osv. Tex gör dom väldigt mycket fina, sköna och bra kläder i både Norge och Storbritannien.

Mvh // Johannes

Publicerat
  • Författare

Precis - så mycket man kan ska vara svenskt, är det inte svenskt så ska det vara nordiskt, europeiskt osv. Tex gör dom väldigt mycket fina, sköna och bra kläder i både Norge och Storbritannien.

Mvh // Johannes

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Publicerat

Nåja, alla storhetstider har sitt slut och det Kinesiska undret har nog peakat sin.

Publicerat
  • Författare

Nåja, alla storhetstider har sitt slut och det Kinesiska undret har nog peakat sin.

Det var ju några ekonomer inom finansvärlden i förra veckan el. om det var i början på den här gångna veckan som påstår att Kina bluffar med sin till tillväxt. 

Dom hävdade att den är lägre än vad Kina säger. :thumbsup:

Publicerat

Det var ju några ekonomer inom finansvärlden i förra veckan el. om det var i början på den här gångna veckan som påstår att Kina bluffar med sin till tillväxt. 

Dom hävdade att den är lägre än vad Kina säger. :thumbsup:

Det är den också samt att Kina undervärderar sin egen valuta för att få högre tillskott på sin ekonomi.

Publicerat

Glöm inte av!När kronan sänktes av utländska aktörer runt -90,då krashade en stor del av de svenska småföretagen bla. med hjälp av riksbanken som höjde räntan till 500%,(även mitt)efter det har svenskt näringsliv blomstrat just pga.att kronan har varit kraftigt undervärderad,så det är nog lite att sitta i glashus å kasta sten!

Eftersom jag har handlat lite från Kina så kan jag bara konstatera att de kan lika bra som vi,MEN!! du får det du betalar för och eftersom girigheten är så utbredd i västvärlden så köper vi nästan bara de billigare kvaliteterna.RÄTTA MIG GÄRNA OM JAG HAR FEL!

Ska du ändock handla från Kina,ja då måste du ha en mycket pålitlig kontrollant eller åka dit å kontrollera själv för det är sällan leveransen håller samma skick som provexet.som du utgick ifrån,så enkelt är det och som jag fått höra flera ggr.här på forumet"det är upp tll dig själv hur du vill ha det" :biggrin:

Publicerat
  • Författare

Det är den också samt att Kina undervärderar sin egen valuta för att få högre tillskott på sin ekonomi.

:thumbsup:

• 2 weeks later...
Publicerat

Helt sjukt att ett kikarsikte för 400kr skjuter bättre än vissa för 3000... dessa kineser. Vad kan dom inte? Vågar man köpa en sån där discoblinkande toarulle?! Dom håller väl 1 månad precis som allt annat från kina. Känns nödvändigt att ha en fin swarre på sakon och så skjuter en sån där hoppackad toarulle lika bra...