Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag måste bara visa er denna test av ett kina Leupold

Featured Replies

Publicerat
dessa kineser. Vad kan dom inte?

Komma på eget, utveckla och bli duktiga?

• Svar 72
  • Visningar 22,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Du har så många tankar o ideér Fjonken, det är iofs kul men tror du inte att det kan vara motiverat att vara lite mindre tvärsäker?! /CHristian

• ....och här är siktet till salu på blocket. http://www.blocket.se/orebro/Leupold_Mk4_4_5_14X50_45282666.htm?ca=20&w=3      

• Jo jag vet att de kan göra det mesta och att de också gör det och självklart har jag också mycket från Kina. Men personligen försöker jag handla så mycket som möjligt som är gjort utanför Kina men myc

Posted Images

Publicerat

Sant sant!

Publicerat

Haha så jävla klockrent  :thumbsup:

Publicerat

Skojar du?.

Kanske dags o uppdatera sig i historia kanske.

Publicerat

Läste på grannforumet om testet  trodde aldrig själv att ett kina sikte skulle klara testet men där ser man, ,,

Publicerat
  • Författare

Läste på grannforumet om testet  trodde aldrig själv att ett kina sikte skulle klara testet men där ser man, ,,

Det klarade sig bättre än väntat men jag tror inte att det hade pallat rekylen från varken 8 mm rem mag el. 416 rem mag men det vet man ju inte förrän man har testat det. :wink:  :thumbsup:

8 mmm snärtar till bra. :smile:

Publicerat

Klara testet? Har bara snabbläst tråden, men den tog ju in fukt på en gång. Där falerade den på en gång!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Publicerat

Hur ofta doppar du bössan i varmt vatten och går ut i så många minusgrader. Jag vet många mycket dyrare sikten som gör precis likadant.

Publicerat

För det där priset har du pengar över till att täta den själv.

Publicerat

Är det verkligen sant, vilka sikten är det? Så får det ju inte vara./Christian

Publicerat

Hur ofta doppar du bössan i varmt vatten och går ut i så många minusgrader. Jag vet många mycket dyrare sikten som gör precis likadant.

bössan nära ett element sen ut i minus 20 sen efter jakt ställs bredvid elementet igen. det är ganska vanligt för mig då elementet i hallen brukar agera bösställ..

hur tätar man en kikare själv förresten.

jag har dåliga erfarenheter av billiga kikare.

Publicerat

Känns som att du verkligen vill ha ett nytt "häftigt" kikarsikte men av någon anledning inte har råd. Därför försöker du hitta anledningar att denna kikare från det absoluta bottenskrapet är ett bra köp.

Hoppas du blir nöjd! Speciellt med tätningarna!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Publicerat

Folk här på forumet har tätat själva. Har ett swarre på sakon... och ett löst liggande 3-12x56 zeiss jena... att jag gillar detta sikte beror på det att du skjuter inte ens så bra att du på något sätt märker någon skillnad på detta och originalsiktet. Att det går slut efter 100 skott tror jag inte heller för vad skiljer i material när kineserna byggt kikaren?

Publicerat
  • Författare

Folk här på forumet har tätat själva. Har ett swarre på sakon... och ett löst liggande 3-12x56 zeiss jena... att jag gillar detta sikte beror på det att du skjuter inte ens så bra att du på något sätt märker någon skillnad på detta och originalsiktet. Att det går slut efter 100 skott tror jag inte heller för vad skiljer i material när kineserna byggt kikaren?

Vad/Hur menar du? Menar du att Zeiss el. Swarren är kinakopia?

Publicerat

Nej svarade på sajjmon. Jag har dålig ekonomi... men jag har ju råd med ett riktigt sikte om jag vill! Optiskt sett är kikaren skit. Mekaniskt är den lika bra som ett vanligt sikte. Det är ju inget tascosikte!

Publicerat

Nej svarade på sajjmon. Jag har dålig ekonomi... men jag har ju råd med ett riktigt sikte om jag vill! Optiskt sett är kikaren skit. Mekaniskt är den lika bra som ett vanligt sikte. Det är ju inget tascosikte!

va? är ett japanskt tasco skit men inte ett kina kopia av leupold?

Publicerat

Ja.

Publicerat

Lite nyfiken på dina erfarenheter på dessa sikten.

För om japanskt är skit o kinesiskt är bättre, så blir man nyfiken.

Publicerat

Har ett tasco på salongsgeväret. Ska jag göra ett likadant test? :) ska köpa ett kinasikte så blir det en liten jämföring i alla fall. Du har det svart på vitt på grannforumet... vad är skillnaden mellan ett leupold och en kinakopia då? Att dyrare kikarsikten också immar igen trodde jag ni visste.

Publicerat

Mitt japansk hakko har inte immat igen men det är ju samma teknik som springfields standardsikten. Har också ett tikka sikte. Nu vet jag inte mycket om tikkasiktena men det har immat igen på insidan.

Publicerat

Tunn is på Ålandshav....

Publicerat

Jamenförhelvete männscha!

Kopiorna från kinesien sitter ju inte ens ihop! Jag har haft ett kinestasco 6-24x50 där främre låsringen till främre linsen lossnade efter ca 20 skott på min 308w. Tror den är kastad nu, annars kan jag skicka över den så får du besikta den och täta om den åt mig.

Testet som den gode Dansken gjorde säger ju samma sak med leupoldkopian, sakerna sitter ju inte ens fast. Drar man åt så putar det ur nån packning nån annanstans.

Nä, kineserna säljer dessa skitgrejer för att dom KAN och för att det finns idioter som köper skiten (obs, ej felstavat sikten). 

Publicerat

Vi testar... jag kan helt klart ha fel. Jag var också jävligt skeptisk i början :)