Publicerat Februari 20, 201313 yr Nu vart det 200:exemplaret tydligen tryckt..... På två månader på eget förlag och med egen distribution! Det var fan inte illa! Grattis!
Publicerat Februari 20, 201313 yr Såg just att jag inte länkat min recension av Tobias suveräna bok. Här kan ni läsa några korta ord om vad jag tycker om den: http://lipoptena.blogspot.se/2013/01/recension-en-liten-bok-om-hagelvapnet.html
Publicerat Februari 21, 201313 yr Hade hoppats på en E-version. Har inte råd att köpa boken egentligen. Men det sket jag i och beställde den alldeles precis Ge mig 20-30 intresserade så är det inga större problem att fixa, men konverteringen kostar och sedan ska elib ha en spänn eller två med. Så ge mig bara en marknad så.... T
Publicerat Februari 21, 201313 yr På två månader på eget förlag och med egen distribution! Det var fan inte illa! Grattis! Ja utan omnämnande i pressen och utan egentlig reklam så förvånar det faktiskt lite. T
Publicerat Februari 21, 201313 yr Såg just att jag inte länkat min recension av Tobias suveräna bok. Här kan ni läsa några korta ord om vad jag tycker om den: http://lipoptena.blogspot.se/2013/01/recension-en-liten-bok-om-hagelvapnet.html Bra recension. Ska minsann också beställa ett ex! Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Publicerat Februari 22, 201313 yr Författare Ja utan omnämnande i pressen och utan egentlig reklam så förvånar det faktiskt lite. T Men för jösse namn, karl. SÄLJ UT DIG Du får samla inspiration från nån H&M-affisch och göra lite reklam. Tänk er PMT med ett ex av boken och en snygg SVS i solnedgången på en skånsk åker. (behöver inte vara lika lättklätt som H&M kanske) Det säljer ju sig själv. /M Och ja: jag är inte riktigt klok men va f-n, klockan e ju 02.15
Publicerat Februari 22, 201313 yr Men för jösse namn, karl. SÄLJ UT DIG Du får samla inspiration från nån H&M-affisch och göra lite reklam. Tänk er PMT med ett ex av boken och en snygg SVS i solnedgången på en skånsk åker. (behöver inte vara lika lättklätt som H&M kanske) Det säljer ju sig själv. /M Och ja: jag är inte riktigt klok men va f-n, klockan e ju 02.15 Det finns stunder ens berikas med bilder eller ord som man kanske inte visste kunde finnas, men som efter man fått ordet klart för sig så inser man ens tillvaro var klart bättre innan.... Jag gick förbi dumburken för ett tag sedan om ett program om intimplastik, redan där hamnade man fasligt nära gränsen för vad som berikar ens tillvaro. Men ordet "analblekning" var tveklöst över gränsen, lååååångt över gränsen.Bilden i huvudet av undertecknad i lagomt lättklädd pose med min H&H i solnedgång berikade INTE min tillvaro heller..... Det finns fan gränser för vad man gör. Nä, boken får sälja som den gör av egen kraft - min kropp får frun utnyttja, och endast frun. T
Publicerat Februari 22, 201313 yr Dags för info om var man kan beställa tycker jag;) Kollat i min signatur? T
Publicerat Februari 22, 201313 yr Dags för info om var man kan beställa tycker jag;) Det står i det första inlägget.. www.shotguns.se
Publicerat Februari 22, 201313 yr Idag kom mitt exemplar..blir till att läsa en del i helgen, perfekt att sambon ska på dans imorrn så jag får flera timmar fri tid =)
Publicerat Februari 22, 201313 yr Författare Bilden i huvudet av undertecknad i lagomt lättklädd pose med min H&H i solnedgång berikade INTE min tillvaro heller..... Det finns fan gränser för vad man gör. Nä, boken får sälja som den gör av egen kraft - min kropp får frun utnyttja, och endast frun. T Förvisso men jag vill helst att uppföljaren ska komma ut innan nästa år älgjakt... ...så alla som inte har köpt boken: KÖP NU. /M
Publicerat Februari 24, 201313 yr Förvisso men jag vill helst att uppföljaren ska komma ut innan nästa år älgjakt... ...... /M Om den ska vara ute tills nästa års älgjakt så måste jag ha börjat skriva redan...... Om man ska skriva en bok bör man innan man skriver veta vad boken ska handla om, och helst bör man hjälpligas behärska ämnet man har för avsikt att skriva. Just nu vet jag inte ens om jag ska börja fundera på vad den ska handla om, än mindre fundera på om jag behärskar ämnet..... Men har du lite förslag så är jag idel öra. T
Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Jo det är sant. Förslag? Hagelskytte, mer ingående analyser om olika bössor. Öht samma som det du skriver i VT utan en artikels begränsade utrymme. För min del är jag ganska ointresserad av nya vapen vilket gör att utbudet i Sverige är lite begränsat... /Magnus
Publicerat Februari 24, 201313 yr Jo det är sant. Förslag? Hagelskytte, mer ingående analyser om olika bössor. Öht samma som det du skriver i VT utan en artikels begränsade utrymme. För min del är jag ganska ointresserad av nya vapen vilket gör att utbudet i Sverige är lite begränsat... /Magnus Ja jo.... Hagelskytte? Ja jo, iofs skulle jag förmodligen kunna det men det finns nog i grunden mer lämpade till det än jag. Med tanke på att jag i VT skriver mest om hagelpangar i ett ganska vitt spann - från produkttest, begagnattest till rent historiska artiklar så blir det lite för spretigt milt uttryckt.... Visst hade jag kunnat skriva en bok med bara jaktvapenhistorik lite så där allmänt. Men det är ju knappast en bok det föreligger någon direkt brist på..... /T
Publicerat Februari 24, 201313 yr hur många böcker är sålda hittills ?? Strax över 200..... Nu är det helg så jag tror inte Publits system är helt uppdaterat. /T
Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Ja jo.... Hagelskytte? Ja jo, iofs skulle jag förmodligen kunna det men det finns nog i grunden mer lämpade till det än jag. Med tanke på att jag i VT skriver mest om hagelpangar i ett ganska vitt spann - från produkttest, begagnattest till rent historiska artiklar så blir det lite för spretigt milt uttryckt.... Visst hade jag kunnat skriva en bok med bara jaktvapenhistorik lite så där allmänt. Men det är ju knappast en bok det föreligger någon direkt brist på..... /T Ok, jag får väl ge mig, du har en viss poäng. Det är väl en annan som egentligen vill ha en VT i bokformat. Gärna en gång i månaden /M
Publicerat Februari 24, 201313 yr Ok, jag får väl ge mig, du har en viss poäng. Det är väl en annan som egentligen vill ha en VT i bokformat. Gärna en gång i månaden /M Som sagt - kom med en enkel definition av vad du vill ha så ska jag fundera, men "skriv nått" är liksom lite snävt..... Eller åt helvete för vagt, hur man nu väljer att se det. Man kan ju tänka sig nått i stil med Franzéns "Gamla fina vapen", men med ett fokus på sånt som man hittar i vapenskåpen och kasunerna. Eller nått mer strikt historiskt. Eller sidolåset in i minsta detalj och version. Eller ..... Men som sagt det ska liksom vara ett vase, en bok, ett koncept. Annars blir det bara blaj blaj till slut. T
Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Man kan ju tänka sig nått i stil med Franzéns "Gamla fina vapen", men med ett fokus på sånt som man hittar i vapenskåpen och kasunerna. T Det var nåt i stil med det jag tänkte. Nåt som guidar mig i skrotbingen, "genvägen" eller "begynnelsen" på letande efter den perfekta bössan. Jag kommer aldrig befinna mig i den situationen att jag behöver bekymra med om jag ska ha en Purdey eller Boss-sidolås. Däremot skulle det vara kul att få en djupare inblick i den begagnade världen, man har ju trots allt börjat kika på gamla bössor och hur sållar man där??? Ungefär som begagnattesterna men kanske en mer generell genomgång per tillverkare? För att citera herrn "så skulle barnen svårligen gå med på att leva på gröt bara för att far ska få en ny bössa". Deta är ju lite det som är dilemmat, hur hittar man pärlorna, självklart är inte detta nåt man lär sig i en bok men en knuff i rätt riktning är aldrig fel. Det är ju trots allt ditt fel att man sulat dit och gått och blivit anglofil. /Magnus
Publicerat Februari 24, 201313 yr Hmm, ja jo... Vi får se om det blir, och i så fall vad det blir...... T