Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

SVT Politiskt ostyrda?

Featured Replies

Publicerat

Kan bara instämma.

Skicka på ansvarig ett mail om hur du ser på saken, skulle vara intressant att få se vad de svarar.

Publicerat
  • Författare

Så länge SVT lever på pengar från staten. Och staten tillsätter flera viktiga tjänster kan man ändå inte säga att de är politiskt ostyrda.

Nu har vi ju haft byten i maktens korridorer lite då och då så just nu är det väl inte så jäkla illa.

Men backa tiden lite och hela kanalen var ju bara en enda röd propagandamaskin. Och skulle Reinfeldt få sitta kvar två tre mandatperioder till så blir det säkert lika illa åt andra hållet...

Men det ändrar ju förstås inte det du skriver om i sak.

I opartiskhetens tecken borde SVT tvingas visa lite jaktprogram.

De får gärna visa sina naturprogram också men de kunde ju sätta krav på objektiva kommentarer när de flesta naturintresserade som tittar på deras program inte håller med dem.

Att de sedan borde visa Jakt är för att det passar in på så många av deras ``sponsorer´´ det borde vara självklart.

Kunden har alltid rätt!

Publicerat

PK-media helt enkelt, stödjer inte sånt skit överhuvudtaget!

Publicerat

Dags att börja mailbomba dom då. Men när dom hadde met nått om jakt sist var det ju i debatt men Puma fick ju vika ut sig rätt hårt även den andre från Vargkramar sidan. Ekberg fick knapt utala sig.

Vet att på 80 talet så fanns det ett underbar serie som hetta Naturrutan där det visades både fiske o jakt. Sen har det varit jakt program då och då. Men det är några år sedan nu. Skulle hellst vilja att Jaktlus fick gå på SVT istället för på TV4sport. Nej man får börja maila ledningen på SVT och påpeka detta.

Publicerat

Så länge SVT lever på pengar från staten. Och staten tillsätter flera viktiga tjänster kan man ändå inte säga att de är politiskt ostyrda.

Nu har vi ju haft byten i maktens korridorer lite då och då så just nu är det väl inte så jäkla illa.

Men backa tiden lite och hela kanalen var ju bara en enda röd propagandamaskin. Och skulle Reinfeldt få sitta kvar två tre mandatperioder till så blir det säkert lika illa åt andra hållet...

Men det ändrar ju förstås inte det du skriver om i sak.

I opartiskhetens tecken borde SVT tvingas visa lite jaktprogram.

Men lägg ner partipolitiken. Det är absolut ingen skillnad vare sig det är Reinfeldt eller Lövén som sitter vid makten när det gäller jaktmotståndet i TV.

Det handlar om att folket inom media har blivit urbaniserade och tävlar i att vara mest politiskt korrekta

Publicerat
  • Författare

Men lägg ner partipolitiken. Det är absolut ingen skillnad vare sig det är Reinfeldt eller Lövén som sitter vid makten när det gäller jaktmotståndet i TV.

Det handlar om att folket inom media har blivit urbaniserade och tävlar i att vara mest politiskt korrekta

Jag tror att de vunnit på att istället visa Jakt och fiske i rutan , mer politiskt korrekt för vi är ju fler än de som ylar emot!

Däremot så misstänker jag att de som sköter Svt inte är särskilt objektiva för att det är lite för mycket urbaniserat tänk där, som i resten av media!

Publicerat
  • Författare

Dags att börja mailbomba dom då. Men när dom hadde met nått om jakt sist var det ju i debatt men Puma fick ju vika ut sig rätt hårt även den andre från Vargkramar sidan. Ekberg fick knapt utala sig.

Vet att på 80 talet så fanns det ett underbar serie som hetta Naturrutan där det visades både fiske o jakt. Sen har det varit jakt program då och då. Men det är några år sedan nu. Skulle hellst vilja att Jaktlus fick gå på SVT istället för på TV4sport. Nej man får börja maila ledningen på SVT och påpeka detta.

Jag skickar gärna mail men det lär ju inte bli läst av rätt personer utan bortsållat i första raden muppar!

Någon som har en mailadress som räknas?

Publicerat

Tycker det var bra att dom lät Puma och Ewa prata, bästa argumentet mot en idiot är idioten själv. Was och liknande borde få mer TVtid tycker jag så att folk får se vad det handlar om för folk, lite gamla nerknarkade nazister och fd poliser som sparkades för att dom var våldsamma och hotade kollegor är nog bland dom vassaste vapnen vi har mot dom extrema organisationerna.

Ang SVTs opartiskhet, glöm aldrig "dokumentären" vargkriget.

Publicerat

Det är inte bara vargkriget som var skumt o vinklat, Rapport hadde ju ett inslag om Varg som var mycket vinklat och jag förstår inte vad dom ville med det hela.

Publicerat

Jag skickar gärna mail men det lär ju inte bli läst av rätt personer utan bortsållat i första raden muppar!

Någon som har en mailadress som räknas?

Jag skrev till svt:s vd Eva Hamilton eva.hamilton@svt.se och beklagade segern i melodifestivalen och föreslog att dom skulle vända upp och ner på resultatlistan och låta få Norge arrangera det kostsamma jippo och låta pengarna gå till något vettigare program. Det kan ju bli riktigt många program med tanke på vad det här jippot kostar. Jag har skrivit 3 mail till henne men inte har jag fått något svar av henne, Förbannat ynkligt! :verymad:

Publicerat
  • Författare

Jag skrev till svt:s vd Eva Hamilton eva.hamilton@svt.se och beklagade segern i melodifestivalen och föreslog att dom skulle vända upp och ner på resultatlistan och låta få Norge arrangera det kostsamma jippo och låta pengarna gå till något vettigare program. Det kan ju bli riktigt många program med tanke på vad det här jippot kostar. Jag har skrivit 3 mail till henne men inte har jag fått något svar av henne, Förbannat ynkligt! :verymad:

:tongue:  pja!

Det kanske berodde på spörsmålet  :cool:

Inte för att jag gillar Melidifestivalen men där finns ju rätt många som gör det!  bla min Sambo :dry:

Men det kanske är rätt mailadress för mig ,så det blir att skriva lite nu då  :wink: 

Publicerat

Det effektivaste kanske är att vända sig till P1s Medierna med dessa tankar istället?

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2795

De hade ju faktiskt uppe just vargkriget till granskning för bristande objektivitet.

Publicerat

:tongue:  pja!

Det kanske berodde på spörsmålet  :cool:

Inte för att jag gillar Melidifestivalen men där finns ju rätt många som gör det!  bla min Sambo :dry:

Men det kanske är rätt mailadress för mig ,så det blir att skriva lite nu då  :wink: 

Det är bara att testa och se vem som svarar. :thumbsup: Uppdrag granskning kanske??? :yes:

Publicerat

Det effektivaste kanske är att vända sig till P1s Medierna med dessa tankar istället?

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2795

De hade ju faktiskt uppe just vargkriget till granskning för bristande objektivitet.

Jo P1 har faktiskt inlägg från avvikande uppfattningar. 10 program som för dagen är PK, 1 som har motsatt åsikt.

Nått program som skildrar vargbekymmer, 10 som talar för vargen.

1 program som ifrågasätter "klimathotet" 10 som är mainstream....

Anser SR som popualistiskt...  Se bara "ligga med p3" på vardagkvällarna. Visst finns det säker 10000 pers i landet som gärna gökar i grupp och byter partners och testar samma kön "bara för att" och har behandlats mot alla åkommor man kan få vid ett vidlyftigt leverne. Alla i programmet har ju haft typ 100 olika partners innan dom fyllt 20.... Dom finns men är det representativt? Nja, det är mest popualistiskt gällande vad som är PK i de "rätta kretsarna" just idag.

Rätta kretsarna kan var kring den för dagen populäraste krogen kring Stureplan eller den konstnär som lyckats dupera flest människor det här halvåret eller vilken dokukändis som är mest provocerande just nu och får allas uppmärksamhet.

Sen ska dom vara mångkulterella... Vilket gör att vi måste lyssna på gröthalsar som inte går att begripa (Skåningar med kraftig dialekt.... varför inte mål från Dalarna/Jämtland/Värmland nära Norska gränsen? Skulle inte heller gå att begripa....) Samt att minst 50% av tablån innefattar programledare med utländsk härkomst och av en sexuell minoritet.... Detta för att spegla hur landet ser ut idag. Humorprogram som endast har personförnedrelse på agendan. (Driver med andra, på andras bekostnad, för att framställa sig själva i bättre dager. Dvs ca 80% av humorprogrammen)

Sen finns det alltid guldkorn bland programmen...... Men förmodligen bara för att dom måste.

Publicerat
  • Författare

Problemet med att vända sig till någon på Svt angående detta är att om denne någon är av annan åsikt så lär mailet landa i papperskorgen omgående, bättre tror jag inte om de som styr media.

Kanske då bättre att sprida mailet till fler , samtidigt som man ändå får hoppas att det mot förmodan landar på någons skrivbord och inte i hinken under det.

Publicerat
  • Författare

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3466697.ece

Politiskt ostyrda??? Skulle inte tro det...

Jo att MP använder alla tillbuds stående medel att göra sin röst hörd mycket tydligare än de har sympatier för är ju ingen nyhet, som deras vågmästarroll exempelvis  :dry: 

De säger sig vara ett parti för den Svenska miljön men de raserar Jakten som är en grön näring och de förstör för Glesbygden med diverse ideer.

De får aldrig min röst även om grunden i deras parti kunde varit beundransvärd (det är den dock inte... :dry: )

Publicerat

Jo P1 har faktiskt inlägg från avvikande uppfattningar. 10 program som för dagen är PK, 1 som har motsatt åsikt.

Nått program som skildrar vargbekymmer, 10 som talar för vargen.

1 program som ifrågasätter "klimathotet" 10 som är mainstream....

Visst men det är ju inte P1 generellt man skall vända sig till utan deras specialprogram "Medierna", som sällan skräder orden vid sina granskningar av journalistiken i olika medier.

Publicerat

Jag kastade ut min Tv för nästan tjugo år sedan då den gick sönder och jag lovat mig själv att om Jerker i robinson vann så skulle den åka ut. Det är ett beslut jag inte ångrat då jag sparat en massa pengar och sluppit se en jävla massa skitprogram. Tiden som Tv,n stjäl har jag använt till att vara ute istället. Nu ska man tydligen tvinga på mig en tjänst jag inte vill ha genom att använda datorn som sändningsmedia. Det liknar ju ingenting. Staten ägnar sig åt metoder som bara våra mest ljusskygga individer brukar hålla på med. Jag ska tvingas att köpa en vara jag inte vill ha då jag måste ha datorn till att betala räkningar och till fotoredigering. Inte så länge sedan det var i tidningarna om en man som skickade ut räkningar till människor för att han ansåg att de hade varit in på hans porrsida och tittat på bilder. Blir samma förfarande lagligt om det är sveriges television som gör samma sak? Jag vill inte ha SVT,s utbud och ska jag ha en tv så vill jag kunna välja vilka program jag vill se. Att säga att de är politiskt obundna är precis lika sant som att EU är en handelsunion enbart. Sverige är ett fantastiskt land och slår sig gärna för bröstet men allt som inte är politiskt korrekt för stunden får absolut inte diskuteras där går gränsen för tryckfriheten och yttrandefriheten.

Publicerat

En intressant aspekt är ju att Ekman i en lite mindre offentlig konversation ger uttryck för att det inet alls vore så illa med en jakt som håller populationen på ungefär dagens nivå. Det är ju betydligt mer likt t.ex. förbundets linje än vad man brukar se i media...

Förstås lite beroende på vad man menar med dagens nivå. Det är väl snart dags för valpar igen och hur många blir de inte då? Någon mer än jag som inte blir förvånad om de under en kort period spränger den där 380 gränsen...

(Sedan kommer den officiella siffran aldrig att återspegla detta men det är en annan sak!)

// Henrik

Publicerat

En intressant aspekt är ju att Ekman i en lite mindre offentlig konversation ger uttryck för att det inet alls vore så illa med en jakt som håller populationen på ungefär dagens nivå. Det är ju betydligt mer likt t.ex. förbundets linje än vad man brukar se i media...

Förstås lite beroende på vad man menar med dagens nivå. Det är väl snart dags för valpar igen och hur många blir de inte då? Någon mer än jag som inte blir förvånad om de under en kort period spränger den där 380 gränsen...

(Sedan kommer den officiella siffran aldrig att återspegla detta men det är en annan sak!)

// Henrik

Ja absolut han skrev en debatt/insänade in en tidning, men frågan är fortfarande "opartisk eller inte"? i mitt tycke så verkar ju iallfall detta avsnitt av ”Expedition Varg" vara opartiskt vinklat!!

Antal vargar kommer nog aldrig bli fler än 300 vargar om man frågar de som sköter inventeringen av vargar i sverige...