Publicerat Januari 26, 201313 yr Nyregistrerad användare helt utan praktisk erfarenhet av jakt som har blivit intresserad av nyss nämnda sedan jag flyttade ut från stan. Om mig Studerande 25-åring som tillsammans med sin sambo hyr ett hus i Brokindstrakten. Varit med i scouterna som liten, därefter FBU-U, därefter värnplikt. Sedan kände jag mig trött på skogen och började leva typiskt studentliv. Men intresset för landet fanns allt jämnt där och nu är jag tillbaka i obygden. Praktisk vapenerfarenhet begränsas till den man fick i värnplikten vilket innebär att så länge inte vilt jagas med 40mm automatkanon kan jag ingenting. Och den nivån gäller även för de övriga jaktspecifika delarna. I skogen har jag dock varit en del, om än i andra syften än jakt. Om mitt medlemskap här Syftet med min registrering är att läsa lite och se vad man kan snappa upp om jakt. Även om en jaktlicens är lockande inser jag att det kan vara lite överdrivet innan man ens sett en jakt med egna ögon. Lite som att ta körkort efter att ha sett en bilplansch en gång. Övriga intressen Har en liten pickup som jag ska försöka ta ut i terränglådan i sommar på någon träff. (Ska bara fixa däck, hasplåt, schaklar, dragstroppar...) Äger en kamera även om jag inte är någon fotograf. Ved är kul och huggning är meditation så länge det inte blir ett måste. /F
Publicerat Mars 3, 201313 yr Välkommen! Trösta dig med att alla någon gång varit i din situation ;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 8, 201313 yr Författare Ja det får ta den tid det tar, har skrivit upp i kalendern när nästa omgång går på medborgarskolan och så har jag fullt upp med att avsluta mina studier och förhoppningsvis få tag på ett jobb. Men visst är det lite irriterande när man bor i en djurpark (en vecka utan att man är inom 30 meter från viltet är en ovanlig vecka).