Publicerat Januari 28, 201313 yr Jag skulle rekommendera ett 1-4 sikte. Ex Trijicon eller Meopta har väldigt bra drevjaktssikten där man får i princip samma funktion som ett rödpunkt men med möjlighet att förstora för skytte på lite längre håll.
Publicerat Januari 29, 201313 yr Jag har leupold vx6 1-6 på min kombi. Känns som mycket för pengarna. Circle dot rm funkar fint till hagelskyttet upplever jag.
Publicerat Januari 29, 201313 yr Jo Spongen. jag har sammaerfarenhet. Har till drillingen ett 1-6 o circel dot, men en svarre. Det funkar så pass,att det är bara i täta o blöta/snöiga planteringar som den hamnar i fickan.
Publicerat Januari 29, 201313 yr Författare Och jag har line dot på min swarre z61 1-6x24 och den sitter på helixen, så jag har bara skjutit lite lerduvor med den,,,,stillastående undrar om cdi är snabbare? Spongen. tyvärr så kommer jag aldrig att köpa en leupold mer, nu är väl den nya bättre men enligt mig så är meopta bättre! Dom ska dock ha kredit för sin garanti!