Publicerat Februari 6, 201313 yr Hej! Jag skulle vilja göra en lite check med er alla, det finns ju nu en hel del massa "Vildsvinsbyxor" på marknaden. Det skiljer ju en del i pris också, hur skiljer sig kvalitén? Kan inte ni som har erfarenhet av de olika skriva för och nackdelar med dom? Vad jag vet finns det: Kailer, swedteams 2 olika, pfanner och sen engelsons.. Tack för hjälpen!
Publicerat Februari 6, 201313 yr Kompisen har swedteam, jag har pfanner. Pfannern är tjockare, ngttyngre. I min mening är pfanner snyggare och hustrun gillar min rumpa idem. Det som är bra med bägge är att de är slittåliga, går man mkt men hund med vanliga byxor så går de sönder, ofta... Pfanner är varma, men ingen har väl dött av lite svett. Kan låta lite mkt, men går man med dem en halv säsong så blir de mer följsamma och tysta. Skyddsmässigt är det väl pfanner och swedteam som jag vet håller måttet, de andra vet jag inget om.
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Okej okej! MrBrowning det var ungefär det jag tänkte, dom kostar ju typ lika mycket så dom borde vara ungefär samma.. Hunter96 Du kan väll uppdatera när du provat dom lite?
Publicerat Februari 7, 201313 yr Jag snackade med Jöns-Lennart som driver Agusa vildsvinshägn när jag var där å träna hunn i sommras. Han rekommenderade Engelssons. De körde själva med Swedteam men det var främst för de fick de brallorna. Engelssons har lika god kvalitet och är billigare. Jag köpte ett par som jag har haft hela hösten, inte bara vid grisjakt utan även när vi jagat älg mm för jag anser dem både slitstarka och bekväma och rejäla fickor. Blir dock varma om man går i 15 plusgrader.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Jag snackade med Jöns-Lennart som driver Agusa vildsvinshägn när jag var där å träna hunn i sommras. Han rekommenderade Engelssons. De körde själva med Swedteam men det var främst för de fick de brallorna. Engelssons har lika god kvalitet och är billigare. Jag köpte ett par som jag har haft hela hösten, inte bara vid grisjakt utan även när vi jagat älg mm för jag anser dem både slitstarka och bekväma och rejäla fickor. Blir dock varma om man går i 15 plusgrader. Har du någon länk till vilka byxor det är?
Publicerat Februari 7, 201313 yr Har du någon länk till vilka byxor det är?Borde va dom här:http://www.engelsons.se/byxor/fodrade/byxa-jamtland-protection
Publicerat Februari 7, 201313 yr Borde va dom här: http://www.engelsons.se/byxor/fodrade/byxa-jamtland-protection Stämmer ypperligt det! Enligt Jöns-lennart samma byxa som swedteam förrutom lagret med kevlar på knäna som inte utgör personskydd utan bara gör de mer slitstarka när man hasar över stock och sten.
Publicerat Februari 7, 201313 yr Engelssons byxor tycker jag är bra, pass form yttertyg och lagom varma. Har haft dom en hel del till eftersök och vanlig jakt, och det syns inte på dom. Det enda jag kan klaga på är knäppningen. Det är inte någon vanlig tryck eller vik knapp utan en hake som hakas i en ögla. Sitter inte byxorna uppe utan livrem så finns risk att det hakar ur knäppningen. Dom får 4 av 5 grisknorrar av mig
Publicerat Februari 7, 201313 yr Alternativ? Byxor av märket Ligne Verney Carron G7. Byxorna är förstärkta på framsidan och upp över skrevet med ett tåligt tyg av Cordura. Vilket samtidigt är vind o vattentätt. Separat knivficka. Pris 995 kr plus frakt. Pm för mer info.
Publicerat Februari 8, 201313 yr Borde va dom här: http://www.engelsons.se/byxor/fodrade/byxa-jamtland-protection Tack!
Publicerat Februari 8, 201313 yr Engelssons släpper en ny modell på sina vildsvinsbyxor nu till våren, skulle köpa ett par av de ni länkat i början på januari på plats på butiken men de fanns bara kvar i udda strl, de nya ska landa på ungefär samma pris!
Publicerat Februari 9, 201313 yr Alternativ? Byxor av märket Ligne Verney Carron G7. Byxorna är förstärkta på framsidan och upp över skrevet med ett tåligt tyg av Cordura. Vilket samtidigt är vind o vattentätt. Separat knivficka. Pris 995 kr plus frakt. Pm för mer info. Vad finns det för vetenskap som stödjer nyttan av dessa byxor? Jag väger minst 90kg i jaktmundering, fåt jag en sylvass galtbete i ljumsken så skall motståndet av min kropp + kraften i slaget räknas in. En hund väger 15-30 kg typiskt och ändå har jag sett Cordura ge sig för galtbetar. Vänligen länka till ett produkttest. Byxorna ser annars trevliga ut.
Publicerat Februari 9, 201313 yr Vad finns det för vetenskap som stödjer nyttan av dessa byxor? Jag väger minst 90kg i jaktmundering, fåt jag en sylvass galtbete i ljumsken så skall motståndet av min kropp + kraften i slaget räknas in. En hund väger 15-30 kg typiskt och ändå har jag sett Cordura ge sig för galtbetar. Vänligen länka till ett produkttest. Byxorna ser annars trevliga ut. Finns ingen vetenskaplig bevisning att dessa byxor håller mot en galtbete. Har haft Corduraväst på min hund, äger fortfarande västen fast nu är det ett långt hål i den... Har numera kevlar i hundvästen. Detta är inte ett fullvärdigt alternativ jämfört med Kevlar/Tvaron el dyl men det är inte priset heller... Byxorna är trevliga!
Publicerat Februari 9, 201313 yr Finns ingen vetenskaplig bevisning att dessa byxor håller mot en galtbete. Har haft Corduraväst på min hund, äger fortfarande västen fast nu är det ett långt hål i den... Har numera kevlar i hundvästen. Detta är inte ett fullvärdigt alternativ jämfört med Kevlar/Tvaron el dyl men det är inte priset heller... Byxorna är trevliga! varma? passbyxor eller till att gå i? hur är dom i storlekarna?
Publicerat Februari 9, 201313 yr Detta är en populär post. Åh fan! Visste inte ens att det gjordes byxor för vildsvin...
Publicerat Februari 9, 201313 yr Åh fan! Visste inte ens att det gjordes byxor för vildsvin... Köpa kan man alltid, det mesta finns på marknaden, Det svåra måste va att få på grisen byxorna
Publicerat Februari 9, 201313 yr Det riktiga problemet är om det är kallt ute o grisen skall ha långkalsonger också. Då blir det jobbigt!
Publicerat Februari 9, 201313 yr Hunter96 Du kan väll uppdatera när du provat dom lite?dem prasslar jävligt när dem går i ris eller byxben mot byxben, annars funkar dem bra hittils!
Publicerat Februari 10, 201313 yr Åh fan! Visste inte ens att det gjordes byxor för vildsvin... Inte går väl du barbent, så de e väl klart att de finns byxor till grisar
Publicerat Februari 10, 201313 yr Inte går väl du barbent, så de e väl klart att de finns byxor till grisar Jaha! Och vilken storlek köpte du?