Publicerat Mars 2, 201313 yr Författare Här är ditt kött Tepewe. 2013-03-01-421.jpg Är allt det mitt? Jag förstår givetvis att det kommer minska i storlek, men det där ser ut att vara mycket mer än jag trodde det skulle bli! Gôtt, det ska avnjutas med några kalla bärs
Publicerat Mars 2, 201313 yr Är allt det mitt? Jag förstår givetvis att det kommer minska i storlek, men det där ser ut att vara mycket mer än jag trodde det skulle bli! Gôtt, det ska avnjutas med några kalla bärs Jepp! Ja, det är 5 kg kött som hänger men det kommer att bli åtskilligt lättare. Ja, det är gott och det går bra med kokkaffe också.
Publicerat Mars 2, 201313 yr Författare Jepp! Ja, det är 5 kg kött som hänger men det kommer att bli åtskilligt lättare. Ja, det är gott och det går bra med kokkaffe också. Inget går bra ihop med kokkaffe
Publicerat Mars 2, 201313 yr Inget går bra ihop med kokkaffe Haha! Skogen o kokkaffe är en given kombination.
Publicerat Mars 2, 201313 yr Författare Haha! Skogen o kokkaffe är en given kombination. Smaken är som röva - delad
Publicerat Mars 2, 201313 yr Säg det till kompisen i norrland som satte i sig 14 surströmmingsklämmor medan vi andra åt insjökräftor! Bara tunnbröd gömmer strömmingen i bröd, den ska njutas ensam med en god öl och kanske en snaps. Möjligen lite hackad lök och crème fraîche om den nu inte är så vällagrad att den ännu inte blivit mild och mjuk i smaken. Precis som kräftan. T
Publicerat Mars 2, 201313 yr Författare Bara tunnbröd gömmer strömmingen i bröd, den ska njutas ensam med en god öl och kanske en snaps. Möjligen lite hackad lök och crème fraîche om den nu inte är så vällagrad att den ännu inte blivit mild och mjuk i smaken. Precis som kräftan. T Havskräftor behöver bara en kall, god öl för att smaka ljuvligt.. Insjökräftor är väl mer stora skalbaggar, och smakar därefter..
Publicerat Mars 2, 201313 yr Havskräftor behöver bara en kall, god öl för att smaka ljuvligt.. Insjökräftor är väl mer stora skalbaggar, och smakar därefter.. Då vet du inte vad du pratar om när det gäller insjökräftor.
Publicerat Mars 3, 201313 yr Författare Då vet du inte vad du pratar om när det gäller insjökräftor. Jag har ätit det en gång, det räckte.. När man har tillgång till ljuvliga havskräftor, så äter man dom!
Publicerat Mars 3, 201313 yr Jag har ätit det en gång, det räckte.. När man har tillgång till ljuvliga havskräftor, så äter man dom! Haha! Det går bra att äta havskräftor också och allting annat som havet bjuder på i skaldjursväg, musslor, ostron, m. m.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Författare 1 v idag och köttet börjar få färg nu. 2013-03-07-437.jpg Gôtt Ölen står på kylning i kallförrådet..får se om det finns några kvar när köttet kommer
Publicerat Mars 7, 201313 yr Författare Jaja, det är bara att du håller igen då. ...eller köper nya...
Publicerat Mars 7, 201313 yr Tepewe!Du ska få en provbit när jag kommer hem från stugan,så inte ölen står å blir för gammal i väntan på Jonsson!
Publicerat Mars 7, 201313 yr Tepewe!Du ska få en provbit när jag kommer hem från stugan,så inte ölen står å blir för gammal i väntan på Jonsson! Öl klarar sig i 6 mån om dom står mörkt och innan dess är mitt kött färdigt.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Författare Tepewe!Du ska få en provbit när jag kommer hem från stugan,så inte ölen står å blir för gammal i väntan på Jonsson! Haha..ingen risk att ölen blir för gamla Nu när jag kommit igång med träningen, måste man ju fylla på med kalorier så man inte blir mager Låter gott, ser framemot det!
Publicerat Mars 7, 201313 yr Haha..ingen risk att ölen blir för gamla Nu när jag kommit igång med träningen, måste man ju fylla på med kalorier så man inte blir mager Låter gott, ser framemot det! Du köper bara en ny platta/back när dom gamla är slut. Precis som det ska vara. Då ska du inte äta torkat kött för det är verkligen magert.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Författare Du köper bara en ny platta/back när dom gamla är slut. Precis som det ska vara. Då ska du inte äta torkat kött för det är verkligen magert. Köttet i sig kanske är magert, ölen som man tar till är det inte man får se till att balansera upp kosten
Publicerat Mars 7, 201313 yr Köttet i sig kanske är magert, ölen som man tar till är det inte man får se till att balansera upp kosten Helt rätt! En stor tummetott blir det!
Publicerat Mars 7, 201313 yr Om jag nu lyckas med min torkning av skinka,ja för att balansera kosten,då blir det vatten istället för öl Så det e la bäst å hålla sig till magert kött då!
Publicerat Mars 7, 201313 yr Om jag nu lyckas med min torkning av skinka,ja för att balansera kosten,då blir det vatten istället för öl Så det e la bäst å hålla sig till magert kött då! Ja, det är det nog!
Publicerat Mars 11, 201313 yr Idag har jag provsmakat ditt kött o det kräver någon vecka el. två för att det ska torka ordentligt. Det var lite mjukt invändigt. Du ser biten som det är skuret i på mitten av fotot.