Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad krävs för att vara "jaktklar"?

Featured Replies

Publicerat

Ps.för helvete Tepewe,du ger väl inte hunnrackarn torrköttet,dom fullkommligt älskar sånt!! :pinch:

• Svar 193
  • Visningar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• En viktig sak att ha med sig, tycker jag, är rejält med skytteträning innan jakten.

• Juridiskt sett nej: licens och statligt jaktkort ska alla medföra och kunna visa upp. Sedan kan det underlätta på vissa jaktmarker om man har mer medlemskap/intyg om jakträtt (vissa som nyttjar allema

• Herregud! Du har glömt skithuspappret! Inlindat i en plastpåse givetvis! Första förbandet kan fungera till nöds, men det är allt annat än rekommenderat.   Skitjakt!

Posted Images

Publicerat

Det jag fick nu smakade inte så salt, kan ju hända att dom snålat in på det?

Hon är lite kräsen som sagt, vilket är bra för mig ;)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Ok! Det skiljer kanske lite på recepten. Jag vet inte hur mycket salt d c lappkompis har i sitt recept.

Ja visst är det det! :smile:

Publicerat

Du blir ju aldrig jaktklar Tepewe när du inte har med dig allt i ryggan.

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes:  :yes: 

Publicerat

Bry dig inte om Jonsson,han bara skräms,förmodligen bara för att han bor så jävla offside!

Publicerat

Bry dig inte om Jonsson,han bara skräms,förmodligen bara för att han bor så jävla offside!

Hahaha! Du vet säkert vad jag menar vid det här laget. :thumbsup:  :yes:

Publicerat
  • Författare

Ps.för helvete Tepewe,du ger väl inte hunnrackarn torrköttet,dom fullkommligt älskar sånt!! :pinch:

Japp, han älskar det :) och jag är en snäll människa som vill min skethund väl, så jag ger honom det han tycker om :)

Köttet föll mig inte i smaken, men det visste jag ju inte innan..men jag tackar så mycket för servicen och den långa transporten - får kanske återgälda det nån dag! :)

Publicerat

(salta aldrig kött innan just före stekning)det är en grundregel som jag fått lärt mig :thumbsup:

Det är precis tvärtom.

Proffsen säger väl att man ska gnida in köttet i salt 15 min innan stekning.

Skickat från mobilen

Publicerat

Ok,vill du ha ett"träbonnalär"så är det säkert rätt.(översatt,lädret som sitter på översidan på trätofflen) :yes:

Publicerat

Japp, han älskar det :) och jag är en snäll människa som vill min skethund väl, så jag ger honom det han tycker om :)

Köttet föll mig inte i smaken, men det visste jag ju inte innan..men jag tackar så mycket för servicen och den långa transporten - får kanske återgälda det nån dag! :)

Ger du verkligen köttet till hunden? :ohmy:  :ohmy:  :ohmy: Det är åt helvete för salt för en hund. Hunden har inte den njuren o levern som en människa har. 

Även om jag också är en snäll människa så har jag aldrig gett någon av mina hundar torkat kött och det oavsett hur mycket dom har suttit o tiggt nedanför mig när jag har ätit.

Publicerat
  • Författare

Han får en LITEN bit nån gång ibland. Och som jag skrev tidigare - detta smakar inte alls salt! :)

Men jag hör vad du säger, och ska för säkerhets skull inte ge honom mer! :)

Publicerat

Men jag hör vad du säger, och ska för säkerhets skull inte ge honom mer! :)

Bra! :thumbsup:

Publicerat

Ett skepp kommer lastat med torkat kött Tepewe. Av 5 kg råkött så blev det ca. 1,8 kg o du har ca. 9 hg som blev hälften av det eftersom du ändrade dig. :thumbsup:

När du har en del av detta i ryggan så är du jaktklar. :yes:  :cool:  :tongue:

post-144-0-98810200-1364729413_thumb.jpg

Jag hoppas att du kommer att tycka om mitt kött bättre än det som du fick från d c. :yes:

Publicerat
  • Författare

Don Corleone var väldigt just och lämnade kött till mig, att det sen inte föll mig i smaken är en annan femma.. :)

Ska bli kul å smaka på ditt kött..och om det räcker med att lägga en bit i ryggsäcken för att vara jaktklar kan jag lösa det..även om den för evigt blir kvar i ryggsäcken ;)

Jag tackar för jobbet och servicen, återkommer med svar om smakupplevelsen när jag smakat på köttet :)

Publicerat

Ja visst var det just av honom. :thumbsup: En reko kompis mao. :yes: Du kan ju inte vara riktigt frisk om det inte passar dina smaklökar. :cool:  :thumbsup:  :tongue:  :wink:

Haha! Så kan man också göra men givetvis ska man äta av det också. :thumbsup:

Varsågod broder! :thumbsup:

Allt annat än MVG i betygsättning förkastar jag. :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup: 

Publicerat

Tepewe,ät inte för mycket av det goda!det kan sätta bra fart i tarmarna om man e ovan :thumbsup:

Skräckscenario är om du ligger å rullar dig i magkramper å fiser som värsta dynghögen,när DEN lunkar förbi passet! :woot: :woot: :woot:

Och så lite kokkaffe på det :thumbsup:

Publicerat

Tepewe,ät inte för mycket av det goda!det kan sätta bra fart i tarmarna om man e ovan :thumbsup:

Skräckscenario är om du ligger å rullar dig i magkramper å fiser som värsta dynghögen,när DEN lunkar förbi passet! :woot: :woot: :woot:

Och så lite kokkaffe på det :thumbsup:

...om han inte fiser så far saltvärdet i blodet i topp med flera 100 %. :yes:  :yes:  :yes: 

Innan jag skulle in o byta knäled -09 så var jag på provtagning med jämna mellanrum o vid ett tillfälle så ringde läkaren till mig någon dag efter och frågade mig om jag hade ätit något speciellt.

Inte mer än att jag har ätit en del torkat älgkött, svarade jag. Jaha, sa läkaren och det förklarade saltvärdet i blodet. :thumbsup:  :yes: 

Kokkaffet får man inte glömma. :cool:  :yes: 

D c: Fiser du av torkat renkött??? :ohmy: Det gör inte jag. :yes:  :yes:  :yes: 

Publicerat

Låter vara osagt om det är just torrköttet som orsakar denna anatomiska kemiska reaktion,eller om det är tillbehören? :tongue:

Publicerat

Låter vara osagt om det är just torrköttet som orsakar denna anatomiska kemiska reaktion,eller om det är tillbehören? :tongue:

Haha! Vad tar du till då? Inte lämnar jag några dofter efter mig av varken det ena el. andra. :thumbsup:

Publicerat

Har du fått något grönt brev från mig idag??? :thumbsup: