Publicerat Februari 17, 201313 yr jag funderar på att skippa automaten alternativ låta 222r få flytta för att köpa in en hagelbock ist och det jag tittar på just nu är beretta närmare bestämt 3 olika sv10 perennia 1 MC silver pigeon 1 MC och en 686 sporting adj MC jag ska försöka få tag i begagnat i första hand men vilken är "bäst" att jag ska prova dom är ju självklart men lättare att få råd här först innan man börjar leka miljösvin runt halva sverige för att känna på dom olika modellerna
Publicerat Februari 17, 201313 yr Författare Bäst till vad? Ska du ha en sporter eller en jaktbössa? T mest till jaktskytte men ska även funka på banan började kolla runt i torsdags dels i vissa trådar och på berettas hemsida men är rena djungeln och jag hittar inga rena jämförelser
Publicerat Februari 17, 201313 yr Det gör alla de du räknar upp.... Om vi översätter till bilar så listar du följande: V70, Passat kombi och Subaru Outback och frågar vad som skiljer och vilken som är bäst.... Jag vet inte ens var jag ska börja fundera på vad som kanske passar dig. Vad är det du tänkt dig? Vad ska du ha den till? Hur skjuter du? Vilka piplängder tänker du dig? T
Publicerat Februari 18, 201313 yr Författare känner mej som en väldigt dålig människa just nu det den ska användas till är mestadels fågeljakt ibland till hårvilt även på skjutbana antagligen mestadels skeet eller trap tills skjutbanan får tummen ur att börja göra en sportingbana grundkrav är ju inget rappel utan tål att skjutas mycket och ofta, ska vara "lättsvingad" min förra bock var en valmet 212 så det mesta är nog "bättre" choker är också ett krav men inte riktigt med på hur du menar med "hur jag skjuter" piplängd är nog 71 cm som det blir vet inte riktigt för och nackdelarna med dom olika längderna inte mer än att kortare är mindre böckiga att ha med i trånga situationer
Publicerat Februari 18, 201313 yr Du är en dålig människa, intet nytt under solen.. En Browning kanske? Lika bra eller bättre och du blir en BRA människa på köpet? Mvh!
Publicerat Februari 18, 201313 yr Författare Du är en dålig människa, intet nytt under solen.. En Browning kanske? Lika bra eller bättre och du blir en BRA människa på köpet? Mvh! med obegränsad ekonomi så är dom tänkbara också dock så verkar dom sällan vara till salu för en acceptabel penning
Publicerat Februari 18, 201313 yr med obegränsad ekonomi så är dom tänkbara också dock så verkar dom sällan vara till salu för en acceptabel penning De ligger ju i samma prisklass??? Tom under i en del fall..........Jaguargruppen har egna varianter som är sjukt prisvärda.
Publicerat Februari 18, 201313 yr ..... inte riktigt med på hur du menar med "hur jag skjuter" Snabbt och instinktivt eller sävligt och lugnt? piplängd är nog 71 cm som det blir vet inte riktigt för och nackdelarna med dom olika längderna inte mer än att kortare är mindre böckiga att ha med i trånga situationer Det hänger ihop det med, kortare pipor blir snabbare men lite mer svårkontrollerade. Skjuter man snabbt så funkar korta rör, skjuter man långsamt och noga med lång sving så passar längre bättre. T
Publicerat Februari 19, 201313 yr Författare De ligger ju i samma prisklass??? Tom under i en del fall..........Jaguargruppen har egna varianter som är sjukt prisvärda. dom som jag har hittat så börjar dom på 25-30 papp begagnat är dom billigare så saknar dom choker har kollat på jaguargruppen men måste ha missat deras brownings
Publicerat Februari 19, 201313 yr Författare Snabbt och instinktivt eller sävligt och lugnt? Det hänger ihop det med, kortare pipor blir snabbare men lite mer svårkontrollerade. Skjuter man snabbt så funkar korta rör, skjuter man långsamt och noga med lång sving så passar längre bättre. T snabbt och instinktivt annars bommar jag bara
Publicerat Februari 19, 201313 yr snabbt och instinktivt annars bommar jag bara Kortast möjliga pipor och en lättaste av de du räknat upp - det bör bli Silver Pigeon 1..... /T
Publicerat Februari 19, 201313 yr Författare Kortast möjliga pipor och en lättaste av de du räknat upp - det bör bli Silver Pigeon 1..... /T ah tack vilken skulle vara nr 2 ?? antar sv 10 perennia
Publicerat Februari 19, 201313 yr Hörrö musen, ta det lugnt och pröva lite olika längder, de får absolut inte bli för korta. Då blir förvisso anläggningen snabb, men också vinglig och oftast fel. Pröva 71 och 76
Publicerat Februari 19, 201313 yr Det ligger en Browning på Blocket nu för 14. Tre år gammal och knappt inskjuten.
Publicerat Februari 19, 201313 yr Författare Hörrö musen, ta det lugnt och pröva lite olika längder, de får absolut inte bli för korta. Då blir förvisso anläggningen snabb, men också vinglig och oftast fel. Pröva 71 och 76 självklart blir det att testa runt lite innan beslut både märke och piplängd alla förslag här är dock vägledande iom att min egna kunskap är noll jag skjuter ju med turkomat just nu Det ligger en Browning på Blocket nu för 14. Tre år gammal och knappt inskjuten. tyvärr i fjollholm så det är inte bara bara att åka och testa sen får det troligtvis bli via handlare iom vilket jävla skämt till län jag bor i när det gäller licenshantering kan till lägga att märket är inte satt i sten iom att jag såg att närmsta firman är visst återförsäljare för browning också
Publicerat Februari 20, 201313 yr Bara ett exempel.......... http://www.blocket.se/stockholm/Browning_525_45451363.htm?ca=8&w=3
Publicerat Februari 20, 201313 yr Författare Bara ett exempel.......... http://www.blocket.se/stockholm/Browning_525_45451363.htm?ca=8&w=3 är den som defransson hänvisade till antar jag
Publicerat Mars 29, 201313 yr Författare blev en beretta 686 med 71 cm pipor lätt och väldigt smidig är den
Publicerat Mars 29, 201313 yr Författare hoppas att jag får licensen snabbt så den kan få visa sej på styva linan i år kan ju tyvärr inte göra om det snygga skottet som i fjol då tyvärr
Publicerat Mars 29, 201313 yr hoppas att jag får licensen snabbt så den kan få visa sej på styva linan i år kan ju tyvärr inte göra om det snygga skottet som i fjol då tyvärr Du borde kunna ta den på låne.. Mvh!
Publicerat Mars 29, 201313 yr Författare Du borde kunna ta den på låne.. Mvh! tja får nog forska lite i det ämnet hos licenstanten iom att det blir ett vapen som jag i princip äger redan hmm
Publicerat Mars 29, 201313 yr Hej! Skulle försöka hitta en Beretta som har ett tillv.nr: som börjar på bokstaven L eller tidigare om det är en 686:a eller 687:a eller en 682:a som börjar på H eller ngt tidigare! Det är bra grejor.... Med vänlig hälsning, Tommy
Publicerat Mars 29, 201313 yr Författare Hej! Skulle försöka hitta en Beretta som har ett tillv.nr: som börjar på bokstaven L eller tidigare om det är en 686:a eller 687:a eller en 682:a som börjar på H eller ngt tidigare! Det är bra grejor.... Med vänlig hälsning, Tommy antar att D är tidigare än L fast man kan aldrig veta vad är det som gör dom bättre ??