Publicerat Mars 2, 201313 yr Sent from my Storno 940 using Nmt 450 Stor jäkel.. Över 25kg va? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Publicerat Mars 2, 201313 yr Hemma efter några timmars jakt, blev inget Lodjur för oss denna gång, em dock sköts det en Räv en stor räv. Blir kanske nya tag imorgon om vädert tillåter det. För det snöar och blåser en hel del just nu. Vilka områden är ni på? Vi har ju stuga i storkågeträsk så
Publicerat Mars 2, 201313 yr Är väl rätt tänkt. Dyrt med ammunition Så kan man ju också tänka Här ska vi ut imorgon och kika lite men det är inte någon bra spårsnö så blir att gå in med hundarna där dom brukar vara och se om vi kan hitta något.
Publicerat Mars 2, 201313 yr Vilka områden är ni på? Vi har ju stuga i storkågeträsk så Idag så jagade vi kring skjutbanan i Kusmark. Imorgon får man se var det blir men det är troligen på Norra sidan av Kusmark.
Publicerat Mars 2, 201313 yr Okej jagar ni i norra bastuträsk?:-) Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Publicerat Mars 2, 201313 yr Okej jagar ni i norra bastuträsk?:-) Skickat från min LT18i via Tapatalk 2 Kring Norra Bastuträks vägen brukar vi jaga Älg, Men aldrig i Norra Bastuträsk
Publicerat Mars 4, 201313 yr Detta är en populär post. Jaha då var det en repris på fjol åretslojakt . hade 2 lospår utanför huset imorse så det blev jakt. Vi sköt 1 . en halv timme senare då var kvoten full. Då såg jag lodjuret 4 ggr plus att det träa framför mig
Publicerat Mars 4, 201313 yr Vad var vikten på katten? Jaha då var det en repris på fjol åretslojakt . hade 2 lospår utanför huset imorse så det blev jakt. Vi sköt 1 . en halv timme senare då var kvoten full. Då såg jag lodjuret 4 ggr plus att det träa framför mig
Publicerat Mars 4, 201313 yr Snyggt. På grannforat R så har dom skjutit en på 34 kg. Satan vilken katt. Se länken! http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=23&t=154845&start=180
Publicerat Mars 4, 201313 yr I Norra ksutlandet i Västerbotten är det två lodjur kvar, södra är jakten avlyst och inlandet har 22 kvar.
Publicerat Mars 4, 201313 yr Vad var vikten på katten? Den är inte besiktad än. Men det var en unge så 13-17 kg tippar jag på
Publicerat Mars 6, 201313 yr Här finns lite att läsa om våra kattjakter http://rovdjursjaktmedstovare.hemsida24.se/
Publicerat Mars 6, 201313 yr Norra Kustlandet området i Västerbotten är jakten avlyst är 18 djur kvar att fälla i Västerbotten alla i inlandet. Tycker att det är dags att se över tilldelningen och hur det delas in i västerbotten.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Njae, jakten ska väl bedrivas där förekomsten och föryngringarna är störst. Enligt tidigare inventeringar så sker inte så mkt föryngring efter kusten och där påverkas också renskötseln minst av rovdjursbestånden då jag tror att även järven och björnens utbredning påverkar besluten. Sedan så var det en förvånansvärt hög tilldelning för inlandet i år, en viss omfördelning hade de nog kunnat göra.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Vi har mycket lodjur kring kusten just nu. Det går även rätt så fort att skjuta klart. Så jag tycker att man bör se över tilldelningen. Men som vanligt så blir det som det blir med tilldelningen. I Skomträsk rör det sig minst 4 Lodjur här i Kusmark minst två stycken en hane o hona.