Publicerat Augusti 7, 201312 yr Hej kalle a du må gøre noget ved dit tagudhæng de plader er meget bløde lidt sne etc vil de bøje ned så er der ingen belysning mvh kalle dk. Där har du en poäng! Fixar det!
Publicerat Augusti 7, 201312 yr KA70 När jag ser på din åtel så ligger den inne bland träden ,mellan granarna! Hur funkar det när det skymmer? Kommer du ha belysning på åteln ? Jag jagar bara räv på åtel än så länge så jag har bara koll på det och då vill man ju gärna få in så mycket månljus som möjligt!! Ja den ligger mellan träd men är uppe på en höjd så man ser åteln perfekt. Led belysning grön med 12V och dimmer fjärr.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Skjutluckor plexiglas klara med snören. Täcklucka klar utsidan. Camomålat!
Publicerat Augusti 10, 201312 yr Coolt med kamouflage har du någon ventilation i kojan ?Just nu självdrag men vi sätter in en dosa med högt utblås på snart.iPad Tapatalk HD
Publicerat September 13, 201312 yr Författare Vi har påbörjat byggandet av en ny vakkoja till åtel nr 2.
Publicerat December 6, 201510 yr Författare Liten uppdatering på den första kojan som byggdes för några årsedan. Den plockades ner i all hast i tidig i mars då jag lämnade den marken. Kojan har fungerat perfekt men en del mögel hade hunnit komma på sina ställen. Nu skall den upp igen fast på en annan mark och min önskan är att byta ut osb skivorna till bättre formplywood. Vill att kojan skall kunna stå emot väder och vind bättre utan underhåll och göra om den så den blir tättare. Tyvärr blir det dyrt och tungt med formplywood men i längden bättre och värt det. Bilder kommer framöver