Publicerat Juli 15, 201312 yr Författare Jag har tittat runt på nätet finns flera typer av värmekällor men jag vill ha det så enkelt som möjligt fast med bästa värme. Gasolelement verkar bäst men är dyrt och lurigt. Fast om man vill slippa sitta och huttra och skaka som ett asplöv så får man nog lägga en slant extra.
Publicerat Juli 15, 201312 yr Jag har tittat runt på nätet finns flera typer av värmekällor men jag vill ha det så enkelt som möjligt fast med bästa värme. Gasolelement verkar bäst men är dyrt och lurigt. Fast om man vill slippa sitta och huttra och skaka som ett asplöv så får man nog lägga en slant extra. det aldra enklaste jag kommer på nu är en sak från rusta. det är en rektangel med två glasväggar på var sida. och i mitten är det något material där du ska hälla på någon vätska. sedan tänder du och det brinner länge utan någon rök alls. värmer inte så jätte mycket men lite kanske lite för lite värme ?
Publicerat Juli 15, 201312 yr Författare Z-aim har ju tagit fram något litet kitt för frusna jägare och fiskare Kamin döljer lågan http://z-aim.com/visa_produkt.asp?t=Z%2Daim+kamin+%2D+Polar%B4n&id=87〈=sv http://z-aim.com/visa_produkt.asp?t=V%E4rme+Vakjakt+Z%2Daim+Cozy&id=414〈=sv
Publicerat Juli 15, 201312 yr Det du ska köpa är en Blue Cat med små gasolflaskor, låter inget, luktar inget, lätt att bära med i handen och ger bra värme.
Publicerat Juli 15, 201312 yr Förstår inte riktigt vad du menar med vanlig "blå" isolering? Tips på smidig enkel värmekälla?Tror det kallas Styrofoam, 50 mm blå. Lätta, limmas eller spikas upp.
Publicerat Juli 15, 201312 yr Författare Tack för tipsen den värmaren såg enkel och bra ut får bli en sådan
Publicerat Juli 15, 201312 yr Du köper gasoltuber på ex Jula, engångs, kostar 60 kr/st tror jag. Jag är jäkligt nöjd med min.
Publicerat Juli 15, 201312 yr http://ggm.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=SE%20&wts.ACTION=loginguest&p=H
Publicerat Juli 16, 201312 yr Författare http://ggm.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=SE%20&wts.ACTION=loginguest&p=H GGM känner jag till då jag var där för några veckor sedan och byte gasoltub till grillen billigast i Sverige ? 200:- för en fylld PC10 flaska.
Publicerat Juli 16, 201312 yr Författare Lite inredning Om det bar kommit någor skjutbart i dagsljus så hade det blivit en bra film
Publicerat Juli 16, 201312 yr Bluecat är en bra värmare! Den kan vara lite för dålig värme på en riktigt kall vinternatt om du inte har bra isolering och stängd lucka. Ventilation är viktigt!!
Publicerat Juli 16, 201312 yr Författare Bluecat är en bra värmare! Den kan vara lite för dålig värme på en riktigt kall vinternatt om du inte har bra isolering och stängd lucka. Ventilation är viktigt!! Skall ordna med isolering och ventilation innan vintern kommer. Hur många spjäll kan man tänkas behöva?
Publicerat Juli 31, 201312 yr Bygger en liknande som din nu ;-) började igår med golv och väggar. Kan lägga ut lite bilder eftersom. Kör ut delarna idag till en ny åtel.
Publicerat Juli 31, 201312 yr Författare Bygger en liknande som din nu ;-) började igår med golv och väggar. Kan lägga ut lite bilder eftersom. Kör ut delarna idag till en ny åtel. Ser bra ut
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Ser kanon ut lyx med plåttak med Fast sitta i en koja med plåttak när det regnar blir inte skoj...
Publicerat Augusti 2, 201312 yr Det rullar på med kojan, målat, gluggen klar och isolerat! Nu bara dörren och ledbelysningen kvar.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Hej kalle a du må gøre noget ved dit tagudhæng de plader er meget bløde lidt sne etc vil de bøje ned så er der ingen belysning mvh kalle dk.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr KA70 När jag ser på din åtel så ligger den inne bland träden ,mellan granarna! Hur funkar det när det skymmer? Kommer du ha belysning på åteln ? Jag jagar bara räv på åtel än så länge så jag har bara koll på det och då vill man ju gärna få in så mycket månljus som möjligt!!