Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beef Jerky

Featured Replies

Publicerat

väntar spänt på resultat, måste börja göra sådant med för det är så förbannat gott

Publicerat
  • Författare

Nu är dom klara och kan säga att för att vara första gången så var det helt lyckat. Några mindre bitar blev lite för klara och krispiga men i det stora hela så var det perfekt.

post-10839-0-93492900-1362834797_thumb.j

Publicerat

En laddning redo att lastas in i ugnen :) <br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Publicerat

Körde med ugnsluckan öppen ett par cm för att det skulle torka bättre. Blev helt okej som första försök. Bra hetta i smaken, nästan för bra om man inte dricker öl till skulle jag tro.<br />post-269-13628981628215_thumb.jpg<br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Publicerat

Körde med ugnsluckan öppen ett par cm för att det skulle torka bättre. Blev helt okej som första försök. Bra hetta i smaken, nästan för bra om man inte dricker öl till skulle jag tro.<br /> uploadfromtaptalk1362898165475.jpg<br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Vad körde du med för kött ?
Publicerat

Körde med ugnsluckan öppen ett par cm för att det skulle torka bättre. Blev helt okej som första försök. Bra hetta i smaken, nästan för bra om man inte dricker öl till skulle jag tro.<br /> uploadfromtaptalk1362898165475.jpg<br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Vad körde du med för kött ?
Publicerat

Lövbiff. <br /><br />Har ett ytterlår av vildsvin som nog får agera råvara till nästa försök. <br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Publicerat

Man kanske skulle ge det ett försök, finns lite smått o gott kvar i boxen.

• 9 months later...
Publicerat

Hur blev det med vildsvinskött?

Lövbiff. <br /><br />Har ett ytterlår av vildsvin som nog får agera råvara till nästa försök. <br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

• 1 year later...
Publicerat

Hur lång hållbarhet tror ni att köttet kan ha? Bör man inte ha i lite socker eller salt för att få längre hållbarhet?

Publicerat

Hur lång hållbarhet tror ni att köttet kan ha? Bör man inte ha i lite socker eller salt för att få längre hållbarhet?

Publicerat

Byggde en rökugn i höstas för detta ändamål.  Kör ungefär samma recept som ovan, men röktorkar det med äpplespån.  Kör med fransyska som jag rensar på fett.  Stoppa in den i frysen 5 1/2 timme, så går det utmärkt att skära den i 2-3mm tunna skivor.

post-16582-0-09522300-1426157815_thumb.j