Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förslag på hundnamn!?

Featured Replies

Publicerat

Ska om någon vecka hämta min första egna hund. Det är en hane och är Karelare/Wachtel.

Ett förslag från familjen är Jimbo då uppfödaren heter Jimmy, men är inte riktigt glad för det.

Ös på med förslag!

Publicerat

Goliat, Great.

Publicerat
  • Författare

Great funkar inte eftersom jag måste kunna säga namnet på skånska ;)

Men Goliat är ju ett förslag!

Publicerat

Ramses?

Publicerat

Kebab.<br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Publicerat

Första hunden: Ettan

Andra hunden: Tvåan

Tredje hunden: Trean 

osv. 

Publicerat

Då ska vi se; :woot:  Nitrox

Publicerat

 Men det ultimata namnet är Björn,, :cool:

Publicerat

bra tråd! är själv i namnträsket då ja får hem en laika i maj. Men ha kommit på namnet Lai vilket betyder skälla på ryska. Laika = skällande :)

Publicerat

Haha alltid kul :) går ju myter om att ha både i och a i namnet gör att hundarna uppfattar bättre ^^ döpte våra till kiina iisa och saga ;) tror inte på dom men det är väl nåt man följer på skoj. Skarpa bokstäver som du kan dra ut på är bra! Annars struntar man i det där och döper den till Wilson eller något liknande namn. Wilson klingar med en viss klass tycker jag. Men sen vill man ju ha lite skog i det hela... björke! Man kan göra allt till en vetenskap hur fjolligt det än låter!

Publicerat

Haha alltid kul :) går ju myter om att ha både i och a i namnet gör att hundarna uppfattar bättre ^^ döpte våra till kiina iisa och saga ;) tror inte på dom men det är väl nåt man följer på skoj. Skarpa bokstäver som du kan dra ut på är bra! Annars struntar man i det där och döper den till Wilson eller något liknande namn. Wilson klingar med en viss klass tycker jag. Men sen vill man ju ha lite skog i det hela... björke! Man kan göra allt till en vetenskap hur fjolligt det än låter!

 

Min lärare på naturbruksgymnasie döpte sina jämtar till tall och björk :)

Publicerat

Min första hund heter Uncas. Arbetsnamnet för nummer två var brorsan. Så när den nya kom var det smidigast att kalla honom för Brorsan!

Publicerat

Första hunden: Ettan

Andra hunden: Tvåan

Tredje hunden: Trean 

osv. 

Det där är ett jävla bra system. Brukar använda det själv även om mina har andra namn. :biggrin:

Publicerat

Det där är ett jävla bra system. Brukar använda det själv även om mina har andra namn. :biggrin:

min granne kallade sin barn för de ;)

Annars brukar hundar kunna heta hundjävel...:)

Publicerat

Man brukar väl säga att hundar ska ha namn med S-ljudet i sig för det är ett ljud som det lätt hör och lyssnar till!

Publicerat

Har för mig att det är för katter

Publicerat

Åke. Auge på skånska.

 

Eller Lennart.

Publicerat

Otto!! :wub:

 

Funkar både fram och bak :biggrin:  

Publicerat

Ecco

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Om det ska vara på skånska är gröd gångbart

Publicerat

Zäpo

Eller Stellan han ska ju ställa klövvilt.

 

Lasse

Publicerat
  • Författare

Många bra tips! Karelin är nog det jag fastnat för mest hittills! :)

Publicerat

Rapp!

Publicerat

OLA eller UFFE

Publicerat

Har alltid varit sugen på att ge en hund ett dubbel namn. Karl-Erik, Lars-Åke men vinnaren i kväll blir Sven-Allan. :thumbsup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.