Publicerat Mars 17, 200521 yr Kan det fortsätta så här Inge blyplugg Inga fällor Nu har EU synpunkter på vår skarvjakt (skyddsjakt) (skarv är ovanligt i Bryssel) Orimliga förvaringsregler (handlare , klubbar och större innehav) Skogarna är tomma på annat änn rovdjur m.m m.m m.m. m.m Det börjar bli besvärligt att vara jägare och skytt
Publicerat Mars 17, 200521 yr Troligen. :'( Funderar på att säga upp mej till hösten och jaga så länge man får.
Publicerat Mars 17, 200521 yr :'( :'( :'( Fjälljakten förvinner nog också snart http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=392.0 Ja vart fan är vi på väg :'( :'( :'( Vad kan man göra som jägare, annat än och stöjda våra två jägarorganinstioner ??? Det känns som att någon börjat dra undan mattan från våra fötter, snart ligger vi pladask och får inte jaga mer > Vad ska vi göra ???
Publicerat Mars 17, 200521 yr Tydligen något som biter är Dalaupproret.. Personligen tycker jag varenda hundförare i hela Sverige skulle ansluta till den skaran, och vägra utföra eftersök åt myndigheterna tills våra rovdjursparagrafer blivit ändrade. Tyvärr är det för mycket pengar inblandade i jakt, och många vågar inte agera för risken av att förlora jaktarrenden och liknande. Bara regeringens kommentar om stålhagel och älgjakt borde ha varit nog, det om något bevisar vilken samling inkompetenta människor som styr och ställer något dom inte har en aning om. Att bara en pappersvändare får befogenhet i någonting som styr skog, mark och mångfald är rent patetiskt.
Publicerat Mars 17, 200521 yr Vad kan man göra som jägare, annat än och stöjda våra två jägarorganinstioner Det värsta är ju att åtminstone en av dom verkar vara lika intresserade att göra politikerna till lags som att jobba för oss.
Publicerat Mars 17, 200521 yr Vad kan man göra som jägare, annat än och stöjda våra två jägarorganinstioner Det värsta är ju att åtminstone en av dom verkar vara lika intresserade att göra politikerna till lags som att jobba för oss. Jag håller med helt klart i denna fråga, förbunden får anslag av regeringen för att förvalta kronans vilt och är därmed ej opartisk i frågan, det är självklart att dom inte vågar trampa på för många tår. Senaste artikeln man kunde läsa var att ett visst parti > har sett till att anslaget halverats för att dom har svårt att se var pengarna skulle behövas : Man vad händer ? Inte mycket, likväl får vi jägare ta en del ansvar i detta som inte agerar direkt i samband med denna händelse, vi sitter hemma och !"#¤%&/( över partiet som sänkte anslaget... hur nu i hela världen detta minoritetsparti kan ha denna beslutsamhetsrätt i frågan. För många år sedan hörde jag en stand up komiker dra lite paraleller om svensken mot övriga europa, fransmanen dumpar dynga och vin på torg och i floder om något inte passar, och svensken sätter in dagen ris i tidningen. Det enda som biter på regeringen är handlingskraft, Dalaupproret är en sak som delvis fungerar och skapar debatt, många andra saker finns att göra. Nu är jag ingen uppviglare av något slag, men jag har heller inga problem med att parkera mig utanför riksdagshuset för att visa min ståndpunkt.. Huuuu, jag skrämmer mig själv ibland
Publicerat Mars 17, 200521 yr om inte mer görs för att hävda jägarnas rätt så kommer jakten va så reglerad att vanligt folk inte kommer ha råd eller tillstånd till jakt.
Publicerat Mars 31, 200521 yr Det är nog tyvärr som så att den jakten vi är vana att bedriva inte kommer att kunna bedrivas i framtiden. Personligen tror jag att det går fort. Om tjugo år kommer de svenska viltstammarna att regleras av antingen rovdjur eller statligt anställda jägare. Vad vi kan göra åt det? Inte vet jag men eftersom det blir färre jägare och fler jaktmotståndare kommer vi få svårt att göra våra röster hörda, samtidigt som våra politiker knappast kommer att flörta med den svagaste av de två grupperingarna. Hoppas verkligen att jag har fel... :'(