Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Harjakt

Featured Replies

Publicerat

Tjena..jag har inte varit akvtiv här på sista tiden pga att intresset svalnar på våren och sommaren.

Men nu börjar vi närma oss jakttider igen.

Någon mer som är taggad och väntar på att harjakten ska börja??

//Viktor

Publicerat

Hej hej  :)

Taggad å taggad  :D visst blir det kul me harjakt snart, men också all annan jakt. Men nog lockar harjakten eftersom jag har 2 beaglevalpar att lära upp på bla. hare. Men också på räv :)

Har du egen hund? :)

Publicerat

Jadu, ser ja hare inom skotthåll så ligger nog jösse illa till, annars vet jag inte  :)

Publicerat
  • Författare
Hej hej  :)

Taggad å taggad  :D visst blir det kul me harjakt snart, men också all annan jakt. Men nog lockar harjakten eftersom jag har 2 beaglevalpar att lära upp på bla. hare. Men också på räv :)

Har du egen hund? :)

okeyokey.. nä,jag har inte egen hund,följer med en kille som har en stövare.

Publicerat

Ja du...

Det börjar allt rycka lite i baugetten... ;D.

Publicerat

AndreaS varifrån har du tagit beaglevalparna, jag tog från Ilmajoki och den är nu snart 4 mån. så snart får man börja träna den på hare.

Publicerat

Tuma:

Tog mina från Sideby, närheten av Kristinestad. :) med fina stamtavlor :)

Mina är 3-4 månader ocskå.. kommer inte ihåg på rak arm  ;D

Men till en helt annan sak, när jag läste din fråga tyckte jag mig ha hört den förut  :D arbetar du möjligtvis på Kurres? :)

Publicerat
AndreaS varifrån har du tagit beaglevalparna, jag tog från Ilmajoki och den är nu snart 4 mån. så snart får man börja träna den på hare.

KUL!!

Flera beagle ägare på forumet!!!

Har själv en grann liten tik...

post-907-1154695327_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Ja du...

Det börjar allt rycka lite i baugetten... ;D.

japp,snart bär det av :D

Publicerat

Nää jag jobbar ej på kurre, brukar endast vara kund där. Var till Storkyro idag på beagle träff, kom underfund med att min beagle borde få lite mera mat, hunden äter förövrigt ganska dåligt nu när man har 30 grader i skuggan. Vissa av gubbarna tyckte hunden var lite ljus på huvudet, men det torde vara mera en smaksak. Jag skulle i något skede kunna lägga in en bild på min Ronja, (om jag klarar av det). Ronjas jaktmarker kommer bl.a. att bli i Vöråskogen. Vad ger övriga forumister sina (beagle) hundar för mat ?

Publicerat
Vad ger övriga forumister sina (beagle) hundar för mat ?

Vanligt torrfoder, hmmm... tror det e doggy...plus diverse rester

från husse och mattes mat ;D

Vintertid= "extra aktiv" mat

en kompis hade ett foder till sina hundar som består av rent kött(vomar mm)

som jag sja köpa till vintern ska va skitbra..

mvh

Publicerat
Nää jag jobbar ej på kurre, brukar endast vara kund där. Var till Storkyro idag på beagle träff, kom underfund med att min beagle borde få lite mera mat, hunden äter förövrigt ganska dåligt nu när man har 30 grader i skuggan. Vissa av gubbarna tyckte hunden var lite ljus på huvudet, men det torde vara mera en smaksak. Jag skulle i något skede kunna lägga in en bild på min Ronja, (om jag klarar av det). Ronjas jaktmarker kommer bl.a. att bli i Vöråskogen. Vad ger övriga forumister sina (beagle) hundar för mat ?

Ok  :) det var så att en där som arbetar på Kurres hade också, om jag inte mistar mig, tagit en beaglevalp från Ilmajoki.

Och han ställde exakt samma fråga som dig när jag var på Kurres :D så jag tänkte om det kunde vara samma person  :)

Har idag varit i skogen, sökena börjar bli längre  ;) bara att träna inkallning för fullt nu så blir det bra! För "hare krishna" har vi gott om här  ;D

Angående maten: vi ger våra valpar matresterna efter vår egen mat. Och fisk, kyckling, och malet kött är de väldigt förtjusta i  :) Sen också lite torrfoder och ibland någon tårtbit eller pajbit som har lämnat efter någon kaffebjudning  ;)

Publicerat

Harjakt ska bedrivas med finkalibrig studsare på smygjakt, annars är det hundsport när man jagar med hund. ;D ;D ;D

Publicerat

>>Twinn

Eller med en annan ras  ;D ;D ;D

Publicerat
Harjakt ska bedrivas med finkalibrig studsare på smygjakt, annars är det hundsport när man jagar med hund. ;D ;D ;D

Hörru.... ;) skaffa en stövare så kan jag lova att din studsare dammar igen i skåpet ;D

Publicerat

Tjena! Jag väntar enormt på harjakten, för jag skall prova en ny hund som är 11.månader. Har goda förväntningar på denna finskstövare. Man är som ett barn fast man har blivit 46år ;D ;D ;D ;MVH.LO johansson

Publicerat

Tja, de enda hundarna som jag har hört lyckats prestera hardrev som kan kallas för drev är just drever. Drever för svenska jägare som vill lyckas! ;D Ska bli kul att sätta unghunden på ett hartraj längre fram åt hösten till.

Publicerat

Rasen jo just det en drever! ;D

Publicerat
Tja, de enda hundarna som jag har hört lyckats prestera hardrev som kan kallas för drev är just drever. Drever för svenska jägare som vill lyckas! ;D Ska bli kul att sätta unghunden på ett hartraj längre fram åt hösten till.
Låter som du inte jagat med finnstövare då... ;)
Publicerat

Jo det var just finnar jag har jagat med....Men om du har en som är duktig så är du välkommen i höst för att demonstrera motsattsen! ;D

Publicerat
Jo det var just finnar jag har jagat med....Men om du har en som är duktig så är du välkommen i höst för att demonstrera motsattsen! ;D
Jag har numera förhoppningsvis ingen bra harstövare...men jag har haft så jag vet vad jag pratar om ...två st till och med,  ;)  Sålde min ena finnstövare senasate vinter till en harjägare...och enligt några av dom som varit och jagat med honom så har dom inte hört någon bättre harhund på över 30 år på deras jaktområde...och det tvivlar jag inte på heller ,fast jag fyyat honom på hare i 5 år så hjälpte det inte.

Annars så skulle jag gärna visat motsatsen för dig....men nu är det ändast rävjakt som gäller för mina finnstövare.Jag håller hädanefter mig till finnstövare med så mycket rävintresse som möjligt.  :D

Publicerat

He he he varför ska man alltid få höra undanflykter från stövarjägare om att de inte har en bra hund just nu när man bjuder in dem för upp till bevis??? ;D Men rävjakt med stövare har dock altid varit en dröm att få hära, har hört en Balkan stövare/dylikt som drev en räv utre på öland en gång och det lät för jävla gott. Det var första/enda/troligen sista gången jag vart sugen på stövare. Du är dock fortfaranade välkommen ner och släppa din stövare på räv! ;D

Publicerat

Är visserligen partisk...men jag tror nog inte att finns någon mindre drivande hund som kan komma upp i samma klass som en stövare. Jagar visserligen bara räv med mina stövare nu men jag har ändå lyckats köra fram en av dom till champion på hare på barmark så jag vet nog hur en duktig harhund ska jaga oxå...Men..en diskussion om vilken hund som är bäst leder nog egentligen ingenvart...det finns bra och dåliga exemplar i varje ras...bara man är nöjd själv så är de ju bra.

Publicerat
  • Författare

Åhhh. vad tiden går sakta när ma väntar tills 1 septermber :(

Publicerat

Bara att vänta o stå ut med bockhetsen en vecka eller så,sen får vi släppa...på måndag närmare bestämt :)