Publicerat April 6, 201313 yr Var in till min favoritkrämare idag för att fylla på ammoförrådet. Hagelammo fanns det gott om till vettiga pengar, men till min lilla fina .17hmr var det fan rena rövarpriserna. 5:-/st tycker i alla fall jag är i mesta laget för den lilla söta patronen. Är det någon som har tips om var man kan köpa .17hmrammo till vettigare peng, gärna i Mälardalsregionen, så är jag tacksam för tips. Torsbo och Vapex har naturligtvis, men det är lite frakt/resa för att komma dit och då blir det dyrt lik förbannat.
Publicerat April 6, 201313 yr Författare CCI, alla kultyper. Har även sett radikala höjningar på bl.a Winchester hos andra handlare.
Publicerat April 6, 201313 yr Jag köpte upp ett lager för ett år sedan och levererade till robsoftfolk, tror vi kom ner till strax under 2kr. men då köpte jag tre lådor , 60 askar, detta var nån varmint 17 grains! Jag har 5 askar kvar så jag kan kolla och om du kan få ihop så ni köper 20 ask så kan jag kolla igen!
Publicerat April 6, 201313 yr Jag snackade med en handlade och fick köpa ett kolli till hans listpris. Han gjorde iofs en liten förtjänst iom att han hade 10% på listpriset just då så det blev lite av en win-win situation. Det vart i alla fall under 3 kr/bula.
Publicerat April 6, 201313 yr Köper när jag behöver och så lite kvantiteter så spelar priset ingen roll! Skulle fan stå i kö till GeKå för nåra jävla futtiga kronor,som ex. alltså!!
Publicerat April 6, 201313 yr Här i Gällivare räcker det inte med femman per skott. Jag undrar hur det ser ut i vårat grannland Finland? Man dödar ju patronen med de ammunitionspriserna. Varför ska det vara så förbaskat mycket dyrare än 22wmr?
Publicerat April 6, 201313 yr 22 hornet,samma sak,men va fan,de e ju ingen kulspruta man har ,så vadå??
Publicerat April 6, 201313 yr Har förvisso sisådär 15 askar ammo kvar, men nu när jag introducerar min 6-åring till lite skytte går det helt plötsligt många skott. Kalibern är helt perfekt som inkörsport för en liten pajk så kan gubbarna skjuta med lite grövre saker på samma håll. Måste med andra ord undersöka möjligheten att fylla på förrådet utan att ruinera mig.
Publicerat April 6, 201313 yr Bra jobbat!!har 2 st barnbarn i nästan den åldern,kosta vad de kosta vill,ungarna ska få skjuta!!
Publicerat April 7, 201313 yr 22 hornet,samma sak,men va fan,de e ju ingen kulspruta man har ,så vadå?? Jo men hornet går ju att ladda om ett antal gånger och helt plötsligt så är den billigare än en 17hmr att skjuta med. Någonting är fel i prissättningarna.
Publicerat April 7, 201313 yr Har förvisso sisådär 15 askar ammo kvar, men nu när jag introducerar min 6-åring till lite skytte går det helt plötsligt många skott. Kalibern är helt perfekt som inkörsport för en liten pajk så kan gubbarna skjuta med lite grövre saker på samma håll. Måste med andra ord undersöka möjligheten att fylla på förrådet utan att ruinera mig. Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli. Man får ju en flashback till sin egen barndom med en liten tår i ögat.
Publicerat September 30, 201312 yr Har blivit med Quad och lyfter därför den här tråden. Verkar vara lögn i helvete att få tag på ammunition till rimligt pris, så tänkte höra om det är någon som vet var man köper CCI V-Max i första hand? Kan det finnas intresse/möjlighet för ett gruppköp av nämnda ammo samt idéer om vart man isf vänder sig?
Publicerat Oktober 1, 201312 yr Blir det aktuellt med gruppköp på 17hmr så är jag gärna med. CCI V-max funkar fint för mig.
Publicerat Oktober 1, 201312 yr Wildmark Ullared säljer Hornady vmax för 150kr/ask, vad gnäller ni över? Kärringar.
Publicerat Oktober 1, 201312 yr CCI, Federal, Winchester, Remington and Hornady all loaded here at CCI in Lewiston, Idaho with a V-max bullet are identical, with the exception of tip color. Manufactured on the same equip, to the same ballistic specs, using the same components other than color of the tip of the bullets. Obviously the shellcase 'head stamp' and packaging would be different on the various products. Linda OlinCCI/Speer Technical Services2299 Snake River Ave.Lewiston, ID 83501 Ammunition is also available from Winchester, PMC and Sellier & Bellot.Cartridges for .17 HMR come with bullets that weigh 15.5-grain (1.00 g), 17-grain (1.1 g), and 20-grain (1.3 g), and come in designs such as polymer (ballistic) tipped, hollow points, soft points, and FMJ. Mvh.
Publicerat Oktober 1, 201312 yr Wildmark Ullared säljer Hornady vmax för 150kr/ask, vad gnäller ni över? Kärringar. Jag gnäller tydligen över att jag har för långt till Ullared... (trodde jag aldrig att jag skulle säga ) 150 kr/ask är väldigt bra pris, nån som har möjlighet att agera ombud? Tack för info Flex
Publicerat Oktober 2, 201312 yr Jaha... Kollat runt bland de handlare som jag får betrakta som lokala (inom 10 mil), första hade en ask av "nån" hålspets för 280:-, andra visste inte vad det var för kaliber..., den tredje visste inte heller vad det var men erbjöd sig att ta hem om det gick från Classic Vapen. Finns ett par ställen till som jag vägrar ha att göra med pga uruselt kundbemötande. Så det handlar inte bara om att jag är gnällig pga pris, även utbudet lämnar en del övrigt att önska. Nu verkar ju tillgången överlag på denna ammo vara skral, hade direkt köpt från Vapex om dom hade haft V-Max hemma. Finns tyvärr ingen annan som vill skicka ammunition. Verkar som om jag antingen får bita i det sura äpplet och ta en längre bilresa till ett ställe som har hemma, eller att ta en tugga av det mest maskätna ruttna äpple man kan föreställa sig och handla hos nån av de usla. Vill ju för h-e provskjuta!
Publicerat Februari 10, 201412 yr Var just in och handlade en ask helmantel till min 17hmr. Hur i helsike kan man motivera ett pris på 285 spänn när en ask om 50 patroner 17 mach2 kostar 80 riksdaler på torsbo. Den mängden krut extra och den mängd mässing till som går åt för att göra en 17hmr kan inte motivera en prisökning på 200 kronor. Någonstans sitter det något svinföretag och skor sig ordentligt.
Publicerat Februari 10, 201412 yr Nä. fick 22 askar för 2000kr! jo nått öre mer per skott men mycket roligare per skott!
Publicerat Februari 11, 201412 yr det vette fan om jag håller med om. jag kan ju skjuta matvilt med min utan att behöva tugga mantel, det kan inte du…. hela malmö vaknar med en hmr och det är ju rätt värdelöst Ozz, så "fun factor"är inte alltid analogt med "practicality factor"
Publicerat Februari 12, 201412 yr Kollade priserna over there. 24cent för en patron till 17hmr som billigast. Något är jävligt fel i prissättningen på ammunition här i Sverige.
Publicerat Februari 15, 201412 yr Ja nog är det något som är fel med prissättningen i det här landet. I Norge är det ju betydligt mycket billigare. http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=4180