Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tvi Tvi Tvi.. så har det hänt

Featured Replies

Publicerat

Nu har även vi fått LO'n runt knuten.

En bekant i Ekolsund såg igår ett rivet rådjur, djuret var väldigt sargat med blödande skinnflikar på skinkirna samt långa rivsår över bogar och hals. Då min bekant ej är jägare dock markägare så kunde han inte avliva djuret som avvek när han närmade sig.

Jag har ofta funderat hur länge viltstängslen skulle hålla Lo'n borta, men nu vet jag  :'( Den enda lilla trösten jag har är att detta skedde nedanför E18 och det är två viltstängsel kvar, dock finns det 1 viltgång och en viadukt på den sträckan, så det är bara frågan om dagar innan den/dom hittar in på vår sida av skogen. Japp det är samma skog med en motorväg i mitten.

Jag skall prata med min bekant under dagen och se om vi kan spåra upp rådjuret då det troligtvis redan avlidit av skadorna.

:'( :'( :'(

Det känns trygt med en stabil regering som har koll på vad som händer i skogen, och den rådjursstam som jag förvaltar bor ju mellan två viltstängsel på ca 1000-1200ha och kommer säker att klara av en familjegrupp av Lo'n  ::) >:(

• 2 months later...
Publicerat

Förflytta lodjuren till mina marker...jag skulle gärna ha ett par lodjur att jaga me stövarn...

Ta med ett par rävtikar på släpet när du ändå kommer...

Publicerat

Skulle också vilja prova jycken på lo. Men det är väl inte det lättaste att hitta några marker för det. :'(

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare
Skulle också vilja prova jycken på lo. Men det är väl inte det lättaste att hitta några marker för det. :'(

Inte... här kryllar det av dom...

Publicerat

Vad brukar ni ha för tilldelning om ni nu brukar ha nån? Tillåter markerna att man jagar dom med hund?

Publicerat
  • Författare
Vad brukar ni ha för tilldelning om ni nu brukar ha nån? Tillåter markerna att man jagar dom med hund?

Tilldelning på LO... ;) Persson har liksom vägverket en nollvision på tilldelning av LO och uppenbarligen en nollvision på rådjur.... Men du får gärna komma och titta på dom om du vill....

• 1 month later...
Publicerat
Tilldelning på LO... ;) Persson har liksom vägverket en nollvision på tilldelning av LO och uppenbarligen en nollvision på rådjur.... Men du får gärna komma och titta på dom om du vill....

Säger samma sak som en samme sa i en välkänd journalists jaktfilm "En bra katt, Är en död katt"

Publicerat
Säger samma sak som en samme sa i en välkänd journalists jaktfilm "En bra katt, Är en död katt"

En bra katt, Är arbetande huskatt, helst två som jagar i lag.

Publicerat
En bra katt, Är arbetande huskatt, helst två som jagar i lag.

ny syftar vi inte på samma art av katt jag syftar på Lynx Lynx och du på Felis Silvestris :P

Publicerat
ny syftar vi inte på samma art av katt jag syftar på Lynx Lynx och du på Felis Silvestris :P

okej, så då behöver jag inte jaga dig med slangbellan alternativt dricka dig under bordet för för att få ett erkännande av huskattens betydelse för mössens utrotande. ;D

Publicerat

nää hade ändå inte erkänt något sånt :D själv tror jag på anticimex :P