Publicerat Juni 10, 201312 yr Hoppsan... Hehe ja just ja! Mitt fel. Tänkte när det var en så gammal bössa har dom ofta tunnare pipor! Nu är ju inte Varberger någon oerhört gammal bössa. Till o med jag minns när det var reklam för Varberger i jakttidningarna.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Ge dig! Skriv inte saker om något du bara tror. Har man noll koll så är det bättre att ge fan i att svara.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Har alltid sagt att 14mm ytterdiameter ska ha m13x1... 16=m14x1 och 22= m15/18x1. Vad jag vet om varberger byggdes dom för skidskytte... Därför ansåg jag det vara en 14mm... Och i 14mm vill du ha en m13 gänga på grövre kalibrar än .22 för att det sliter mera desto grövre kaliber.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Gamla bössor har tunna pipor och skidskyttebössor har 14mm pipor... Vad vill du komma med? Kan inte så att du har skrivit att pipan är 14mm grov någonstans? Låt nu tråden va eller skriv något vettigt som du vet är rätt.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Ge dig! Skriv inte saker om något du bara tror. Har man noll koll så är det bättre att ge fan i att svara. Helt enig med dig där, ibland spekuleras det väl mycket. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Juni 10, 201312 yr Författare Ursäkta om jag lägger mig i? Har tyngden på dämparen något att göra vilken gänga man ska välja? Typ jaki som väger 520 gr ska man då välja 14x1spigot? Medan aimzonic compact 260 gr 14x1? S.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Hoppsan... Hehe ja just ja! Mitt fel. Tänkte när det var en så gammal bössa har dom ofta tunnare pipor! Där skrev jag att jag trodde den hade tunn pipa.
Publicerat Juni 10, 201312 yr Nej inte egentligen, jag har både spigot och vanlig montering och det enda jag kan säga som kan vara en fördel är ju att gängan börjar en bit ner på den måttpassade delen, dvs man har redan linjering av dämpen. Sen är det så klart mil spec att ha spigot så enligt det tänket är det en starkare/bättre gängning, men skillnaden mellan två dämp i vikt är inte det som skall avgöra valet/påverka valet av gängning. /Christian
Publicerat Juni 10, 201312 yr Författare Nej inte egentligen, jag har både spigot och vanlig montering och det enda jag kan säga som kan vara en fördel är ju att gängan börjar en bit ner på den måttpassade delen, dvs man har redan linjering av dämpen. Sen är det så klart mil spec att ha spigot så enligt det tänket är det en starkare/bättre gängning, men skillnaden mellan två dämp i vikt är inte det som skall avgöra valet/påverka valet av gängning. /Christian Ok. Tack för förklaring, var som jag ana då. För enkelt heten skull blir de 14x1. Och en aim zonic. Om skattepengarna kommer? Då kan den nyttjas på de andra bössorna om de skulle bli fel? S
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Författare Har legat i dvala men nu är de bli på den andra bössan, så nu kan jag fixa med denna. Har snubblat en räv för den ska tilläggas.
Publicerat September 14, 201312 yr Författare Idag lämnade jag bort den. Var faktiskt lite sådär. Får se om de bli affär? Bössan som kommer ersätta denna blir en vak och lock racer. En trimmad klass 2 kan man säga. S
Publicerat Oktober 3, 201312 yr Författare Då var den fula ankungen hemma igen. När jag parkerat hundarna sista januari så hamnar a-tec på denna. Skulle vilja ha en laminat stock men finns ingen som passar:-( kanske någon har en stock? S.
Publicerat Mars 3, 201412 yr Författare Då är de klart! Hon flyttar Känns lite vemodigt men de blir nog bra! Vart väll aldrig använd riktigt som jag tänkt mig Ska bli kul med de nya projektet S.