Publicerat September 8, 201312 yr ..... Men nu till frågan... Lånebössan fjädrade tillbaka så att det var svårt att få i skottet... (använder undre pipan) Är det något man kan räkna med att nya vapen också gör??? Kanske är det jag som håller bössan fel när jag laddar... Lite lite måste man rent tekniskt sett ha för garantera ett korrekt upphak, men det märks knappast om det är rätt gjort. Tyvärr så denna lilla feature numera ganska vanlig även på vapen i mellanprisklass då vi som kunder inte ställer krav på tillverkarna..... T
Publicerat September 8, 201312 yr Så du menar att det är rätt normalt att man inte kan få i skotten... Det hade jag aldrig godkänt på ett kulvapen... tycker det lutar åt en felkonstruktion eller ett skadat vapen. Är ju inte kul att behöva hålla ihop vapnet vid laddning, då man ju skjuter en del skott på banan...
Publicerat September 8, 201312 yr Så du menar att det är rätt normalt att man inte kan få i skotten... Det hade jag aldrig godkänt på ett kulvapen... tycker det lutar åt en felkonstruktion eller ett skadat vapen. Är ju inte kul att behöva hålla ihop vapnet vid laddning, då man ju skjuter en del skott på banan... Hur många jaktstudsare har nu inte risig matning? Jag skulle nog säga runt 50%..... Det är i ganska stor omfattning "normalt" även om det på intet vis är bra att det är så. Men vi köper ju vapen utifrån prislapparna så någonstans måste man ju dra in för att få ihop kalkylen..... Nu är det relativt enkel justerat för en smed så det är ingen show stopper direkt. Sedan spelar det väl ingen roll om du jagar eller står på banan? Laddförfaramdet är ju alltid det samma. T
Publicerat September 8, 201312 yr Min far köpte en browning bss för något år sedan. Den är i kal 20 och riktigt trevlig att skjuta med. Hur kvaliteten är vågar jag inte svara på men det är ju en browning tillverkad på rätt ställe. Så den vill jag slå ett slag för om du får tag i en dylik.
Publicerat September 8, 201312 yr Nu är det relativt enkel justerat för en smed så det är ingen show stopper direkt. Sedan spelar det väl ingen roll om du jagar eller står på banan? Laddförfaramdet är ju alltid det samma. T Då jag skjuter över 20000skott år på banan och räknar med att det är lite mer än den genomsnittliga jägaren skjuter så anser jag det har betydelse. Vore det bara ett par fåtal skott per år så kan man leva med det... Bra att det i alla fall är möjligt att få åtgärdat...
Publicerat September 8, 201312 yr Då jag skjuter över 20000skott år på banan och räknar med att det är lite mer än den genomsnittliga jägaren skjuter så anser jag det har betydelse. Vore det bara ett par fåtal skott per år så kan man leva med det... Bra att det i alla fall är möjligt att få åtgärdat... På banan hade det väl inte stört så mycket men på jakt hade jag absolut inte accepterat det. T