Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pressmeddelande från polisen ang. åtelkameror o artskyddsbrott

Featured Replies

Publicerat

Eftersom en åtelkamera inte med bästa vilja kan härledas till ett samhälleligt intresse är det svårt att få ett sådant tillstånd utfärdat.

hmm, undrar varför man frågått gamla principer och tillåtit fast belysning vid åtel m.m. om det inte anses av samhälleligt intresse att hålla nere grisstammen...

Publicerat

Och där blir vi överkörda igen.........

Publicerat

4 års fängelse  :thumbsup:  är det någon som skämtar finns väl ingen som inte har camera på sin grisåtel ?

Publicerat

4 års fängelse  :thumbsup:  är det någon som skämtar finns väl ingen som inte har camera på sin grisåtel ?

Ja jag har ingen,men skall skaffa..stenåldersjakt jaa vet :whistling:

Publicerat

Är pressmeddelandet från polisen i allmänhet eller polisen i värmland specifikt?

Kan tänka mig att polisen kronoberg eller kalmar har lite annan syn på det hela...

Publicerat

Är pressmeddelandet från polisen i allmänhet eller polisen i värmland specifikt?

Kan tänka mig att polisen kronoberg eller kalmar har lite annan syn på det hela...

Inte i juridiskt mening, men....

Publicerat

Det slog mig nu men alla webkameror man kan surfa in på via webben och glo på,
lyder inte de under samma principer?

Kanske är en helt annan sak?!

Publicerat

Herregud, vart är samhället på väg....att de ens orkar lägga tid på denna typ av överträdelser? Det finns ju inget annat polisen kan ägna sig åt.....

Man blir så trött!

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Jag tycker ändå det värsta är den förvridna syn på jakt man ger uttryck för när man säger att åtelverkdamhet inte ens med bästa vilja kan anses utgöra en samhällelig nytta. LRF borde JO anmäla dem...

Publicerat

Inte för att jag har nått emot åtelkamera men så länge som dom är i lag förbjudna så ska dom beivras.

Sen om dom har nån egentlig användning?

Jag kan ju bara referera till grisjakt. Men där fyller dom ingen funktion utom som tidsangivelse och det klarar man med andra verktyg lika bra.

Det saknar betydelse vilka grisar som besöker. Det är vilken gris som kommer när man är på pass som har betydelse. Och alla grisar är skjutbara utom dom undantagen som finns i lagen. Kan jag inte se det när jag är där så hjälper inte en gamal kamerabild heller :)

Alla beundrar väl den där kända jägaren som bara genom att titta på marken kan beskriva vad som varit och skett. Den kunskapen får man inte genom att titta på mobiltelefon.

Sända bilder? Visst men ska det ha nytta så måste man hinna dit också. Och det förutsätter att man har mycket foder och många grisar. Alltså precis motsatsen till vad vi vill göra med stammen.

Så för min del så kan åtelkameran lika gärna vara förbjuden. Men sen ska det vara enkelt att få tillstånd när behovet verkligen föreligger. Det är där dom behöver ändra.

Publicerat

vikket jäv-a dravvel,, svammelsverige

Publicerat

Jag tycker att vi alla som har åtelkameror anmäler oss frivilligt och ber att få 4 års fängelse. Det borde väll betyda sammanlagt minst 10000 års fängelse och dessutom generera massor av jobb för ett samhälle på randen till konkurs. Vi kanse kan få sverige på fötter på det viset...