Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vårbock -13

Featured Replies

Publicerat

Hittade ingen tråd om detta, så...

Jaha, är det någon som ska ut i morgon? Själv sitter jag och lurar på var jag ska gå någonstans. Sen ville grabben och grannpojken med oxå. Och jag antar att de inte är så sugna att gå upp 04:00 i morgon bitti, så det blir ett kvällspass också..

MKJ?

mvh/Må

• Svar 106
  • Visningar 10,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev en för mig ikväll

• Blev den här idag =)

• Ähh, klipper in filmsnutt från en bockjakt för några år sedan (som jag gjort några gånger tidigare på detta forum ). Mbbohman filmade. Tycker den i alla fall återger stämningen och känslan i just vår

Posted Images

Publicerat

Jag ska ut :)

Publicerat
  • Författare

Ähh, klipper in filmsnutt från en bockjakt för några år sedan (som jag gjort några gånger tidigare på detta forum :ermm::tongue:). Mbbohman filmade.

Tycker den i alla fall återger stämningen och känslan i just vårbocken. Ljuset, sval luft och fågelkvitter..

mvh/Må

Publicerat

Jag hoppas på att kunna komma ut. Beror lite på om någon annan i jaktlaget skall ut.
Hoppas, hoppas, hoppas.

Publicerat

Jag ska ut! Har sett några som jag ska prova att skjuta på! :smile:

Publicerat

Jag ska nog ut i övermorgon tror jag. Har inga stora förhoppningar då grannmarken har fått Lo och den har desimerat rådjursbeståndet där, dock vet jag inte hur mycket det påverkar våra djur. 

Publicerat

Ska inte ut imorgon men till helgen kanske och kika lite på bockarna iaf, tror inte jag skjuter om jag hittar någon då vi knappt har några rådjur kvar.

Publicerat

Ska inte ut imorgon men till helgen kanske och kika lite på bockarna iaf, tror inte jag skjuter om jag hittar någon då vi knappt har några rådjur kvar.

Vad beror det på tror du att ni har lite rådjur?

Publicerat

Jag ska ut i svinottan i morgon.

Skönt när man får order av jaktledaren att ge sig ut och skjuta bort en eller annan bock med taskiga horn  :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Här blåser det rätt rejält just nu, men det ska väl ge sig under kvällen.

Skruvade ihop ett par kvastskaft till skjutstöd. På min nya stock till Tikkan är det en Picatinny rail på undersidan och jag har inte fått adaptern till en vanlig rembygelknopp ännu. Så mina Harris är obrukbara för tillfället.

/Må

Publicerat

Jo nog ska det provas i både arla morgonstund och vid skymningen imorrn, inte många timmar kvar nu!

Publicerat
  • Författare

Kommer att ta en runda på våra åtlar innan det ljusnar i morgon bitti. Mycket grisaktivitet just nu och särskilt mellan kl 03-05. Kul om det kunde bli en bock/grisdoublé!!! :-)

/Må

Publicerat

Jag ska ut, har ögonen på en medaljbock så den ska provas både morgon och kväll.

Publicerat

Ja fan vilken morgon vi hade när jag var med och filmade.

Publicerat

Kommer att ta en runda på våra åtlar innan det ljusnar i morgon bitti. Mycket grisaktivitet just nu och särskilt mellan kl 03-05. Kul om det kunde bli en bock/grisdoublé!!! :-)

/Må

Lyckades med en upplänsk vårdubble för några år sedan och vore trevligt å lyckas igen.

Haglar å regnar här nu och det väntas finväder imorrn :-)

Publicerat

Jaja, vi här nere i småland sitter väl vackert o väntar på att det ska bli 16/8 dårå......... :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Vore så läckert o prova på denna jakt en gång i livet eller varför inte många.

Skit jakt på er,

//

Publicerat

Passar på att grilla lite rådjursfile så här kvällen före :) skit jakt på er alla

Publicerat
  • Författare

Jag och dottern har precis kammofärgat min hemmasnickrade bipod.

post-698-0-89470000-1367344267_thumb.jpg

IPA:n på bilden får vara i fred (tror jag....). Det är ju inte många timmar kvar...

;-)

/Må

Publicerat
  • Författare

Ja fan vilken morgon vi hade när jag var med och filmade.

Ja, fy f-n. Saknar Bavven.... :-(

:-)

/må

Publicerat

Kliver upp tre imorgon för att fara och passa där jag sett två olika bockar så chansen finns att ja ska få fälla mitt första rådjur :) Skitjakt på er andra som ska ut! :D

Publicerat

Fick just ett riktat mål till morgondagen. De såg en bock som haltade på höger bak nu ute på marken. Den blir högsta prio i morgon.

Publicerat

Finns det någon som kan tänka sig att dra med en gammal käring ut på grisjakt, ej drevjakt, så kan jag ordna bockjakt.

Publicerat

Finns det någon som kan tänka sig att dra med en gammal käring ut på grisjakt, ej drevjakt, så kan jag ordna bockjakt.

Ja om du vil køre til Småland,forårsbuk kan jeg ikke klare i år har meget arb i Sverie og her hjemme inden bukjagt 16 maj i dk,ingen problem at fixe 2-3 nætter på gris  :yes: mvh kalle.

Publicerat

Nu suger det i avtryckarfingret i hos gammelgumman. :thumbsup:

Det är rätta takter Mirva. :yes:

Visst är jag sugen också att prova på grisjakt men jag vet inte om jag skulle sätta mig i bilen ner till Uppland el. var det nu skulle bli och sitta och vaka gris.

Det är ju 100 mil till S-holm enkel väg. :sad:

Publicerat

Nu suger det i avtryckarfingret i hos gammelgumman. :thumbsup:

Det är rätta takter Mirva. :yes:

Visst är jag sugen också att prova på grisjakt men jag vet inte om jag skulle sätta mig i bilen ner till Uppland el. var det nu skulle bli och sitta och vaka gris.

Det är ju 100 mil till S-holm enkel väg. :sad:

Hej jonsson i kan køre sammen 4 m/k så ligger jeg mark og kojer til du behøvs ikke at slæbe din med,har husvogn til at sove i :woot:  :yes: kalle..