Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vårbock -13

Featured Replies

Publicerat

Grattis till den fina bocken! :)
Det är lite speciellt med att ta hand om den första särskilt i mörkret :smile:

Hornen ser väldigt fina ut men kanske lite klena, behöver vara ganska grova för att det ska bli tillräckligt med vikt.

Det är alltid kul att gå till konservatorn och få dem bedömda så gör det, det är många faktorer som spelar in så det är värt ett besök!  :thumbsup:

Lycka till!

• Svar 106
  • Visningar 10,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev en för mig ikväll

• Blev den här idag =)

• Ähh, klipper in filmsnutt från en bockjakt för några år sedan (som jag gjort några gånger tidigare på detta forum ). Mbbohman filmade. Tycker den i alla fall återger stämningen och känslan i just vår

Posted Images

Publicerat

Grattis till första bocken !

Publicerat

Grattis!!

Publicerat

Grattis! Första bocken ska hänga på väggen :-)

iPad Tapatalk HD

Publicerat

iPad Tapatalk HD

Alla troféer är värda att hänga upp. Sen om det är i finrummet, troférum eller städskrubben spelar mindre roll :)

Publicerat

iPad Tapatalk HD

Alla troféer är värda att hänga upp. Sen om det är i finrummet, troférum eller städskrubben spelar mindre roll :)

+1 på den -_-

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

Den ska hänga på hedersplats i vardagsrummet och det är det inget snack om. :thumbsup:  :yes:

post-144-0-07305300-1368523456_thumb.jpg

Ovanför dumburken med både älghorn o bävertrofé. :yes:

Taggarna kan man till annat som att hänga medaljer i från baskettiden.

Min o sonens. Jag som ledare o han som spelare. :thumbsup:

Publicerat

Ingen aning om åldern,  Lämnar in trofeer till en gubbe som brukar kunna säga ca ålder på djuren, Ska kontakta honom i veckan så kanske jag får veta då.

Publicerat

Riktigt grann bock! Har du någon aning om ålder på den?

Gubben sa 6-7 år

Publicerat

Riktigt grann bock! Har du någon aning om ålder på den?

Gubben sa 6-7 år

Ok, tänkte mer om du visste åldern innan du sköt. Hur som helst en bra avskjutningsbock både på våren och i augusti. Enligt mig är den dessutom riktigt grann :)

Publicerat

Grattis till alla skyttar! Själv väntar jag till Augusti! Har bara lovligt på "spetsbock" de enda bockarna jag har sett är fina 6or och 4or. och ett "överflöd" med getter. Och Getterna ska ju ha någon ståtlig herre som betäcker... 

Publicerat

Magnus, det finns alltid någon liten knabbe eller returare som man kommer åt förr eller senare, iofs är det sällan någon utmaning att skjuta de där ungbockarna, mer förvirrade och kåtslagna djur tror jag inte existerar, det skulle vara speltokiga tuppar i så fall.

Till dem av er som har jakt och har jagat, härligt och stort grattis till alla er som fällt något, det är underbart att vara ute i skogen så här års. /CHristian

Publicerat

Ok, tänkte mer om du visste åldern innan du sköt. Hur som helst en bra avskjutningsbock både på våren och i augusti. Enligt mig är den dessutom riktigt grann :)

Aha ok, Hade mina aningar att det var en äldre herre, Spanade på den redan förra året, Vi beslutade att den skulle vi ta nu på våren =)

Publicerat

Aha ok, Hade mina aningar att det var en äldre herre, Spanade på den redan förra året, Vi beslutade att den skulle vi ta nu på våren =)

Men då så :) Såg att det var en fin avskjutningsbock och ville luska fram om du/ni visste det innan eller bara hade tur :):)

Jag är lite kär i förvaltningen innan skott så när en returare fälls och man har koll på det innan så är skytten värd en medalj i mina ögon!

• 2 weeks later...
Publicerat

Tjena, någon som har tillgång till nå bockjakt/grisjakt i västmanland för en billig slant under juni? Skulle vara grymt om någon kunde berätta vars. vi är 2 st som väldigt gärna vill oss ut, men att få tag i områden i södra sverige är inte lätt, eller har man en fet plånbok så gåre ju bra;). Kan ev byta mot småviltsjakt här uppe i västerbotten.

Publicerat

Var hembjuden till en kompis igår på jakt, Precis när jag skulle avsluta för kvällen så kom denna herre.

post-6266-0-51014300-1369980889_thumb.jp

Publicerat

Grattis! :smile:

Det var en grann bock! :thumbsup:

Publicerat

Imorgon bär de av. Hoppas de går lika bra som sist:-)

S

Publicerat

En liten fyra imorse och totalt 3 vårbockar har de blivit iår. 

dsc00015.JPG

Publicerat

Sköt en vårbock igår kväll :)

post-11105-0-38613500-1370703814_thumb.j

Publicerat
  • Författare

Sköt en vårbock igår kväll :)

Jag med!

post-698-0-21796500-1370805797_thumb.jpg

:tongue:

/Må

Publicerat

En liten fyra imorse och totalt 3 vårbockar har de blivit iår.

dsc00015.JPG

Härligt, Uppland eller hemma ?
Publicerat

Grattis till er bockjägare  :biggrin:

Publicerat

Det blev en för mig ikväll :smile:

Bamse. Vad är de för dämpare du har? Längd på pipan? Vem har gjort jobbet? kaliber?

Grattis till bocken:-)

S.

Publicerat

Härligt, Uppland eller hemma ?

Hemma, hade fått bild på en ofejad ful liten bock som jag tänkte skulle va lagom att ta men så klev den här fram istället ;)