Publicerat Maj 6, 201313 yr http://www.jaktojagare.se/notiser/sjf-basen-angrar-eu-ja Det var bara synd att inte fler gjorde det från första början så hade vi kanske inte varit med i denna byråkratin idag. http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=5525194 Bar 9 % av svenskarna vill ha Euro som valuta idag.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Det är alltid lätt att vara efterklok. Hörde på radion idag att sverige är mer EU negativt än någonsin tidigare. Främst beror det på ekonomin och euron men såklart spelar idiotin kring vargar, snus mm in. Jag skrev några rader om Sprängares utspel på bloggen härom dagen: http://lipoptena.blogspot.se/2013/05/det-ar-latt-att-vara-efterklok-om-eu.html Det intressanta var att jag precist läst en debattartikel i ett pre-EU nr av Svensk Jakt signerad Sten CHristoffersson där han på förhand identifierar och varnar för några av de problem vi faktiskt drabbats av..... Givetvis är det tillämpningen av art- och habitatdirektivet som är det han egentligen varnar för även om han inte uttrycker det så. Delar av debattartikeln finns citerade i min blogpost.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Författare Det är alltid lätt att vara efterklok. Hörde på radion idag att sverige är mer EU negativt än någonsin tidigare. Främst beror det på ekonomin och euron men såklart spelar idiotin kring vargar, snus mm in. Jag skrev några rader om Sprängares utspel på bloggen härom dagen: http://lipoptena.blogspot.se/2013/05/det-ar-latt-att-vara-efterklok-om-eu.html Det intressanta var att jag precist läst en debattartikel i ett pre-EU nr av Svensk Jakt signerad Sten CHristoffersson där han på förhand identifierar och varnar för några av de problem vi faktiskt drabbats av..... Givetvis är det tillämpningen av art- och habitatdirektivet som är det han egentligen varnar för även om han inte uttrycker det så. Delar av debattartikeln finns citerade i min blogpost. Visst är det lätt. Svenskarna har aldrig varit så negativa tii EU o Euron som är idag. Jag har varit inne o läst i din blogg.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Som sagt det är lätt att vara efterklok och ångra sig. Jag är så nöjd med att jag röstade nej till EU och Euron. Hadde en knapp tyvär så har den försvunnit där det stog skyll inte på mig jag röstade nej.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Å enda partiet som vill ha en folkomröstning är SD. Vore fint slippa eländet. Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat Maj 6, 201313 yr Författare Jag är så nöjd med att jag röstade nej till EU och Euron. Du är inte ensam om det foffe!
Publicerat Maj 6, 201313 yr Vafan snackar ni om.. jag röstade klart Nej när det begav sig och är väl således inte med i EU ?
Publicerat Maj 6, 201313 yr Jag röstade solklart Ja till EU 1995 i tron att det handelspolitiskt var en bra lösning. Det är det. Dock har jag reviderat min åsikt till att numera vara emot EU. Unionens överstatlighet har tyvärr förstört mycket och jag retar upp mig rejält på all detaljstyrning. iPad Tapatalk HD
Publicerat Maj 6, 201313 yr Att folk säger att de röstade nej ska man nog ta med en nypa salt. Varför då ? Jag svär på att jag röstade nej.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Och jag röstade inte alls för jag var för ung så jag är inte heller med i EU;)
Publicerat Maj 6, 201313 yr Författare Jag röstade solklart Ja till EU 1995 i tron att det handelspolitiskt var en bra lösning. Det är det. Dock har jag reviderat min åsikt till att numera vara emot EU. Unionens överstatlighet har tyvärr förstört mycket och jag retar upp mig rejält på all detaljstyrning. iPad Tapatalk HD Det var väl det enda bra med EU var att slopa tullar när du importerar saker från ett annat EU-land, men det är det enda som jag har sett som positivt med EU-medlemskap. Är det någon som kan peka på något annat som har varit positivt så varsågod.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Är det någon som kan peka på något annat som har varit positivt så varsågod. Det finns alltid något att gnälla och vara arg på
Publicerat Maj 6, 201313 yr Författare Det finns alltid något att gnälla och vara arg på Ja visst är det så Kristin och det är nog mer negativt som det finns att peka på än positivt och dess överstatlighet.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Ja visst är det så Kristin och det är nog mer negativt som det finns att peka på än positivt och dess överstatlighet. Absolut! Jag kan då inte räkna upp några fler positiva saker med EU än min ovanstående kommentar, men så gillar ju jag att ha saker att vara arg på
Publicerat Maj 6, 201313 yr Att folk säger att de röstade nej ska man nog ta med en nypa salt. Jag var aktiv inom Nej till EU, jobbade typ dygnet runt men det hjälpte inte. om vi i norr hadde fått bestämma så hadde det blivit nej.
Publicerat Maj 6, 201313 yr Med tanke på att vi idag är så beroende av import så tror jag det är svårt att se vad se egentliga effekterna varit om vi inte varit med i EU. Tror t ex importerade varor hade varit avgörande dyrare. Tror även att flera företag hade sett stora fördelar av att ha sin produktion och utveckling i ett EU land. Sen är även frågan om vargfrågan hade tagit en annan vändning? Hade inte jakten överklagats till domstol ändå? Hade inte Winberg förbjudit morkullejakten ändå? Ingen av frågorna ovan kommer vi få svar på utan kan bara gissa. Men att vara medlem i EU har en stor fördel: vi kan verkligen skylla ALLT på EU..