Publicerat Maj 10, 201312 yr Vind i seglen för jakthatare och rovdjursvänner. Nu när vargjakten är stoppad i domstol osv, så börjar dom lägga krutet på nästa art. Nu är det jakten på räv dom vill stoppa! Skulle inte förvåna mig om dom kan hitta en rovdjursvän i någon domstol och få igenom jakt stopp på räven också. http://ltz.se/asikter/ordetfritt/1.5858271-skjut-inte-ravarna
Publicerat Maj 10, 201312 yr Tja varför hålla sig till sanningen då man ska propagera mot jakt. Kan inte se något större hot från sådana människor, rävar vet alla som har fjäderfä och får att dom kan ställa till med minst lika mycket jävelskap som vargen.
Publicerat Maj 10, 201312 yr Författare Tja varför hålla sig till sanningen då man ska propagera mot jakt. Kan inte se något större hot från sådana människor, rävar vet alla som har fjäderfä och får att dom kan ställa till med minst lika mycket jävelskap som vargen. Åja.... Dom har ju gjort det rätt besvärligt i vargfrågan. Dröjer säkert inte så länge innan dom har drivit igenom ett jaktförbud även här. Kanske tom att dom lyckas sätta käppar i hjulen för löshundsjakten också. Det gäller bara att hitta rätt forskare som håller med dom, samt en euparlamentariker som stöttar tankarna och hotar med eudomstol
Publicerat Maj 10, 201312 yr De där med att grythundarnq biter ihjäl ungarna stämmer väl inte? Vet att man gjorde så förr men inte nu för tiden, eller? Nån som vet hur det är?
Publicerat Maj 10, 201312 yr De där med att grythundarnq biter ihjäl ungarna stämmer väl inte? Vet att man gjorde så förr men inte nu för tiden, eller? Nån som vet hur det är? Grannens Terrier har gort det men vet inte om det är vanligt,, själv blivit utskälld av ett fruntimmer när jag skjutit Räv,,- Men att vissa inte har kunskap betyder inte att man behöver skriva i länsTidningen ,,, Trams är det vad det är ,, Hade jag ork o motivation skulle jag svara med bild på skabbrävar o slagna Rådjurs kid,,- Men ids inte svara på dumheter,,
Publicerat Maj 10, 201312 yr Grannens Terrier har gort det men vet inte om det är vanligt,, själv blivit utskälld av ett fruntimmer när jag skjutit Räv,,- Men att vissa inte har kunskap betyder inte att man behöver skriva i länsTidningen ,,, Trams är det vad det är ,, Hade jag ork o motivation skulle jag svara med bild på skabbrävar o slagna Rådjurs kid,,- Men ids inte svara på dumheter,, Okej, men det allmänna hundförbudet gäller väl här oxå?
Publicerat Maj 10, 201312 yr Åja.... Dom har ju gjort det rätt besvärligt i vargfrågan. Dröjer säkert inte så länge innan dom har drivit igenom ett jaktförbud även här. Kanske tom att dom lyckas sätta käppar i hjulen för löshundsjakten också. Det gäller bara att hitta rätt forskare som håller med dom, samt en euparlamentariker som stöttar tankarna och hotar med eudomstol Vargfrågan handlar om ett djur som inte jagats på generationer, där handlar det om att stoppa införandet av en jakt medan det med räven handlar om att stoppa en befintlig och etablerad jakt något som jag tror är betydligt svårare.
Publicerat Maj 10, 201312 yr Författare Vargfrågan handlar om ett djur som inte jagats på generationer, där handlar det om att stoppa införandet av en jakt medan det med räven handlar om att stoppa en befintlig och etablerad jakt något som jag tror är betydligt svårare. Jag hoppas du har rätt.
Publicerat Maj 11, 201312 yr Detta var väntat.Det fanns diskussioner om att få stopp på jakten på "vargens lillebror" på SRF:s sida för nått år sen, ivrigt påhejat av Pocahontas ( Läs APU-ledaren) och hans sekt. Jag litar inte för en sekund på rovdjursivrarna, de är mycket väl skickade för att få upp denna sak på agendan, så sitt inte still i båten och tro att detta bara är något att rycka på axlarna åt, agera med fakta om rävskabb och om hur räven som opportunist gynnas av det moderna samhället som ger den mer tillgång till föda än vad den normalt skulle ha = stora stammar av räv = hårt tryck på småviltet osv.
Publicerat Maj 11, 201312 yr Jag litar inte för en sekund på rovdjursivrarna, de är mycket väl skickade för att få upp denna sak på agendan, så sitt inte still i båten och tro att detta bara är något att rycka på axlarna åt, agera med fakta om rävskabb och om hur räven som opportunist gynnas av det moderna samhället som ger den mer tillgång till föda än vad den normalt skulle ha = stora stammar av räv = hårt tryck på småviltet osv. Håller med, problemet är ju att gemene man många gånger tycker att "naturen ska balansera sig själv" vilket kan vara svårt att motargumentera. Det skulle vara teoretiskt kul att förbjuda all jakt på alla arter i 5 år bara för att kunna säga "vad var det vi sa!" /M
Publicerat Maj 11, 201312 yr Börja med att förbjuda Älg, Gris och Hjort i 5år så ska ni se att det tar hus i helsike.
Publicerat Maj 11, 201312 yr Tja vad ska man säga om dessa persoer? dom lever i en egen bubbla. Såg på Västerbottensnytt igår att dom har börjat vakna till liv i umeå igen. Dom vet inte vad dom skriver och hur livet i naturen ser ut. Alla som vet nått vet vad räven kan ställa till med och vet även vad som händer då det blir för stor poppulation av räv med skabb som följd. Vill dessa sk "djurvänner" att sånt ska ske bara för att stoppa jakten på t.ex räv. Redigerad Maj 11, 201312 yr med Foffe
Publicerat Maj 11, 201312 yr Jag delar både Mr Marlin och teffeks åsikter i frågan. Rävjakt är etablerad sedan länge till skillnad från vargen. Däremot är det viktigt att vi bemöter detta på ett sakligt sätt. Argumenten finns , de är bara att använda dom. //
Publicerat Maj 11, 201312 yr Såklart vi ska ha rävjakt.. Tror inte att det är någon idé att oroa sig, även om rävungar är bland det sötaste som finns. Lika klart är det att vi inte ska skjuta djur under "uppfostringstid". Alltså när risken finns att man skjuter bort föräldrar från ungar som inte klarar sig själva.. Mvh // Johannes
Publicerat Maj 11, 201312 yr Trodde Anders Borg hade jagat reda på varenda bidragsluffare och satt dom i arbete, tydligen så håller rovdjursklubben på med något nytt ärende, jösses, balkongindianerna och deras åsikter jag blir så less. kan vi inte släppa knarket fritt så de försvinner! *ironi*