Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

30 dödarävar dumpade efter länsväg utanför Sysslebäck

Featured Replies

Publicerat

Och jag som precis läste att just etiken och samhällets syn på oss jägare, var en framtidsfråga.. ! Hm...

Publicerat

Men trettio rävar är helt biologiskt nedbrytbara utan negativa konsekvenser för omgivningarna. De som dumpar allt från kyl och frysar till blybatterier gör ju en bestående skada på omgivningarna. När man byggde tunneln genom hallandsåsen och förstörde ett helt landskap så gick det inte att binda någon ansvarig och alla som beslutat om att använda rochagil för bergtätning kunde ostraffat smita med svansen mellan benen. Trettio rävar försvinner spårlöst vad är problemet?

Publicerat

han kunde ha gjort det lite mer smart som tex gräva ner dom eller dumpa dom efter en privat väg inte som jag förstår vid en länsväg

Publicerat

Jag håller däremot inte med polisen om att det är olagligt. Vilt får man återföra till naturen, det är slaktrester från tamdjur som man inte får lägga ut.

Publicerat

Tror ingen tycker det ser så kul ut med 30 döda rävar liggandes.. Det ger inte direkt en positiv bild av oss jägare och hur man behandlar ett skjutet vilt..

Publicerat

Vilket pucko!

Jag tar än så länge inte hand om pälsen på mina rävar men om priset går upp blir det ju en annan  femma

men jag slänger dem inte bredvid vägen så att alla får se det vore ju att vara dum!!

Publicerat

Märklig historia..

Publicerat

Klantigt på så många plan:

Jag hoppas därför att så många jägare som möjligt tar avstånd från detta förfarande även om det inte är fastlagt att det är en "Jägare" som gjort det. Varför anser jag det då så illa?

1: Varför ge jakt motståndare mer ammunition än nödvändigt.

2: lite respekt mot djur man tar livet av tycker jag är klädsamt.

3: rävar kan vara bärare av div sjukdomar, parasiter och kvalster. Tex dvärgbandmask, trikiner, skabb osv. Jag vet inte exakt hur dmittdpridningen fungerar. Men helt positivt med 30st i en klump kan det knappast vara.

4: om jag förstår det rätt finns det gris i området. Blir inte lättare att få jägare att aktivera sig / betala för att jaga gris på böndernas mark om man inte kan ta tillvara på köttet.

Publicerat

En grusgrop och lite brännved hade ju på alla sätt varit en bättre lösning än att slänga dem så där. I övrigt håller jag med Henke

Publicerat

jävla lathet är vad det är,,,

Eldar upp rävarna

Älg o rådjurs rester grävs ned inget större jobb 

Här har vi ett annat problem   det är i setp-okt under älgjakten så är det  nån eller några som stannar efter E14 o slänger sopsäckar men älg ben o rester-,

Några dagar i höstvärmen vart tror ni hundarna i jaktlagen tar vägen? jo E14    tur att det finns hund gps i dag""  detta händer varje höst,

Synd att inte dessa personer tänker på konsekvenserna av sin lathet

Publicerat

Det verkar som alla inlägg förutsätter att det är en jägare som gjort detta.

finner ingestans att det skulle vara så.....

Publicerat

kan ju vara en körsnär också eller nått barn/barnbarn till nån som gjort sej av med dom

Publicerat

Det verkar som alla inlägg förutsätter att det är en jägare som gjort detta.

finner ingestans att det skulle vara så.....

Är nig beroende på att polisen uttalat sig om att rävarna troligen jagats lagligt, som då antyder att det ska vara någon som jagar.

Publicerat

Jag har en bekant vars fru skjuter ett antal rävar varje år. Några i men de flesta strax utanför hönsgården. Rent definitionsmässigt är hon ju jägare. Men jag tror inte hon någonsin skjutit något annat än räv, Mård och grävling. Är hon då jägare? Ni kan ge er katten på att pm hon gör något dumt så står det jägare på "löpet"...

Publicerat

Jag har en bekant vars fru skjuter ett antal rävar varje år. Några i men de flesta strax utanför hönsgården. Rent definitionsmässigt är hon ju jägare. Men jag tror inte hon någonsin skjutit något annat än räv, Mård och grävling. Är hon då jägare? Ni kan ge er katten på att pm hon gör något dumt så står det jägare på "löpet"...

vad säger att det krävs att man jagar olika djur och i skogen för att vara jägare ??

Publicerat

Det får du bedöma själv. Men varken hon eller jag anser att det hon gör har med jakt att göra. I ren juridisk mening så är hon dock helt klart jägare.

Publicerat

i mina ögon så är hon en jägare

Publicerat

I senaste numret av "någon jaktidning" redovisar de med bild rävjägarna och deras byten på ladugårdsväggarna. Polisen kan ju läsa där och ringa in några i trakten kring Sysslobäck.....

Skandalöst dåligt omdöme!

iPad Tapatalk HD