Hoppa till innehåll

VM-Guld?


joller

Recommended Posts

Men är det VM? De bästa spelarna är ju inte med.... ;-)

iPad Tapatalk HD

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men är det VM? De bästa spelarna är ju inte med.... ;-)

iPad Tapatalk HD

Om vi ska spela VM-hockey i fortsättningen så måste vi göra det i mitten på juni ungefär efter Stanley Cup-finalen och så att alla lagen har en chans att spela ihop sig. :whistling:  :thumbsup:

Är det så du vill ha det??? :yes:

Nej, inte alla men några var iaf med! :wink:  :thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jävligt gött med guld igår!!!

Det är tur att inte vm är efter stanley cup finalen för då skulle motståndet vara bra mycket bättre :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis min tanke så jag kanske är en av få som inte lägger så stor vikt vid VM guld längre som man gjorde förr när Krutov, Makarov och grabbarna var med ;-)

iPad Tapatalk HD

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som det hockeyfreak jag är ställer jag mig ganska skeptisk till ett hockey-vm i mitten utav maj...

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför inte lägga ner allt landslagsspel helt? Det kommer alltid att vara några av dom bästa spelarna som inte kan vara med.

 

Varför inte sluta med finalspel i det olika ligorna också, det är alltid några av dom bästa som är avstängda eller skadade? Jag antar att det inte är på "riktigt" då heller.....

 

Vi skulle ju kunna bedöma spelarna som finns på pappret och hur högt rankade dom är. Sen avgör vi vilket lag som ser bäst ut på pappret och utser vinnaren. Då behöver spelarna inte ens spela matcher. Det skulle bli bra mycket enklare med alla ligor om man kunde utse årets vinnare i samband med att lagen presenterades. Så slipper vi gå på matcher och kan lägga tid och pengar på familjen istället! Tänk vad många skattekronor vi skulle spara om vi inte behövde bygga arenor och ordna med säkerhet osv.......

 

Näe, var glad åt vinsten! Sverige kunde ju inte heller ställa upp med sina "bästa"! Jag är övertygad om att om vi sätter samman lag av bara stjärnor, så skulle det bli svårt att få fungerande lag. Då alla är vana att stå i centrum och göra det sista finliret. Det skulle saknas slitvargarna som gör grundarbetet! Som att sätta ett gäng höga börschefer som arbetare i ett företag som rensar avlopp. Alla vill sitta i chefsstolen och ingen är beredd att skita ner sig....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen antalet biljetter sålda kan väl ingen vara nöjda med, stolar gapade tomma under finalen där värdnationen spelar = pinsamt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen antalet biljetter sålda kan väl ingen vara nöjda med, stolar gapade tomma under finalen där värdnationen spelar = pinsamt.

Var inte biljetterna sålda, men "utlänningar" som inte skulle få se sitt lag i final, drog hem istället?

Man kanske skulle sälja 20-25% fler biljetter än platser iom att vi vet att några väljer att inte komma om sitt eget lag inte når finalen....!?

 

Det är nog inte så många entusiaster som hänger på låset och väntar på att dom släpper biljetter som inte blivit använda....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på om inte Sverige är ett av eller kanske rent av det landet med högst andel spelare i NHL. Enligt IIHF har Sverige knapp 70 tusen spelare. USA över 500 000. Om Sverige har 3 spelare i genomsnitt i varje lag. Och det måste ligga någonstans mellan två och tre. Så måste USA ha mer än 21 för att komma upp i samma procent... Inte så troligt... Ok jämförelsen haltar AHL pågår också, men är ändå roligt att ta upp när bänkarna här skyller sina förluster i vm på NHL...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på om inte Sverige är ett av eller kanske rent av det landet med högst andel spelare i NHL. Enligt IIHF har Sverige knapp 70 tusen spelare. USA över 500 000. Om Sverige har 3 spelare i genomsnitt i varje lag. Och det måste ligga någonstans mellan två och tre. Så måste USA ha mer än 21 för att komma upp i samma procent... Inte så troligt... Ok jämförelsen haltar AHL pågår också, men är ändå roligt att ta upp när bänkarna här skyller sina förluster i vm på NHL...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis min tanke så jag kanske är en av få som inte lägger så stor vikt vid VM guld längre som man gjorde förr när Krutov, Makarov och grabbarna var med ;-)

 

  Du menar på den tiden när ALLA dom bästa spelarna från Kanada, USA, och Sverige var med?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja då var man ju riktig världsmästare....visst kul med vinsten men det känns lite som b-turnering trots allt. Sverige spelade ju inte så bra innan Sedinarna och Louis Eriksson kom in och gjorde lite snygga mål....

iPad Tapatalk HD

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ändå är det inte sällan som OS lagen till stor del beståt av spelare från föregående vm. Dock spetsade med några till.....

Don Cherry är bara besviken över att Canada inte presterade bättre, trots en hel del på papperet duktiga spelare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja då var man ju riktig världsmästare....visst kul med vinsten men det känns lite som b-turnering trots allt. Sverige spelade ju inte så bra innan Sedinarna och Louis Eriksson kom in och gjorde lite snygga mål....

iPad Tapatalk HD

 

Du uppfattade inte ironin i mitt inlägg märker jag. För när Sovjet hade sin storhetstid fanns det inga NHL/WHA proffs med över huvud taget. Med andra ord så vara det bara Sovjet och tjeckerna som hade med sina bästa spelare. Varken Kanada , USA eller Sverige hade med sina bästa spelare

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/hockeyvm/article16816864.ab

Tyvärr är det nog sant "over there"

iPad Tapatalk HD

 Jepp det är sant "over there" Don Cherry är Kanadas svar på Wikegård.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article11604814.ab

 

 

 

 

 

S¤nt med Commodore 64 och Basic V2 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar vara ett ämne som gör att det hettar till i det svenska folkhemmet....men du har självfallet rätt gällande deltagande länder. Jag tycker ändå att det är en b-turnering som jag personligen, respekterar andras åsikt i frågan, inte tycker säger så mycket om vilket land som är bäst i världen på att spela hockey. Go kväll!

iPad Tapatalk HD

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar vara ett ämne som gör att det hettar till i det svenska folkhemmet....men du har självfallet rätt gällande deltagande länder. Jag tycker ändå att det är en b-turnering som jag personligen, respekterar andras åsikt i frågan, inte tycker säger så mycket om vilket land som är bäst i världen på att spela hockey. Go kväll!

iPad Tapatalk HD

FEL, FEL.

Nu var sverige bäst, denna gång.

sen att det var spelare som inte ville/orkade/sket idet har ingen betydelse!

Vill dom inte vara med så vill dom inte, jag tror att varje land kom med det bästa laget dom kunde uppbringa!

Jag tror att dom som inte kunde vara med, kom inte pgav pengarna dom skulle förlorat, så med andra ord så måste vm betala några millar till varje spelare så att dom har råd att vara med?

Sjukt isåfall!

Nej detta år var sverige bäst!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ändå är det inte sällan som OS lagen till stor del beståt av spelare från föregående vm. Dock spetsade med några till.....

Don Cherry är bara besviken över att Canada inte presterade bättre, trots en hel del på papperet duktiga spelare.

 

Vad tror du att mina kanadensiska släktingar tyckte om de kanadensiska spelarnas prestation???

Botten var väl deras allmänna mening och sedan att ärkerivalen USA fick brons gjorde ju inte saken bättre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tror hocky VM skulle tjäna på att tas 4 år ist tror att det skulle trigga hårdare spel och att fler proffs vill spela

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad tror du att mina kanadensiska släktingar tyckte om de kanadensiska spelarnas prestation???

Botten var väl deras allmänna mening och sedan att ärkerivalen USA fick brons gjorde ju inte saken bättre.

Du får väl tala om för dom att dom fick stryk av bästa nationen, denna gång!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du får väl tala om för dom att dom fick stryk av bästa nationen, denna gång!

 

Det har jag gjort redan och dom har gratulerat mig o Sverige till VM-guldet. :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...