Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundkåpa till pickup.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Pratat med Tom på Jaktlågans idag. De börjar med kåpan inom några dagar :) Men vi pratade lite om för o nackdelar med storbaklucka utan lem respektive normal lucka och lem. Tom själv var mer för varianten med normal lucka. Det för att man får mer utrymme att lasta större saker på, man slipper ramen till luckan som hindrar vatten från att rinna ut om man behöver spola av flaket, Öppnar man luckan till buren o släpper ut hunden på flaket med lemmen stängd så är det smidigare att sätta på pejl. Sådant utan att hunden smiter. (Om olydig) man har även lemmen att sitta på när man fikar t.ex.

Hur detta funkar för mig som är knappt 170cm lång är ju en annan femma...

Sen är det en sak till jag är osäker på. Min bil har backkamera och då jag ännu inte fått bilen så vet jag inte var denna är monterad.

Vissa säger att den sitter i VW emblemet o vissa säger att den sitter över regskylten?

Sitter den på VW emblemet på lemmen så måste ju denna vara kvar. O sitter den över regskylten så kanske den sitter känsligt till om man tar bort lemmen?

Jag har ju några dagar på mig att bestämma mig men det är inte lätt.

Publicerat
  • Författare

Ingen som har någon mer input angående om man ska ha kvar lemmen eller om man ska ha stor baklucka?

Publicerat

Som jag sagt till dig, så retar jag mig på att behöva öppna två luckor baktil.

Detta gäller ju typ när man ska ut o kolla tornen eller dyligt, 10ggr per timme.

Ska man släppa hunden på morgonen och sätta in hunden på kvällen så kvittar det väl!

Jag skulle tillomed betala för nån automatisk dörröppnare ala kombibaklucksautomat....

Jag tror på hel baklucka och en släde att dra ut,,,, då har du ingen baklem att fika på men en släde att sova i!

Publicerat

Ingen som har någon mer input angående om man ska ha kvar lemmen eller om man ska ha stor baklucka?

Jag tog den som syns på bild 4&5 och till en Mazda B50 enkelhytt. Mycket för att få plats med så många hundar som möjligt. Brukar ha 3 st. med mig rätt ofta.

Publicerat
  • Författare

Det lutar åt att ha lemmen kvar.

Jag kan ju kliva upp på fotsteget om det bli för högt.

Då är backkameran dessutom skyddad på ett helt annat sätt.

Jag tror jag kommer klara mig bra med 2 boxar.

Om man ska ha med en extra hund så går det ju bra att ställa en bur till på flaket med.

• 4 weeks later...
Publicerat

Då kommer bagge åka ståndsmässigt nu.

Publicerat
  • Författare

Då kommer bagge åka ståndsmässigt nu.

Ja när den väl kommer så :) Ska ringa o höra efter imorn :)

Publicerat

Har du fått bilen.?

Publicerat
  • Författare

Nej men dom hoppas på leverans i nästa vecka.

• 4 months later...
Publicerat

Hur blev det med kåpan? Går i exakt samma tankar då det nog blir en amarok nästa år. Du kan inte lägga ut bilder på kåpan när den sitter på bilen? Erfarenheter av både bil och kåpa hittills?

Publicerat
  • Författare

Jag är inte hemma idag men imorn kan jag ta lite bilder o lägga ut :)

Jag är lite besviken på att jag inte valde kåpan med 3 burar o ett laddfack. Detta då man ofta plockar upp någon kompis med hund under jakten eller samåker till jakten. Facket på sidan är ju benämnt som vapenfack men det är för kort för de flesta vapen. Min R8 med kort pipa går in med en marginal på någon cm. Vapenfacket på kåpan med 3 burar är lite annorlunda utformat o går in under den främre buren så där går längre vapen in. Men samtidigt så får jag plats med mycket annat i mitt sidofack o vapnen åker ju bra inne i bilen eller i fodral på flaket med.

Men skulle jag beställt idag så hade det blivit den andra lösningen.

På baklemmen fick jag lite märken av klorna då hundarna hoppar upp. Alltså inte på durkplåten utan på lacken. Så där har jag lagt i ny färg med lackstift och monterat ett skydds list från Trucker.

Bilen drar lite för mycket soppa måste jag säga. Knappt 1l/mil. Tror VW anger 0,78. Förmodligen är kåpan för stort luftfång.

Publicerat

Valde den kåpan med tre burar och är mer än nöjd. Inga problem med bössorna och så vidare. Man får bara inte ha allt för stora hundar i buren som är på sidan, tung att lyfta upp en Jämthane!

Har även monterad belysning bakåt och en "eftersökslampa" som lyser ned i diket uppe på kåpan.

Publicerat

Ja det är ju frågan vilken man ska välja. Kommer nog sällan ha mer än 2 hundar men samtidigt går et ju att lasta i det tredje facket. Men bra med extra utrymma på flaket också. Kul att se bilder när du har tid. 

Publicerat
  • Författare

Här får du några bilder från när jag precis hämtat den.

Ska lägga på vinterdäcken imorn så då kan jag passa på o ta några mer bilder :)

post-11331-0-50746800-1384457418_thumb.j

post-11331-0-29613600-1384457435_thumb.j

post-11331-0-68540800-1384457460_thumb.j

post-11331-0-47402200-1384457479_thumb.j

post-11331-0-15045300-1384457491_thumb.j

Publicerat

Här får du några bilder från när jag precis hämtat den.

Ska lägga på vinterdäcken imorn så då kan jag passa på o ta några mer bilder :)

Uj uj vilket åk :thumbsup:

Publicerat

Jäklar vad fin. Gryyyyymt sugen må jag säga. Tror denna kåpa hade passat jäkligt bra till mig. Nå, jag har ju ett tag på mig att fundera men helt klart ruskigt fint

Publicerat
  • Författare

Räcker det med de bilderna jag la ut igår? För mkt bråte i bilen för att ta några vettiga bilder idag :P

Publicerat

Jodå jag är nöjd  :smile:

Publicerat

Räcker det med de bilderna jag la ut igår? För mkt bråte i bilen för att ta några vettiga bilder idag :P

Kan du måla den i svart så man få se den i den färgen?

Röd med kanske.....

Jag retar mig på den tunga baklämmen, jag undrar om du ångrar att du inte tog hel lucka?

Trots borttagande av kamera!

Publicerat
  • Författare

Ozzy din kåpa skulle ju levereras i rosa med babyblå mumintroll så jag behöver ju inte ändra färg på min när du redan bestämt dig. Vad gäller lemmen så ångrar jag mig inte det minsta.

Publicerat

Hur f#n visste du det?

Har patentverket läckt?

Nu får jag väl ta babyblå m Rosa my Pont motiv!

Allvarligt finns det skåp m hunddjur nederst?

Publicerat
  • Författare

Insiderinformation du vet. Tror det blir problem med ventilationen med bur nederst.

Publicerat

Nja, inte om man har endast två burar baktill!

tycker att om hunden ska kunna hoppa upp själv, det funkar i golvnivå men inte 50cm högre.

men då får jag ju problem med att utnyttja golvet bakom dessa burar!

Kanske ett skåp där man inte bara tar bort baklämmen utan även sidorna?

Publicerat
  • Författare

Gråhunden hoppar upp som inget. Först ett studs upp på lemmen o sedan ett flyg rakt in i buren. ADBn lyfter jag upp på lemmen o sen hoppar han in i buren själv. Så för din hund ska inte det vara några problem.

Publicerat

Jo,,,, jag har inte så stor lem..........