Publicerat Augusti 13, 200620 yr Tänkte att jag skulle försöka filma lite korta snuttar med digitalkameran nu under kommande jaktsäsong, har redan provat litegrann. Men så kommer frågan...hur lägger man enklast ut det så att övriga kan se? Kan man bara bifoga det som en helt vanlig fil...precis som man gör med bilder? Förklara på ett enkelt sätt om det går..jag är måttligt haj på datorer å allt va de innebär....
Publicerat September 7, 200620 yr I princip borde det inte vara några problem, om det inte vore för att filerna brukar bli så stora... Antingen kan du lägga filen direkt i meddelandet (som en bild), men då måste det vara en MPG-fil och den får inte vara större än 200 kB (det blir inte många sekunder film ens med knackig kvalitet). Eller så kan du lägga filen i galleriet och då kan den vara upp till 1 MB stor, men inte ens det blir särskilt mycket till film tyvärr... :-[ Om du har större filmer skulle det fungera bra att lägga filen på en web-sida (om du har tillgång till någon) och sedan lägga en länk till filmen i meddelandet. Det vore klart kul att få se lite rörliga bilder från jakten också! ...jag skall experimentera lite och se om jag hittar fler möjligheter.
Publicerat September 7, 200620 yr Jag brukar lägga ut filmsnuttar till Huntingfootage.. Det kan vara värt att kolla.. http://www.huntingfootage.com/
Publicerat September 7, 200620 yr Tror Matte skulle fixa ngt här på Jaktsidan.. Jag har en hel del filmer från div äventyr sparade... Mvh!
Publicerat September 16, 200619 yr Författare Jag brukar lägga ut filmsnuttar till Huntingfootage.. Det kan vara värt att kolla.. http://www.huntingfootage.com/ Har just varit inne på sidan å kikat. Kan du ge en kort å enkel beskrivning hur du gör när du lägger ut filmen där. Jag är för dum och lat för att orka läsa mig till allt.....
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Någon som har något enkelt knep för att konvertera filer? Försökte lägga ut en del härom kvällen för att länka in hit men programmet sa ifrån, tror det var google eller nåt, gillade inte .wmv filer utan ville ha jpg eller avi.. Tips någon? Mvh!
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Någon som har något enkelt knep för att konvertera filer? Försökte lägga ut en del härom kvällen för att länka in hit men programmet sa ifrån, tror det var google eller nåt, gillade inte .wmv filer utan ville ha jpg eller avi.. Tips någon? Mvh! Hur stora är filmerna?....testa maila dom till mig så ska jag se vad jag kan göra. /Fredde
Publicerat Oktober 4, 200619 yr "tror" jag löst det, öppnade redigeringsprogrammet och där låg sista kråkjakten kvar. Redigerade ihop dem något och sparade dem som .avi.. Något bra tips om hur/var man lägger ut dem smidigast? Tänkte försöka fixa in länken sen till jaktsidan.. Mvh!
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Tror jag lyckades! Men fan vilken tid det tar att ladda upp skiten... Vet inte om det funkar men det ser ut att tanka upp iaf.. Det är något räkneverk som tickar upp till en mb sen nollställs det och börjar om.. skumt! Mvh!
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Nope gick inte. Programmet funkade inte, tankade upp men när den kom till 1 mb så hostade den till och började om.. Såg ut som om det skulle ta en hel evighet, även om det funkat. Filen var på 1500 något mb och tja med det tempot så skulle det ta runt ett dygn knappt för att fixa det. Skiter i det tror jag.. Mvh!
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Har just varit inne på sidan å kikat. Kan du ge en kort å enkel beskrivning hur du gör när du lägger ut filmen där. Jag är för dum och lat för att orka läsa mig till allt..... Först måste man registrera sig, sen är det bara att följa instuktionerna, jag tycker det fungerar ganska smärtfritt.. Kommer inte ihåg detaljerna, men det är ganska bra förklarat (på engelska förstås), så det är bara att prova.. Sen finns det ju även http://video.google.com/, det borde vara relativt enkelt att använda..
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Var ju Google som fuckade till det.. allt funkade, registrering och hela kittet, men sen när jag skulle ladda upp filmen till dem så vart det hack i skivan.. Mvh!
Publicerat Oktober 4, 200619 yr hipshot: 1500mb är en ruskigt stor fil. Du borde ta och komprimera den samt dra ned på upplösning. och ev. dela upp den i allafall 2 delar. Jobbigt, javist men det här med data är ett hellevete ;D
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Knepigt.. den är på 142 mb i wmv format som inte Google tar och när jag redigerade om den samt kortade den något och därefter gjorde den till .avi format så blev den 1,5 gb! Tillsynes samma kvalité förövrigt.. skumt! Mvh!
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Puckad man är då.. ska jaga rådjur i morgon och upp tidigt så vad gör man så här strax före 01 på natten när man ska upp tidigt? Man sitter och kollar videosnutt på kråkjakt och räknar hur många kråkor som skjuts på filmen :-X Kom fram till att jag skjuter 12 kråkor medan kameran går typ tre fjärdelar syns bra några är skjutna utanför bild. Såg en singelkråka som dog, där kunde man faktiskt se hagelkärven!! Den tog med sig lite fjäder o prylar på sin färd bortanför kråkan.. har aldrig sett det live förut! Mvh!
Publicerat Oktober 5, 200619 yr Kolla hur han gjorde med "grävlingsnutten" här på sidan! http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=4733.0 Han (NS) har ju iofs lagt den på en annan sida men du kan ju höra hur han gör med formatet!
Publicerat Oktober 5, 200619 yr Jag har laddat ner ett proram som heter ConvertMovie 3.0 Hemsida http://movavi.com/en/convertmovie Dessvärre kommer jag inte ihåg om jag laddade ner programmet därifrån. Det går att omvandla och anpassa filmen till många olika format. MvJh NS
Publicerat Oktober 5, 200619 yr enklast skulle det nog vara att lägga upp filmen på rapidshare eller liknande. fast då kan man inte se filmen på internet utan måste tanka hem filmen till sin hdd.
Publicerat Oktober 5, 200619 yr Nu är det iaf en .avi fil som går att tanka upp om man bara får den här google mojen att funka.. Hinner inte ge mej på den nu, måste sova lite sen är det Rimbo Marknad idag och så är det jobb i natt. Vart inget rådjur idag, hade två bra drev iaf på rå och ett på älg. Wachteln gick osedvanligt bra faktiskt så husse hoppar i säng med ett leende på läpparna. Kompisens wachtel fick tag på nasse med, var lite spännande ett tag innan de drog åt fel håll > Mvh!
Publicerat Oktober 12, 200619 yr Kan väl inte påstå att jag är duktig på det här med datorer. Men på Youtube var det faktiskt lätt att lägga upp filmer. Provade att lägga ut en kortfilm på min finnstövare när hon var 8 veckor. håll till godo ;D ;D
Publicerat Oktober 12, 200619 yr Kan väl inte påstå att jag är duktig på det här med datorer. Men på Youtube var det faktiskt lätt att lägga upp filmer.Provade att lägga ut en kortfilm på min finnstövare när hon var 8 veckor. håll till godo ;D ;DDet var en riktig "aptitrertare"....stövarvalpar finns det något bättre. ;D
Publicerat Oktober 15, 200619 yr nu finns det en svensk sida enbart för era jaktbilder och jaktfilmer, bara regga sig och ladda upp i arkivet. www.jaktbilder.se
Publicerat Oktober 15, 200619 yr nu finns det en svensk sida enbart för era jaktbilder och jaktfilmer, bara regga sig och ladda upp i arkivet.www.jaktbilder.se nu är man reggad...men hur f*n laddar man upp filmer??....fattar inte hur man gör :-
Publicerat Oktober 16, 200619 yr efter att du svarat på registreringsmailet och aktiverat ditt medlemsskap ( vilket du inte hade gjort så jag har aktiverat dig nu) så kommer det upp en länk "ladda upp bilder och filmer.
Publicerat Oktober 16, 200619 yr efter att du svarat på registreringsmailet och aktiverat ditt medlemsskap ( vilket du inte hade gjort så jag har aktiverat dig nu) så kommer det upp en länk "ladda upp bilder och filmer. Man tackar!