Publicerat September 12, 200619 yr När det gäller hur vi bygger våra vapengarderober finns det minst lika många lösningar som det finns jägare me som sagt för mig är det viktigt att varje bössa i min garderob är så allround som möjligt och att det finns överlappning mellan de olika bössorna. Eftersom jag har svårt att se min vapengarderob utan i varje fall en dubbelstudsare är det ju inte fel om den bössan dessutom kan tjänstgöra som kombi, hagelbössa och bergstützen (bortsett från att det gräver ett DJUPT hål i plånboken ) Det är ju jag som skall tacka för den trevliga lunchen! Det är alltid trevligt att få ett anskte till det skrivna ordet också Henrik
Publicerat September 12, 200619 yr Japp, jag är med er...bara skrev lite ur en annan synvinkel. funderar själv på om man skulle kompletera nya inköpet med ett dubbelstudsar drillings pipset. ;D
Publicerat September 13, 200619 yr Jimbo - jag kom på att nu när min gamla bettan -ursakon- Fiberclass 6,5x55:an säljs vilken dag som helst så har jag bara en Fiberclass kvar (.300:an), även om jag har andra Sako av liknande stuk... Jag kanske måste döpa om mig till Mr Classic - vad tror du? Jag har ju en Sako Classic och en Krieghoff Classic? Fast jag vill ju inte förknippas med Classic vapen och de erbarmliga hagelbrakare de låtit Sabatti tillverka! Men om jag köper flera Krieghoff Classic-pipset eller vapen så...
Publicerat September 15, 200619 yr Jag såg att Krieghoff kommer med en repeterstudsare! Man kanske skall köpa en sån och byta nick? "Erlköenig" var arbetsnamnet visst - man kommer uppenbarligen aldrig att sluta fundera över nya projekt...