Publicerat Augusti 1, 201312 yr dragon skin ska palla med stålkärnad 7,62x39 även 30.06 150 gr fmjVad är det för något?Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Publicerat Augusti 1, 201312 yr https://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Skin lite snabbt så är skyddsplattorna mindre och lagda som fiskfjäll och därigenom palla med fler träffar i ett litet område även plattorna ska vara gjorda på nått nytt sätt med lite nya material om jag förstod det rätt
Publicerat Augusti 1, 201312 yr oj vad vi kom offtopic! Mitt fel! Men jag undrar om det finns keramiska mål som borde vara outslitliga.
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Mitt fel! Men jag undrar om det finns keramiska mål som borde vara outslitliga. nej tyvärr då keramiska plattor är spröda dock så tror jag mer på använda en tunn plåt limmad på en tunn plastskiva som fäst på en tjockare amrox plåt alternativt vinkla plåten mer än 45 grader neråt så kraften riktas bort helt ist för att tillåta kulan avge energi rakt in i plåten chobham pansar räknas som en av dom bättre typerna av pansar på stridsvagnar http://en.wikipedia.org/wiki/Chobham_armour
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Jag provade att skjuta på plåt när jag jobbade på järnverket. Det fanns mycket olika material att testa på och mycket småbitar av alla de sorter. Specialhärdad järvägsräls, små klippbitar av slitstål till traktorskopor och lite andra profiler som inte gick att borra i med vanliga borrar men de flesta stålsorter spricker eller klarar inte av en klass 1 kula. I normalfallet så går en helmantlad silvertorped in ca 10-12mm i alla vanliga stålsorter och något mera i blötjärn. Skjuter man med en lite snabbare magnumpatron så blir det ännu djupare märken och kravet på ett stålmål är inte litet. En kompis testade att skjuta med rödmyror på en 8mm hardox400 som härdats men den varken tecknade eller flyttade på sig vid träff på 80m med pistol men då han kom fram så var den totalt genomskjuten och såg ut som en ost fast han var övertygad om att han bommat. Så skjuter man med massiva kopparkulor eller stålförstärkta projektiler så tror jag inte att det finns stål som håller utan att det blir djupa gropar. Armox500 är bra skit det Pansar plåt.
Publicerat Augusti 3, 201312 yr Hehehe... Ja nu är det ju som så att plåtarna som det diskuterades om i början av denna tråd är vanliga jaktvapen i klass 1. Inte .50 bmg eller stridsvagnar ska det användas på dessa. Är det så att ni MÅSTE göra egna plåtar så ska ni använda Armox 500 i minst 6mm, helst 12mm då ni planerar på att skjuta på 100m. Armox 500 går inte att klippa i plåtsax, det går inte heller att borra i den. Vi har provskjutit 6mm armox500 på 100 med 6,5x55 FMJ vilket är en kula som penetrerar väldigt bra, det blev en buckla i plåten. inte mer. Men igen, har ni egna funderingar på mål, maila en skiss så återkommer jag med pris. Våra skjutmål håller.