Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Göra 22snurran fast till klass 1?

Featured Replies

Publicerat

dragon skin ska palla med stålkärnad 7,62x39 även 30.06 150 gr fmj

Vad är det för något?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

• Svar 59
  • Visningar 13,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Är kanske ingen slump att den enda "customer review" som fanns var av en som använde den till 223...

• Christian N
    Christian N

Men det är inte allt, man kan som Norrmännen gör, tillverka målen som gungor/balansbräda med en baksida som "flaggar" i signalfärg om plåten rör sig, men det är en helt klar mycket mer omständig lösni

• Christian N
    Christian N

Bra träffar, centrerade /Christian

Posted Images

Publicerat

https://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Skin

lite snabbt så är skyddsplattorna mindre och lagda som fiskfjäll och därigenom palla med fler träffar i ett litet område även plattorna ska vara gjorda på nått nytt sätt med lite nya material om jag förstod det rätt  

Publicerat
  • Författare

var köps dessa?

Publicerat
  • Författare

oj vad vi kom offtopic!

Publicerat

oj vad vi kom offtopic!

Mitt fel! Men jag undrar om det finns keramiska mål som borde vara outslitliga.

Publicerat

Mitt fel! Men jag undrar om det finns keramiska mål som borde vara outslitliga.

nej tyvärr då keramiska plattor är spröda dock så tror jag mer på använda en tunn plåt limmad på en tunn plastskiva som fäst på en tjockare amrox plåt  alternativt vinkla plåten mer än 45 grader neråt så kraften riktas bort helt ist för att tillåta kulan avge energi rakt in i plåten

chobham pansar räknas som en av dom bättre typerna av pansar på stridsvagnar

http://en.wikipedia.org/wiki/Chobham_armour

Publicerat

Jag provade att skjuta på plåt när jag jobbade på järnverket. Det fanns mycket olika material att testa på och mycket småbitar av alla de sorter. Specialhärdad järvägsräls, små klippbitar av slitstål till traktorskopor och lite andra profiler som inte gick att borra i med vanliga borrar men de flesta stålsorter spricker eller klarar inte av en klass 1 kula. I normalfallet så går en helmantlad silvertorped in ca 10-12mm i alla vanliga stålsorter och något mera i blötjärn. Skjuter man med en lite snabbare magnumpatron så blir det ännu djupare märken och kravet på ett stålmål är inte litet. En kompis testade att skjuta med rödmyror på en 8mm hardox400 som härdats men den varken tecknade eller flyttade på sig vid träff på 80m med pistol men då han kom fram så var den totalt genomskjuten och såg ut som en ost fast han var övertygad om att han bommat. Så skjuter man med massiva kopparkulor eller stålförstärkta projektiler så tror jag inte att det finns stål som håller utan att det blir djupa gropar. 

Armox500 är bra skit det :) Pansar plåt.

Publicerat

Hehehe... Ja nu är det ju som så att plåtarna som det diskuterades om i början av denna tråd är vanliga jaktvapen i klass 1. Inte .50 bmg eller stridsvagnar ska det användas på dessa.

Är det så att ni MÅSTE göra egna plåtar så ska ni använda Armox 500 i minst 6mm, helst 12mm då ni planerar på att skjuta på 100m. Armox 500 går inte att klippa i plåtsax, det går inte heller att borra i den.

Vi har provskjutit 6mm armox500 på 100 med 6,5x55 FMJ vilket är en kula som penetrerar väldigt bra, det blev en buckla i plåten. inte mer. 

Men igen, har ni egna funderingar på mål, maila en skiss så återkommer jag med pris. Våra skjutmål håller.

Publicerat

PS: PMa eran mail om ni är sugna!

Publicerat

Här gott om brandslang...

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2